تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر : 17204

کدام والدین "چند شهید" در دوران شیوع کرونا آسمانی شدند؟

کدام والدین "چند شهید" در دوران شیوع کرونا آسمانی شدند؟

کدام والدین “چند شهید” در دوران شیوع کرونا آسمانی شدند؟ طی ایام شیوع ویروس کرونا در کشور تعداد ۶۶ نفر از والدین دو شهید، سه شهید و چهار شهید دار فانی را وداع گفته و به فرزندان شهیدشان پیوسته اند. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سال‌هاست که آمار فوت والدین شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس رو به افزایش چشمگیری است و هر هفته اخباری مبنی بر اینکه کدامیک از این والدین آسمانی در حال پرکشیدن به فرزندان شهیدان به گوش می‌رسد. اما بررسی این آمار در دو ماه گذشته دارای نکات قابل توجهی است.
بنا بر اخبار ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از استان‌های مختلف طی بیش از دو ماه گذشته که ایام شیوع ویروس کرونا در کشور بوده است، یعنی فروردین‌ و اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ و اسفندماه ۱۳۹۸ تعداد ۶۶ نفر از والدین دو شهید ، سه شهید و چهار شهید دار فانی را وداع گفته و به فرزندان شهیدشان پیوسته اند. این والدین شهدا از استان های خوزستان، اصفهان، کرمان، همدان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، اردبیل، یزد، البرز، گلستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قم، سمنان، لرستان، فارس، تهران، ما..

کدام والدین "چند شهید" در دوران شیوع کرونا آسمانی شدند؟

طی ایام شیوع ویروس کرونا در کشور تعداد ۶۶ نفر از والدین دو شهید، سه شهید و چهار شهید دار فانی را وداع گفته و به فرزندان شهیدشان پیوسته اند.

کدام والدین "چند شهید" در دوران شیوع کرونا آسمانی شدند؟ – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سال‌هاست که آمار فوت والدین شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس رو به افزایش چشمگیری است و هر هفته اخباری مبنی بر اینکه کدامیک از این والدین آسمانی در حال پرکشیدن به فرزندان شهیدان به گوش می‌رسد. اما بررسی این آمار در دو ماه گذشته دارای نکات قابل توجهی است.

بنا بر اخبار ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از استان‌های مختلف طی بیش از دو ماه گذشته که ایام شیوع ویروس کرونا در کشور بوده است، یعنی فروردین‌ و اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ و اسفندماه ۱۳۹۸ تعداد ۶۶ نفر از والدین دو شهید ، سه شهید و چهار شهید دار فانی را وداع گفته و به فرزندان شهیدشان پیوسته اند. این والدین شهدا از استان های خوزستان، اصفهان، کرمان، همدان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، اردبیل، یزد، البرز، گلستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قم، سمنان، لرستان، فارس، تهران، مازندران و سیستان و بلوچستان بوده اند. در میان این ۶۶ والدین، چهار پدر سه شهید، ۷ مادر سه شهید و دو مادر چهار شهید دیده می شود. ما بقی والدین دو شهید هستند.

نام پدر و مادر شهیدان فهمیده از استان قم و پدر و مادر شهیدان صفری از خراسان جنوبی که به فاصله کوتاه از هم آسمانی شده اند، در این آمار جای گرفته اند. زهرا حمیدی از کرمان مادر، همسر و فرزند شهید و پنیر امیدی بیرگانی از خوزستان مادر دو شهید و مادربزرگ دو شهید نیز در میان اسامی این ۶۶ نفر دیده می شوند. بالا بودن رقم درگذشت والدین شهدا در دوران شیوع ویروس کرونا نسبت به ماه های گذشته قابل توجه است. مشخصات ۶۶ والدین چند شهید جان باخته به شرح زیر است:

مادر ۳ شهید«مصطفوی» از استان خوزستان

«زهرا موزونی» مادر شهیدان والامقام «سید مهدی، سید اسماعیل و سید محمود مصطفوی» در سن ۹۲ سالگی از شهرستان اهواز روز یکشنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به فرزندان شهیدش پیوست. شهید سید مهدی مصطفوی در سال ۱۳۵۹ در منطقه عملیاتی گمرک خرمشهر، شهید سید اسماعیل مصطفوی در سال ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی شیب میسان عراق و شهید سید محمود مصطفوی در سال ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی فاو عراق به فیض شهادت نائل آمدند.

دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , خانواده شهدا , بنیاد شهید و امور ایثارگران , شهدای ترور , شهدای مدافع حرم , شهدای گمنام ,

پدر دو شهید «آقایی‌حسین‌آبادی» از استان اصفهان

«حسن آقایی‌حسین‌آبادی» پدر شهیدان «رسول و قدرت‌اله آقایی‌حسین آبادی» ششم اردیبهشت ۱۳۹۹ در سن ۸۷ سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. شهید رسول آقایی‌حسین‌آبادی ۲۵ آذرماه ۱۳۴۲ دیده به جهان گشود و سرانجام ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۱ در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به پهلو به شهادت رسید. شهید قدرت الله آقایی‌حسین‌آبادی متولد دهم آذرماه ۱۳۴۶ بود و در ۱۷ سالگی با عنوان جهادگر در جبهه حضور یافت و سرانجام ۲۳ اسفندماه ۱۳۶۳ در منطقه شلمچه، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به سر و سینه به شهادت رسید.

دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , خانواده شهدا , بنیاد شهید و امور ایثارگران , شهدای ترور , شهدای مدافع حرم , شهدای گمنام ,

مادر دو شهید « ایرانپور» از استان کرمان

«نبات افراشته» مادر شـهیدان «احمد و اسماعیل ایرانپور» از استان کرمان در روز پنجم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. احمد هفتم اردیبهشت ۱۳۴۰ و اسماعیل دهم ‌خرداد ۱۳۴۳ در شهرستان بافت چشم به جهان گشودند و به ترتیب دوم آذر ۱۳۶۲ در ابوغریب و اول ‌تیر ۱۳۶۶ بر اثر اصابت گلوله به سر به شهادت رسیدند.

پدر ۳ شهید«نونچی» از استان خوزستان

«نبی نونچی»، پدر شهیدان «محمدرضا، احمد و عبدالمجید نونچی» از شهرستان دزفول در سن ۹۰ سالگی روز چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به فرزندان شهیدش پیوست.‌‌‌ بسیجی شهید محمدرضا نونچی در سال ۱۳۶۱ در عملیات رمضان، پاسدار شهید احمد نونچی در سال ۱۳۶۴ در اروندرود و شهید عبدالمجید نونچی در سال ۱۳۶۶ در دزفول به فیض شهادت نائل آمدند.

دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , خانواده شهدا , بنیاد شهید و امور ایثارگران , شهدای ترور , شهدای مدافع حرم , شهدای گمنام ,

پدر دو شهید «سلیمانی» از استان خوزستان

«محمد سلیمانی» پدر شهیدان «قاسم و یعقوب سلیمانی» در روز سوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در سن ۸۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. بسیجی قاسم سلیمانی در سال ۱۳۶۱ در خرمشهر و بسیجی یعقوب سلیمانی در سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به فیض شهادت نائل آمدند.

مادر ۴ شهید «جعفریان دهنوی» از استان اصفهان

«سکینه واعظی» مادر شهیدان «ابراهیم، حسن، محمد و فاطمه جعفریان دهنوی» از اصفهان، روز سه‌شنبه دوم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹، در ۸۷ سالگی دار فانی را وداع گفت و به دیدار فرزندان شهیدش پیوست. شهید ابراهیم جعفریان دهنوی از بنیان‌گذاران گروه مهدویون اصفهان تحت شکنجه ساواک به شهادت رسید و شهید حسن جعفریان دهنوی در راه گلپایگان در حال مأموریت توسط ساواک به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید فاطمه جعفریان دهنوی نیز در بهار سال ۵۶ در تبریز در محاصره مزدوران امنیتی رژیم ستم‌شاهی قرار گرفت و در حالی که ۱۷ سال بیشتر نداشت، به فیض شهادت نائل آمد. شهید محمد جعفریان دهنوی نیز در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسید.

دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , خانواده شهدا , بنیاد شهید و امور ایثارگران , شهدای ترور , شهدای مدافع حرم , شهدای گمنام ,

پدر دو شهید «سروش» از استان مرکزی

«حسن سروش»، پدر شهیدان «حمیدرضا و محمدمهدی سروش» از شهرستان محلات استان مرکزی در روز ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹ دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. شهید دانش آموز حمیدرضا سروش در سال ۱۳۴۸ در تهران متولد و با عضویت بسیجی در تاریخ چهارم دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید محمدمهدی سروش در سال ۱۳۴۷ در تهران متولد و با عضویت بسیجی در تاریخ نهم بهمن ۱۳۶۶ در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مادر دو شهید «فامیل اصلانی» از استان همدان

«آسیه محمدی» مادر شهیدان «علی اکبر و محسن فامیل اصلانی» از استان همدان در روز ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹ دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. شهید علی اکبر فامیل اصلانی با عضویت کادر نیروی هوایی در ۶ خرداد سال ۵۹ در منطقه بانه به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید محسن فامیل اصلانی نیز در ۳۰ دی سال ۶۰ در منطقه دشت اهواز به شهادت رسید.

مادر دو شهید و جانباز «زارع پیشه» از استان کرمان

«زیور ملأ حسـینی»، مادر دو شـهید «حسن و یدالله زارع پیشه» و جانباز ۲۵ درصد «عباس زارع پیشه» از استان کرمان در روز ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۹ دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. حسن زارع پیشه اول مهر ۱۳۳۶ و یداله ۲۵ تیر ۱۳۴۷ در شهرستان بافت چشم به جهان گشودند و به ترتیب ۲۱ بهمن ۱۳۶۴ در اروندرود و ۲۶ اسفند ۱۳۶۳ در جزیره مجنون به شهادت رسیدند.

مادر ۳ شهید«موذنی» از استان خوزستان

«رضوان شوشتری» مادر سه شهید «محمدرضا، محمدحسین و محمدطاهر موذنی» از شهرستان شوشتر استان خوزستان، عصر جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. فرزندان این مادر صبور شهیدان محمد رضا، محمد طاهر و محمد حسین موذنی به ترتیب در تاریخ ۲۰ بهمن ۶۱ در منطقه فکه و عملیات والفجر مقدماتی، ۱۳ تیر ماه ۱۳۶۵ در پایگاه شهید نجارزاده شوشتر و سوم بهمن ماه ۱۳۶۵ در شلمچه و عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , خانواده شهدا , بنیاد شهید و امور ایثارگران , شهدای ترور , شهدای مدافع حرم , شهدای گمنام ,

مادر دو شهید «اسدی» از استان خراسان رضوی

«سکینه اسدی» مادر شهیدان «علی اصغر و عبدالله اسدی» اهل چشمه خسرو از توابع شهرستان نیشابور استان خراسان رضوی، در سن ۹۵ سالگی روز ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ آسمانی شد و به شهیدانش پیوست. شهیدان علی اصغر و عبدالله اسدی در ۱۱ اسفند ۱۳۲۶ و یکم شهریور ۱۳۲۹ چشم به جهان گشودند و در یکم دی ۱۳۶۰ در عملیات مطلع الفجر منطقه گیلان غرب و ۲۵ فروردین ۱۳۶۲ عملیات والفجر یک منطقه فکه به مقام رفیع شهادت نائل آمدند. سردار شهید علی اصغر اسدی فرمانده گردان ویژه خراسان بود.

دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , خانواده شهدا , بنیاد شهید و امور ایثارگران , شهدای ترور , شهدای مدافع حرم , شهدای گمنام ,

مادر دو شهید «شیخی‌زاده» از استان خراسان جنوبی

«فاطمه یعقوب‌زاده» مادر شهیدان «محمدحسن و محمدحسین شیخی‌زاده» از شهرستان فردوس در خراسان جنوبی در روز ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ در سن ۸۵ سالگی دار فانی را وداع گفت. شهید «محمدحسن شیخی‌زاده» متولد سال ۱۳۳۵ بود که در سال ۱۳۶۵ در جبهه جنگ تحمیلی به شهادت رسید. «محمدحسین شیخی‌زاده» نیز متولد سال ۱۳۴۱ بود که سال ۱۳۶۰ در منطقه چذابه به شهدا پیوست.

مادر دو شهید «یعقوبی» از استان اردبیل

«زهرا نوروزی» مادر شهیدان «محمدعلی و اسماعیل یعقوبی» از استان اردبیل ۲۷ فروردین ماه ۱۳۹۹ درگذشت. شهید اسماعیل یعقوبی سال ۱۳۲۲ در روستای ویلکج از توابع شهرستان نمین به دنیا آمد. وی در نخستین سال های آغاز جنگ تحمیلی ۲۰ آبان ماه ۶۲ به جبهه اعزام شد و ۲۳ دی همان سال به شهادت رسید. پیکر وی ۱۲ سال مفقودالاثر بود تا اینکه سال ۱۳۷۴ پیکر مطهرش به خاک وطن بازگشت. شهید والامقام محمد علی یعقوبی سال ۱۳۳۵ به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۲ به ندای معبودش لبیک گفت و به شهادت رسید.

مادر دو شهید «بنادکوکی» از استان یزد

«حلیمه زارع بنادکوکی» مادر شهیدان «یدالله و محمد دهقان بنادکوکی» در روز ۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۹ در سن ۸۶ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. شهید یداله بنادکوکی متولد ۲۰ آبان ۱۳۴۰ بود و در سن ۲۲ سالگی در جریان عملیات پدافندی در پایگاه زید به درجه رفیع شهادت نائل آمد. برادرش محمد نیز که متولد ۵ فروردین ۱۳۴۶ بود ۱۵ مرداد ۱۳۶۲ در جریان عملیات والفجر دو در پیرانشهر در سن ۱۶ سالگی به خیل شهیدان پیوست.

پدر دو شهید «کلانکی» از استان البرز

«یوسف کلانکی» پدر شهیدان «رحیم و شریف کلانکی» در روز ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۹ پس از سال‌ها فراق دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. شهید والامقام «شریف کلانکی» متولد سال ۱۳۴۴ بود و سال ۶۵ در شلمچه به شهادت رسید و شهید والامقام «رحیم کلانکی» که متولد سال ۱۳۵۱ بود، در سال ۶۷ در خرمشهر بر اثر اصابت ترکش به مقام والای شهادت نائل آمد.

دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , خانواده شهدا , بنیاد شهید و امور ایثارگران , شهدای ترور , شهدای مدافع حرم , شهدای گمنام ,

مادر دو شهید «فریدی فر» از استان خوزستان

«شوکت نجدیان دزفولی» مادر شهیدان «عدنان و عبدالمناف فریدی فر» از شهر اهواز در روز ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۹ به دلیل بیماری و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. شهید عدنان فریدی فر در سال ۱۳۶۵ در جزیره سهیل و در عملیات کربلای ۴ و بسیجی شهید عبدالمناف فریدی فر در سال ۱۳۶۶ در منطقه هورالهویزه به شهادت رسیدند.

جانباز و پدر ۳ شهید «جلالی» از استان خوزستان

جانباز ۶۰ درصد «کاظم جلالی» پدر شهیدان «فیصل، ناجی و فرزانه جلالی» و همسر جانباز «مجیده غابشی» صبح سه شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ در سن ۷۰ سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. کاظم جلالی جانباز اهل سوسنگرد بود که در تاریخ ۲۱ مهر ماه ۵۹ در جریان حملات هوایی دشمن بعثی در منطقه ابوجلال شمالی مجروح شد و سه فرزند و همسرش نیز به افتخار شهادت و جانبازی نائل شدند.

