تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر : 608462

کلاهبرداری عاشقانه یک صرافی رمزارزی! آمریکا شکایت کرد!

کلاهبرداری عاشقانه یک صرافی رمزارزی! آمریکا شکایت کرد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) علیه صرافی رمزارزی دبیکس (Debiex) به اتهام کلاهبرداری عاشقانه ۲.۳ میلیون دلاری، شکایت کرد. CFTC این دعوای مدنی را در ۱۹ ژانویه پس از ثبت یک اقدام اجرایی در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه آریزونا اعلام نمود. بر اساس بیانیه CFTC، دبیکس خود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) علیه صرافی رمزارزی دبیکس (Debiex) به اتهام کلاهبرداری عاشقانه ۲.۳ میلیون دلاری، شکایت کرد. CFTC این دعوای مدنی را در ۱۹ ژانویه پس از ثبت یک اقدام اجرایی در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه آریزونا اعلام نمود.

بر اساس بیانیه CFTC، دبیکس خود را به عنوان یک صرافی رمزارزی معرفی کرد که به شهروندان ایالات متحده امکان دسترسی به ویژگی‌های معاملات ارزهای دیجیتال را می‌داد.

با این حال، راه‌اندازی این صرافی حقه‌ای بیش نبود که هدف آن از بین بردن سرمایه‌گذاری‌های آمریکایی‌های آسیایی با استفاده از طرح کلاهبرداری عاشقانه تلقی می‌شد.

کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده عملیات Debiex را به عنوان یک طرح پیچیده کلاهبرداری توصیف می‌کند که سه گروه از افراد را شامل می‌شود.

دسته اول شامل وکلای دادگستری بودند که از طریق یک رسانه اجتماعی مستقر در ایالات متحده، با قربانیان ارتباط برقرار می‌کردند. به روشی مشابه با اکثر کلاهبرداری‌های عاشقانه، این وکلا اعتماد قربانیان خود را با دوستی یا برقراری رابطه عاشقانه با آنها، قبل از اینکه از آنها بخواهند یک حساب معاملاتی فعال در دبیکس باز کنند، به دست آوردند.

دسته دوم از افراد دخیل در کلاهبرداری Debiex، خدمات مشتری بودند که ظاهراً برای مدیریت حساب‌های معاملاتی برای مشتریان صرافی به کار گرفته می‌شدند.

قاطرهای پول که آخرین و مهم‌ترین دسته از افراد دخیل در کلاهبرداری بودند، کیف پول‌هایی را ارائه کردند که برای دریافت و سوءاستفاده از وجوه کاربران استفاده می‌شد.

همچنین CFTC ادعا می‌کند که Debiex توانسته از پنج آمریکایی آسیایی، مبلغ ۲.۳ میلیون دلار کلاهبرداری کند.

کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده در حال حاضر به دادگاه مراجعه کرده و به دنبال غرامت برای همه قربانیان است. این نهاد تنظیم‌کننده همچنین به دنبال اعمال جریمه‌ها و محدودیت‌های معاملاتی است که از نقض آتی مقررات CFTC و قانون بورس کالا (CEA) جلوگیری می‌کند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته کلاهبرداری عاشقانه یک صرافی رمزارزی! آمریکا شکایت کرد! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.