تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر : 609515

گروه بریکس به دنبال ایجاد یک سیستم پرداخت مستقل با استفاده از ارزهای دیجیتال!

گروه بریکس به دنبال ایجاد یک سیستم پرداخت مستقل با استفاده از ارزهای دیجیتال!

زمان مطالعه: < 1 دقیقه گروه بریکس (BRICS)، یک سازمان متشکل از کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، مصر، اتیوپی، ایران و امارات متحده عربی، از برنامه‌های خود برای ایجاد یک سیستم پرداخت مستقل بر اساس ارزهای دیجیتال و بلاکچین، خبر داده است. به گفته یوری اوشاکوف، معاون ریاست جمهوری روسیه، این سیستم پرداخت

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

گروه بریکس (BRICS)، یک سازمان متشکل از کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، مصر، اتیوپی، ایران و امارات متحده عربی، از برنامه‌های خود برای ایجاد یک سیستم پرداخت مستقل بر اساس ارزهای دیجیتال و بلاکچین، خبر داده است.

به گفته یوری اوشاکوف، معاون ریاست جمهوری روسیه، این سیستم پرداخت مستقل بخشی از چهارچوب قرارداد ذخیره احتیاطی بریکس برای محافظت در برابر فشارهای نقدینگی و تأثیر نامطلوب فشارهای مالی جهانی است.

این اعلامیه گروه بریکس بسیار قابل‌توجه است؛ زیرا کشورهای عضو آن در درجه اول به دنبال استفاده از ارزهای دیگری به جز دلار آمریکا هستند. تلاش این کشورها برای دلارزدایی در بحبوحه تورم و رکود اقتصادی اخیر، به طور قابل‌توجهی افزایش یافته است.

در همین راستا، اوشاکوف می‌گوید:

ما معتقدیم که ایجاد یک سیستم پرداخت مستقل بریکس یک هدف مهم برای آینده است که بر اساس ابزارهای پیشرفته‌ای مانند فناوری ارزهای دیجیتال و بلاکچین است. نکته اصلی این است که مطمئن شویم این سیستم برای دولت‌ها، مردم عادی و مشاغل راحت‌تر بوده و همچنین، مقرون‌به‌صرفه و عاری از هرگونه سیاست باشد.

ترتیبات ذخیره احتیاطی بریکس عموماً به عنوان رقیبی برای صندوق بین‌المللی پول (IMF) در نظر گرفته می‌شود.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته گروه بریکس به دنبال ایجاد یک سیستم پرداخت مستقل با استفاده از ارزهای دیجیتال! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.