پدر دو شهید «پریشانی» از استان اصفهان

«حسین پریشانی» پدر شهیدان «عبدالخالق و حیدر پریشانی» از شهرستان خمینی‌شهر اصفهان در روز یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ در سن ۸۶ سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. شهید عبدالخالق پریشانی ۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۴۵ دیده به جهان گشود و در حالی که فقط ۱۶ سال سن داشت به عنوان بسیجی در جبهه های حق علیه باطل حضور یافت و سرانجام در سال ۶۱ و در منطقه عملیاتی والفجر مقدماتی، فکه، به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش پس از ۱۱ سال تفحص شد. شهید حیدر پریشانی متولد ۱۳ اردیبهشت ۱۳۴۹ بود و در سن ۱۶ سالگی با عضویت بسیج در جبهه حضور یافت و در تاریخ ۲۷ دی‌ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ منطقه شلمچه، بر اثر اصابت ترکش پای چپ خود را از دست داد و از ناحیه پای راست و دو چشم نیز دچار مجروحیت شدید شد. این جانباز ۷۰ درصد پس از ۲۶ سال تحمل درد و رنج در تاریخ ۱۵ تیرماه ۱۳۹۱به همرزمان شهیدش پیوست.

دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , خانواده شهدا , بنیاد شهید و امور ایثارگران , شهدای ترور , شهدای مدافع حرم , شهدای گمنام ,

پدر دو شهید «مزیدی» از استان گلستان

«علی مزیدی» پدر شهیدان «محمد و حسین مزیدی» از شهرستان علی آباد کتول در روز ۱۷ فروردین ماه ۱۳۹۹ دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. دانش‌آموز شهید حسین مزیدی در تاریخ یکم فروردین ۱۳۵۲ در محله خار کلاته علی‌آباد کتول دیده به جهان گشود و در تاریخ ۲۴ فروردین ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی فاو به درجه رفیع شهادت نائل گشت. پیکر این شهید بزرگوار در گلزار شهدای امامزاده هارون الازمن در کنار هم‌رزمان شهیدش به خاک سپرده شد. شهید محمد مزیدی نیز در تاریخ یکم فروردین ۱۳۴۳ در محله خار کلاته علی‌آباد کتول دیده به جهان گشود و در تاریخ ۲۲ دی‌ماه ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل گشت. پیکر این شهید بزرگوار در گلزار شهدای امامزاده هارون الازمن در کنار هم‌رزمان شهیدش به خاک سپرده شد.

دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , خانواده شهدا , بنیاد شهید و امور ایثارگران , شهدای ترور , شهدای مدافع حرم , شهدای گمنام ,

پدر دو شهید «حدادیان» از استان کرمانشاه

«میرحسین حدادیان» پدر شهیدان «سیامک و بابک حدادیان» در شامگاه یکشنبه ۱۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۹ دعوت حق را لبیک گفت و فرزندان شهیدش پیوست. شهیدان والامقام سیامک ۱۱ ساله و بابک ۸ ساله در تاریخ دوم آبان ماه ۶۵ و در حین بازگشت از سنگر علم و دانش در اثر حملات ددمنشانه هوایی دشمن بعثی عراق در محله شهرک سجادیه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

جانباز و پدر ۳ شهید «کرمی» از استان آذربایجان شرقی

جانباز «بهمن کرمی»، پدر شهیدان «اصغر، رسول و سیروس کرمی» از شهرستان مراغه در فروردین ماه ۱۳۹۹ در سن ۸۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. جانباز سرافراز بسیجی حاج بهمن کرمی در اول دی ۱۳۶۲ در منطقه پیرانشهر براثر انفجار مین به مقام جانبازی نائل آمد. شهید اصغر کرمی در ۵ دی ۱۳۵۰ در مراغه متولد و در ۲۸ خرداد ۱۳۶۷ در منطقه ماووت براثر اصابت ترکش به شهادت رسید. شهید رسول کرمی در ۲۰ آذر ۱۳۴۵ متولد و در ۱۴ بهمن ۱۳۶۵ در شلمچه و برادرش شهید سیروس کرمی در ۲۰ تیر ۱۳۴۲ متولد و در ۵ فروردین ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی فاو براثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , خانواده شهدا , بنیاد شهید و امور ایثارگران , شهدای ترور , شهدای مدافع حرم , شهدای گمنام ,

مادر ۳ شهید«حسین پور» از استان خراسان رضوی

«زهرا زاده حسن» مادر شهیدان «علی، عباس و محمد امیر حسین پور» روز پنجشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۳۹۹ در سن ۷۵ سالگی به علت سکته مغزی آسمانی شد و به شهیدانش پیوست. شهیدان عباس و محمد امیر حسین پور درهشتم آذر ۱۳۴۵ و نهم مرداد ۱۳۴۹ چشم به جهان گشودند و در ۳۱ اردیبهشت ۱۳۶۱ در شلمچه و ۱۸ فروردین ۱۳۶۶ در عملیات کربلای هشت به مقام رفیع شهادت نائل آمدند، گلزار شهدای بهشت رضا مشهد مقدس و گلزار شهدای خواجه ربیع مشهد میزبان پیکر شهیدان عباس و محمد امیر حسین پور است. برادر بزرگتر جانباز ۷۰ درصد علی حسین پور در یکم فروردین ۱۳۴۱ متولد و در عملیات رمضان منطقه کوشک از ناحیه چشم، پا و صورت مجروح شد و پس از سال ها تحمل مجروحیت در پنجم اردیبهشت ۱۳۹۱ در قم به مقام رفیع شهادت نائل آمد و پیکرش در گلزار شهدای علی ابن جعفر شهر خون و قیام قم در جوار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد. همچنین داماد این خانواده شهید حمید رضا مختارزاده در یکم خرداد ۱۳۴۴ چشم به جهان گشود و در یکم اردیبهشت۱۳۶۶ شهد شهادت را نوشید.

دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , خانواده شهدا , بنیاد شهید و امور ایثارگران , شهدای ترور , شهدای مدافع حرم , شهدای گمنام ,

مادر و مادر بزرگ جانباز و شهیدان «محمدی»از استان خوزستان

«پنیر امیدی بیرگانی» مادر شهیدان «رمضان و پروین محمدی»، مادر بزرگ شهیدان «عادل و عمار محمدی» و مادر جانباز «حاج علی محمدی» در ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ در شهرستان مسجدسلیمان چشم از جهان فرو بست و به فرزندان شهیدش پیوست. شهید رمضان محمدی متولد ۱۳۴۳ در سال ۶۰ در جنوب کشور و شهیده پروین محمدی متولد ۱۳۴۵ در سال ۱۳۶۲ در حملات موشکی به شهرستان مسجدسلیمان به شهادت رسید. جانباز ۲۵ درصد علی محمدی نیز در سال ۵۸ در درگیری با اشرار و اصابت تیر به کتف راست مجروح شده است. شهید عادل محمدی متولد ۱۳۵۸ و شهید عمار محمدی متولد ۱۳۶۱ در سال ۱۳۶۲ در حملات موشکی شهرستان مسجدسلیمان به شهادت رسیدند.

پدر دو شهید «مولائی» از استان قم

«حمزه مولائی» پدر شهیدان «تقی و مهدی مولائی» در فروردین ۱۳۹۹ در سن ۸۶ سالگی آسمانی شد. شهید تقی مولائی متولد تیر ماه سال ۱۳۴۵ در آبان سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۴ در عراق به شهادت رسید. برادرش مهدی متولد فروردین ۱۳۴۰ نیز در بهمن ماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۶ در منطقه شلمچه براثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

پدر دو شهید «حسن‌پور» از استان اصفهان

«کریم حسن‌پور»، پدر شهیدان «غلامرضا و محمدرضا حسن‌پور» از شهرستان فلاورجان اصفهان، چهارشنبه ۱۳ فروردین‌ماه ۱۳۹۹ دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. شهید محمدرضا حسن‌پور۲۱ شهریورماه سال ۱۳۴۴ در شهرستان فلاورجان چشم به جهان گشود. در ۲۱ بهمن‌ماه ۶۱ طی عملیات والفجر مفقودالاثر شد و سرانجام پیکر مطهرش پس از ۱۴ سال در ۲۶ بهمن‌ماه ۷۵ تشییع و به خاک سپرده شد. شهید غلامرضا حسن‌پور، دوم اسفندماه ۱۳۴۷ چشم به جهان گشود. او به عنوان سرباز وظیفه در جبهه حضور یافت و سرانجام ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۶۷ در کردستان و منطقه سومار بر اثر اصابت گلوله به برادر شهیدش پیوست.

پدر دو شهید «موسوی چاشمی» از استان سمنان

«سید صفی اله موسوی چاشمی»، پدر شهیدان «سید مرتضی و سید محمود موسوی چاشمی» از اهالی شهرستان مهدیشهر، روز دوشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ بر اثر بیماری کرونا، جان به جان آفرین تسلیم کرد و راهی سفر آخرت شد. شهید سید مرتضی موسوی چاشمی، متولد ۱۳۴۳ در تاریخ ۲۰ بهمن ۶۱ در منطقه فکه و برادر ایشان سید محمود موسوی چاشمی، در سال ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی ماووت به شهادت رسید.

پدر دو شهید «جهانی» از استان آذربایجان شرقی

«محمود جهانی قزلجه میدان» پدر شهیدان «اکبر و جعفر جهانی قزلجه میدان» در فروردین ماه ۱۳۹۹ به فرزندان شهیدش پیوست. شهید جعفر جهانی متولد ۱۰ بهمن ۱۳۴۴ در ۲۵ اسفند ۱۳۶۳ عملیات بدر جزیره مجنون به فیض شهادت نائل شد و برادرش شهید اکبر جهانی متولد ۱۲ شهریور ۱۳۴۶ در عملیات والفجر۸ در ۲۶ بهمن ۱۳۶۴ در اروند رود به وی ملحق شد.

مادر، همسر و فرزند شهیدان«تویسرکانی» از استان کرمان

«زهرا حمیدی»، فرزند شهید «عباس حمیدی»، همسر شهید «محمود تویسرکانی» و مادر شهید «محسن تویسرکانی» از اهالی شهر راور از توابع استان کرمان ۱۱ فروردین ماه ۱۳۹۹ دارفانی را وداع گفت و به دیدار شهدایش شتافت. زهرا حمیدی در سال ۱۳۸۹ نشان ملی ایثار دریافت کرد. شهیدعباس حمیدی‌ اردیبهشت ۱۳۶۱، در سید جابر بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. شهید حاج محمود تویسرکانی نیز اول اردیبهشت ۱۳۶۵، در فاو بر اثر اصابت ‌ترکش به فیض شهادت نائل آمد و شهید محسن تویسرکانی سیزدهم آبان ۱۳۶۲ در سن ۱۵ سالگی، در پنجوین عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , خانواده شهدا , بنیاد شهید و امور ایثارگران , شهدای ترور , شهدای مدافع حرم , شهدای گمنام ,

