تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر : 609066

کوین متریکس: خطر حمله ۵۱ درصد به بیت کوین و اتریوم دیگر وجود ندارد!

کوین متریکس: خطر حمله ۵۱ درصد به بیت کوین و اتریوم دیگر وجود ندارد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه بر اساس آخرین تحقیقات شرکت کوین متریکس (Coin Metrics)، به دلیل هزینه‌های نجومی مورد نیاز برای حملات ۵۱ درصدی، دیگر امکان نابودی شبکه‌های بیت کوین و اتریوم از این طریق، وجود ندارد.حمله ۵۱ درصدی به حمله‌ای اشاره دارد که در آن، یک عامل مخرب بیش از ۵۱ درصد از هش ریت

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس آخرین تحقیقات شرکت کوین متریکس (Coin Metrics)، به دلیل هزینه‌های نجومی مورد نیاز برای حملات ۵۱ درصدی، دیگر امکان نابودی شبکه‌های بیت کوین و اتریوم از این طریق، وجود ندارد.
حمله ۵۱ درصدی به حمله‌ای اشاره دارد که در آن، یک عامل مخرب بیش از ۵۱ درصد از هش ریت ماینینگ را در یک سیستم اثبات کار (مانند بیت کوین) یا ۵۱ درصد از ارزهای دیجیتال استیک‌شده را در یک شبکه اثبات سهام (مانند اتریوم) در اختیار دارد. از نظر تئوری، مهاجمان می‌توانند از این قدرت برای تغییر بلاکچین استفاده کنند، مانند جلوگیری از تایید تراکنش‌های جدید، یا معکوس کردن تراکنش‌ها برای دو برابر خرج کردن توکن‌ها.

به گفته محققان کوین متریکس، با توجه به هزینه‌های عملیاتی لازم برای دستیابی به کنترل ۵۱ درصد، دیگر راه‌های قابل قبولی برای مهاجمان جهت اجرای حمله ۵۱ درصد وجود ندارد. آنها با اشاره به معیاری به نام «هزینه کل لازم برای حمله (TCA)» برای تعیین دقیق هزینه حمله به یک شبکه بلاکچین، به این نتیجه رسیدند که هیچ راه سودآور و انگیزه مالی برای حمله به شبکه‌های بیت‌ کوین یا اتریوم وجود ندارد. بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های بازار و خروجی هش ریت، یک حمله ۵۱ درصدی به بیت ‌کوین مستلزم خرید ۷ میلیون ریگ ماینینگ ASIC است که چیزی حدود ۲۰ میلیارد دلار هزینه دارد.
در این گزارش همچنین آمده که نگرانی‌ها در مورد حمله احتمالی ۳۴ درصدی اعتبارسنج‌های لیدو (Lido) به اتریوم نیز ممکن است نادرست باشد. به گفته محققان، استفاده از ارائه‌دهندگان مشتقات لیکویید استیکینگ (Liquid Staking Derivatives) برای حمله به بلاکچین اتریوم نه تنها بسیار زمان‌بر است، بلکه بسیار گران است. هزینه این کار بیش از ۳۴ میلیارد دلار بوده و مهاجم باید بیش از ۲۰۰ گره را مدیریت کند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته کوین متریکس: خطر حمله ۵۱ درصد به بیت کوین و اتریوم دیگر وجود ندارد! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.