تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
کد خبر : 593812

کلاس‌های خصوصی یا عمومی آموزشگاه موسیقی -کدام بهتر است؟

کلاس‌های خصوصی یا عمومی آموزشگاه موسیقی -کدام بهتر است؟

مزایا و معایب متعددی برای هر دو کلاس‌های خصوصی و عمومی آموزشگاه موسیقی در کرج وجود دارند(https://viola-music.com/amoozeshgah_moosighi_karaj). کلاس خصوصی موسیقی معمولا برای پیشرفت شما در نواختن توصیه می‌شود. کلاس‌ عمومی برای کسب تجربه‌ی اجتماعی و یادگیری توانایی‌های موسیقایی نظیر بداهه نوازی یا نواختن در یک گروه بهتر است.   مزایای کلاس‌های خصوصی در آموزشگاه موسیقی

مزایا و معایب متعددی برای هر دو کلاس‌های خصوصی و عمومی آموزشگاه موسیقی در کرج وجود دارند(https://viola-music.com/amoozeshgah_moosighi_karaj). کلاس خصوصی موسیقی معمولا برای پیشرفت شما در نواختن توصیه می‌شود. کلاس‌ عمومی برای کسب تجربه‌ی اجتماعی و یادگیری توانایی‌های موسیقایی نظیر بداهه نوازی یا نواختن در یک گروه بهتر است.

 

مزایای کلاس‌های خصوصی در آموزشگاه موسیقی

1. کلاس خصوصی به شما کمک می‌کند تا به اهداف شخصی خود نزدیک شوید.

هنگامی که در کلاس خصوصی آموزشگاه موسیقی در کرج ثبت نام می‌کنید، تمام توجه استاد برای شخص شما و یادگیری شما است.  درس‌ها بر اساس نیازها، اهداف و استایل یادگیری شما برنامه ریزی شده‌اند. از این رو شما خیلی سریع و راحت پیشرفت خواهید کرد. (البته همچنان تمرین در منزل فاکتور مهمی است.)

کلاس‌های عمومی موسیقی نمی‌توانند آموزشات شخصی متنوعی را ارائه دهند. استاد معمولا یک برنامه‌ی درسی از پیش تعیین شده را دنبال می‌کند و برنامه‌ی او به نحوی تدوین شده است که در تناسب با نیازهای تعداد زیادی دانش آموز باشد.

 

2. کلاس‌های خصوصی به رشد دانش آموزان کمک می‌کنند.

عملکرد و یادگیری هر دانش آموز منحصر بفرد است. این تفاوت‌ میان دانش آموزانی که در بازه‌ی سنی 4 تا 15 سال هستند، بیشتر به چشم می‌آید. در نتیجه استاد باید تعادل را در کلاس برقرار کند. تصور کنید که یک دانش آموز درگیر یادگیری چیزی است که برای سایرین ساده است. در این وضعیت برای کمک کردن به آن فرد یا استاد باید روند پیشرفت سایرین را آرام کند یا وجود آن دانش آموز را فراموش کند.

3. همانطور که از اسمش بر می‌آید کلاس خصوصی، خصوصی است!

تعداد زیادی از دانش آموزان از اعتماد بنفس کافی برخوردار نیستند و بنابراین آماده‌ی نواختن ساز در مقابل دیگران نمی‌باشند. کلاس‌های خصوصی به این افراد کمک می‌کنند تا زمانی که برای نواختن در مقابل دیگران آماده نشده‌اند، در کمال آرامش و راحتی موسیقی را یاد بگیرند و تمرین کنند.

 

مزایای کلاس‌های عمومی آموزشگاه موسیقی

1.کلاس‌های عمومی آموزشگاه موسیقی تجربه‌ی اجتماعی بهتری برای شما به همراه دارند.

با عضویت در یک گروه، احساس تعلق در شما تقویت می‌شود. فعالیت‌های گروهی مفرح و انگیزه دهنده هستند. کلاس‌های خصوصی برای شما تجربه‌ی اجتماعی دیدار با آدم‌های جدید را تامین نمی‌کنند.

2. کلاس‌های عمومی توانایی‌هایی را در شما تقویت می‌کنند که در کلاس‌های خصوصی کسب نخواهند شد.

در صورتی که تا حدی در نواختن ساز پیش رفته‌اید، می‌توانید با شرکت در کلاس‌های عمومی آموزشگاه موسیقی در کرج توانایی نواختن در یک گروه موسیقی را تقویت کنید. نکته‌ی حائز اهمیت این است که پیش از شرکت در کلاس‌های عمومی (با هدف نواختن ساز با سایر افراد)، با شرکت در کلاس‌های خصوصی تکنیک‌های نواختن خود را تقویت کنید.

 

آیا تفاوتی میان هزینه‌ی کلاس‌های عمومی  و خصوصی آموزشگاه موسیقی وجود دارد؟

درست است که هزینه‌ی کلاس‌های خصوصی آموزشگاه موسیقی در کرج به ازای هر ساعت بالاتر است اما هزینه تنها فاکتور مهم در تصمیم گیری شما نیست. به این نکته نیز توجه کنید که برای چه فاکتورهایی هزینه می‌کنید. بسته به هدفی که دارید و چیزی که می‌خواهید از کلاس‌ها بدست آورید، بررسی کنید که آیا هزینه‌ای که می‌کنید ارزشش را دارد؟ معمولا هزینه‌ی کلاس‌های خصوصی دو برابر کلاس‌های عمومی می‌باشد زیرا که در کلاس‌های عمومی هزینه میان دانش آموزان به اشتراک گذاشته می‌شود.

کلاس‌های خصوصی یا عمومی آموزشگاه موسیقی -کدام بهتر است؟

کلاس‌های خصوصی موسیقی

 

چه افرادی باید در کلاس‌های خصوصی موسیقی شرکت کنند؟

·       برای اولین بار قصد یادگیری نواختن آلات موسیقی را دارند.

·       به دنبال یادگیری سریع هستند.

·       به دنبال تقویت تکنیک نواختن هستند.

·       می‌خواهند از اشتباهات و خطاهای رایج دوری کنند.

 

چه کسانی باید در کلاس‌های عمومی آموزشگاه موسیقی شرکت کنند؟

·       قصد یادگیری نواختن در یک گروه موسیقی را دارند.

·       قصد برقراری ارتباط اجتماعی و آشنا شدن با افراد جدید را دارند.

·       از پیش توانایی نواختن آلات موسیقی را به خوبی کسب کرده‌اند.

 

جمع بندی

در صورتی که هم به یادگیری سریع نواختن ساز تمایل دارید و هم خواهان برقراری ارتباط اجتماعی هستید، می‌توانید در هر دو کلاس‌های عمومی و خصوصی آموزشگاه موسیقی در کرج شرکت کنید. ابتدا جهت یادگیری نواختن موسیقی در کلاس‌های خصوصی شرکت کنید. پس از کسب توانایی نواختن می‌توانید دانسته‌های خود را در کلاس‌های عمومی بکار بگیرید. اولین قدم در گرفتن تصمیم صحیح این است که بفهمید هدف شما چیست تا در نهایت بهترین نوع کلاس را برای دستیابی به آن پیدا کنید.

کلاس‌های خصوصی یا عمومی آموزشگاه موسیقی -کدام بهتر است؟

نواختن در یک گروه موسیقی

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.