پدر و مادر شهیدان «فهمیده» از استان قم

«محمد تقی فهمیده» پدر شهیدان «داود و محمد حسین فهمیده» که از دهم بهمن ماه سال گذشته به دلیل مشکلات ریوی و اختلال تنفسی در بیمارستان خاتم‌الانبیا (ص) تهران بستری شده بود، بعدازظهر روز سه‌شنبه ۱۲ فروردین ماه ۱۳۹۹ دعوت حق را لبیک گفته و به فرزندان شهیدش پیوست. «حاجیه فاطمه کریمی» مادر بزرگوار شهیدان فهمیده نیز ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۸ به فرزندان شهیدش پیوست. شهید محمد حسین فهمیده متولد ۱۳۴۶ نوجوان ۱۳ ساله‌ای بود که در جنگ تحمیلی درست ۵ روز پس از آغاز جنگ همراه رزمندگان بسیجی به خرمشهر رفت و سرانجام در ۸ آبان سال ۵۹ در محله کوت شیخ خرمشهر در حالی که نارنجک به بدنش بسته بود به سمت تانک‌های دشمن رفت و به شهادت رسید و شهید داود فهمیده نیز متولد ۱۳۴۱ در سال ۶۲ در عملیات والفجر ۲ در منطقه حاج عمران بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , خانواده شهدا , بنیاد شهید و امور ایثارگران , شهدای ترور , شهدای مدافع حرم , شهدای گمنام ,

دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , خانواده شهدا , بنیاد شهید و امور ایثارگران , شهدای ترور , شهدای مدافع حرم , شهدای گمنام ,

پدر دو شهید «اثنی عشری» از استان کرمان

«علی اثنی عشری» پدر شهیدان «محمود و حسین اثنی عشری» شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ به فرزندان شهیدش پیوست. حسین پانزدهم اسفند ۱۳۲۷ و محمود دوم خرداد ۱۳۴۳ در روستای کهنوج سر بنان از توابع شهرستان زرند متولد شدند و به ترتیب چهارم‌ ‌‌خرداد ۱۳۶۷ در شلمچه و ۱۶ تیر ۱۳۶۰ در دره ‌گر زرند به شهادت رسیدند.

پدر دو شهید «رفیعیان» از استان فارس

احمد رفیعیان پدر شهیدان «محمدحسین و محمدحسن رفیعیان» در فروردین ۱۳۹۹ از شهدای استان فارس و از شهرستان استهبان در سن ۹۶ سالگی دعوت حق را لبیک گفت. شهیدان محمدحسین و مجمدحسن رفیعیان به ترتیب ۲۳ آذرماه سال ۱۳۶۱ و ۲۵ اسفندماه سال ۱۳۶۶ در مناطق شرهانی و ملخ خور به شهادت رسیدند.

دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , خانواده شهدا , بنیاد شهید و امور ایثارگران , شهدای ترور , شهدای مدافع حرم , شهدای گمنام ,

پدر دو شهید «زارعی» از استان کرمان

حبیب‌الله زارعی پور جلال‌آبادی، پدر شهیدان «محمد و رمضان زارعی پور جلال‌آبادی» از شهدای شهرستان زرند استان کرمان صبح روز جمعه ۸ فروردین‌ ماه در ۹۲ سالگی به فرزندان شهیدش پیوست. محمد متولد ۱۳۳۷، معلم بود و به‌عنوان بسیجی به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و در بیست و دوم اسفند ۱۳۶۲، در عملیات خیبر و در جزیره مجنون براثر اصابت گلوله شهید شد. پیکر وی مدت‌ها در منطقه برجا ماند و پس ‌از تفحص سال ۱۳۷۶، در گلزار شهدای جلال‌آباد زرند به خاک سپرده شد. رمضان متولد ۱۳۴۷ بود واو نیز به‌عنوان بسیجی به جبهه‌های نبرد شتافت و در پنجم اردیبهشت ۱۳۶۶، در جریان عملیات کربلای ۱۰ در منطقه بانه براثر اصابت ترکش خمپاره شهید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای جلال‌آباد زرند تدفین شد.

پدر دو شهید «مهرنما» از استان خوزستان

غلام مهرنما، پدر شهیدان «عبدالرسول و محمود مهرنما» از شهرستان دزفول در استان خوزستان روز چهارشنبه ۶ فروردین ماه ۱۳۹۹ در ۹۷ سالگی به فرزندان شهیدش پیوست. شهید عبدالرسول مهرنما در سال ۱۳۶۱ حین عملیات فتح المبین در منطقه عین خوش و شهید محمود مهرنما نیز در سال ۱۳۶۶در اثر بمباران موشکی به دزفول به فیض شهادت نائل آمدند.

پدر دو شهید «خدمتگزار» از استان گیلان

«حسین خدمتگزار بافکری» پدر شهیدان «عباس و سعید خدمتگزار بافکری» از استان گیلان در روز ۵ فرودین ماه ۱۳۹۹ دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. شهیدان سعید و عباس خدمتگزار در سوم و چهارم فروردین ۱۳۶۷ در علمیات والفجر ۱۰ در خرمال عراق به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

پدر دو شهید «کاظمی» از استان خوزستان

صفرعلی کاظمی، پدر شهیدان رستم و سیاوش کاظمی روز شنبه دوم فروردین ۱۳۹۹ به دلیل بیماری در ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت و پس از تشییع در روستای آبچهرو، در جوار دو فرزند شهیدش به‌خاک سپرده شد. شهیدان رستم و سیاوش کاظمی در سال ۱۳۶۲ در جریان حملات موشکی دشمن بعثی عراق، در شهر مسجدسلیمان به شهادت رسیدند.

مادر دو شهید «شعبان زاده» از استان قم

فاطمه پرش، مادر شهیدان «محمد و رضا شعبان زاده» ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸ دارفانی را وداع گفت و به دیدار حق شتافت. محمد و رضا شعبانزاده هر دو در یکسال و در دو عملیات به شهادت رسیدند. محمد سال ۱۳۳۹ متولد شد و در ۲۹ آبان سال ۱۳۶۱ در عملیات رمضان در پاسگاه زید بر اثر ترکش خمپاره به شهادت رسید، برادرش که دو سال کوچکتر بود، چهار ماه بعد در بهمن همان سال در عملیات فتح الفتوح (والفجر) براثر ترکش خمپاره به شهادت رسید.

مادر ۳ شهید«بیات» از استان همدان

«حوریه رمضی»، مادر شهیدان «حمید، مجید و محمدمهدی بیات» روز ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۸ دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. شهید مجید بیات پاسدار رسمی متولد ۱۳۳۸ بود و در منطقه عملیاتی سرپل ذهاب در سال ۱۳۶۰ به شهادت رسید. شهید محمدمهدی بیات متولد ۱۳۴۰ بود و در تیر ماه ۱۳۶۱ در منطقه کوشک به شهادت رسید. حمید بیات پاسدار متولد ۱۳۳۷ بود و در تیرماه ۱۳۶۱ در عملیات رمضان در منطقه کوشک به شهادت رسید و پیکر مطهر وی در منطقه باقی ماند.

دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , خانواده شهدا , بنیاد شهید و امور ایثارگران , شهدای ترور , شهدای مدافع حرم , شهدای گمنام ,

مادر ۴ شهید«موسوی» از استان خوزستان

«تاجه نیسی» مادر شهیدان «سید مهدی، سید هادی، سیده مریم و سیده خدیجه موسوی» در روز ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۸ در خرمشهر دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت. چهار شهید این خانواده گرامی از نیروهای مردمی شهر مقاوم خرمشهر بودند که در تاریخ اول مهر ۱۳۵۹ در این شهر به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

پدر دو شهید «حقیقت تقی دیزج» از تهران

«جواد حقیقت تقی دیزج» پدر شهیدان «میکائیل و کامل حقیقت تقی دیزج» در روز ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۸ دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. شهید میکاییل حقیقت تقی دیزج ۲۴ آبان ماه ۱۳۶۱ در سومار و برادرش کامل در ۱۲ آبان ۱۳۶۲ در پنجوین به درجه رفیع شهادت رسیدند. مزار این دو شهید در گلزار شهدای تهران قرار دارد.

مادر دو شهید «سرمستی» از استان مازندران

«ساره خوش اندام دورآبی» مادر شهیدان «حسین و فتح الله سرمستی» از شهرستان بهشهر روز دوشنبه ۲۶ اسفند ماه دعوت حق را لبیک گفت و به دو فرزند شهیدش پیوست. شهید حسین سرمستی متولد هشتم اسفند ماه ۱۳۴۴ بود که در تاریخ اول مرداد ماه ۱۳۶۳ به شهادت رسید. شهید فتح اله سرمستی متولد نهم آذر ماه ۱۳۳۶ بود که در تاریخ ۳۰ خرداد ماه ۱۳۶۰ به درجه رفیع شهادت نائل شد.

پدر دو شهید «جنتی» از استان مرکزی

«کریم جنتی» پدر شهیدان «حسین و تقی جنتی» از شهدای شهرستان خمین از توابع استان مرکزی در روز ۲۴ اسفند ماه ۱۳۹۸ دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. شهیدحسین جنتی متولد سال ۱۳۳۹ بود که در ۲۵ اسفند ۶۳ در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید تقی جنتی متولد سال ۱۳۴۳ بود که در ۱۱ آبان ماه ۶۱ در عملیات محرم به فیض شهادت نائل آمد.

پدر دو شهید «ناجی» از استان اصفهان

«شکراله ناجی»، پدر شهیدان «صالح و محمدعلی ناجی» در روز ۲۳ اسفند ماه ۱۳۹۸ دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد. شهید صالح ناجی متولد ۱۸ مرداد ۱۳۴۳ بود و در تاریخ ۲۵ شهریور ۶۴ با سمت تخریب‌چی در منطقه حاج عمران به فیض عظیم شهادت نائل آمد. شهید محمدعلی ناجی در ۲۰ شهریور ۱۳۴۱ چشم به جهان گشود و در تاریخ ۴ فروردین‌ماه ۶۵ یعنی یک سال پس از شهادت برادرش در منطقه هورالهویزه به فیض عظمای شهادت نائل آمد.

مادر دو شهید « قربعلی» از استان اصفهان

«حلیمه کامرانی» مادر شهیدان «مهدی و محسن قربعلی» از شهرستان نجف‌آباد استان اصفهان در اسفند ماه ۱۳۹۸ دعوت حق را لبیک گفت و دیدار فرزندان شهیدش شتافت. سردار شهید مهدی قربعلی متولد ۱۱ دی‌ماه ۱۳۳۵ بود و در سال ۶۲ در جزایر مجنون و عملیات خیبر تحت عنوان فرمانده گروه تخریب لشگر زرهی ۸ نجف اشرف به شهادت رسید. شهید محسن قربعلی متولد ۲۳ خرداد ۱۳۴۳ بود و در سال ۶۲ در دشت شیله عملیات والفجر ۴ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , خانواده شهدا , بنیاد شهید و امور ایثارگران , شهدای ترور , شهدای مدافع حرم , شهدای گمنام ,

مادر دو شهید «رهنما» استان اصفهان

«ایران کیانی‌فلاورجانی» مادر شهیدان«مسعود و منصور رهنما» از شهرستان فلاورجان استان اصفهان در روز ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۸ درسن ۸۳ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. شهید منصور رهنما در سن ۲۴ سالگی سال ۱۳۶۱ در رقابیه به شهادت رسید و برادر کوچکترش شهید مسعود، در سن ۲۲ سالگی سال ۶۲ در خاک عراق به فیض شهادت رسید.

دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , خانواده شهدا , بنیاد شهید و امور ایثارگران , شهدای ترور , شهدای مدافع حرم , شهدای گمنام ,

مادر دو شهید «حبیبی» از استان گیلان

«رقیه میرزا آقایی» مادر شهیدان «علی اصغر و حمید حبیبی» از شهرستان لنگرود استان گیلان بر اثر عارضه قلبی و کهولت سن جان به جان آفرین تسلیم کرد و به فرزندان شهیدش پیوست. شهیدان علی اصغر و حمید حبیبی هر دو در ۲۴ دی ماه سال ۶۵ و در عملیات کربلای ۵ لشگر قدس گیلان در شلمچه به مقام رفیع شهادت نائل آمدند و در یک روز، کنار هم به خاک سپرده شدند.

مادر دو «مختاری» از استان فارس

«ماهی یزدانی» مادر شهیدان «محمد و محمدرضا مختاری» از شهدای شهرستان مرودشت در استان فارس در سن ۹۰ سالگی دعوت حق را لبیک گفت. شهیدان محمدرضا مختاری ۲۸ تیر ماه سال ۱۳۶۳ در منطقه سردشت و محمد مختاری ششم آبان ماه سال ۱۳۶۶ در پتروشیمی شیراز به فیض شهادت نائل شدند.

مادر ۳ شهید و دو جانباز « شوشتری» از استان خوزستان

«هاجر اسدپور» مادر شهیدان «مجید، محمود و احمد خمبی شوشتری» و همچنین جانبازان «عبدالرضا و حمید خمبی شوشتری» از شهرستان اهواز به سه فرزند شهیدش پیوست. هاجر اسدپور متولد ۱۳۱۲ در سن ۸۶ سالگی در روز ۲۲ اسفند، مصادف با روز بزرگداشت شهدا دار فانی را وداع گفت. شهیدان مجید خمبی شوشتری در سال ۱۳۶۲ در منطقه والفجر۴ ، محمود خمبی شوشتری در عملیات بدر در سال ۱۳۶۳ و احمد خمبی شوشتری در عملیات کربلای چهار در منطقه ابوالخصیب جاویدالاثر شدند. همچنین دیگر فرزندان این خانواده، حاج عبدالرضا و حمید خمبی شوشتری با ۳۵ و ۱۰ درصد جانبازی، نشان افتخار هشت سال دفاع مقدس هستند.

دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , خانواده شهدا , بنیاد شهید و امور ایثارگران , شهدای ترور , شهدای مدافع حرم , شهدای گمنام ,

پدر ۳ شهید «محمودی» از استان کردستان

«محمد محمودی»، پدر شهیدان «توفیق، یونس و صدیق محمودی» از شهرستان بانه استان کردستان، روز ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ در ۹۹ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

پدر دو شهید «بیرجندی» از استان آدربایجان غربی

«امرالله بیرجندی»، پدر شهیدان «عباس و حسن بیرجندی» و جانباز دفاع مقدس «محمد حسین بیرجندی» از اهالی روستای دیزج، روز یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ در ۹۶ سالگی به دیدار فرزندان شهیدش شتافت. شهید عباس بیرجندی، متولد سال ۱۳۳۶ بود و در تاریخ ۵ اسفند ۶۴ به مناطق عملیاتی اعزام شد و در ۴ فروردین ۶۵ در جبهه فاو بر اثر اصابت ترکش به تمام بدن به فیض شهادت نائل آمد. شهید حسن بیرجندی، متولد سال ۱۳۴۷ بود و در تاریخ ۴ مهر ۶۵ در رودخانه کرخه عراق به خیل همرزمان شهیدش ملحق شد.

مادر و پدر دو شهید «صفری» از استان خراسان رضوی

«غلامحسین صفری» پدر شهیدان «رمضانعلی و محمد جعفر صفری» در روز ۱۸ اسفند ماه ۱۳۹۸ در شهرستان لاهیجان بر اثر بیماری جان به جان آفرین تسلیم کرد و به فرزندان شهیدش پیوست. «فاطمه ساجدی» مادر شهیدان «رمضانعلی و محمدجعفر صفری» هم روز بعد یعنی در ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۸ درگذشت شهید رمضانعلی صفری متولد سال ۱۳۳۷ بود و در سال ۱۳۶۱ در شلمچه به شهادت رسید و برادر کوچکتر، محمدجعفر صفری متولد ۱۳۴۹ بود که در سال ۱۳۶۵ و در سن ۱۶ سالگی به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , خانواده شهدا , بنیاد شهید و امور ایثارگران , شهدای ترور , شهدای مدافع حرم , شهدای گمنام ,

مادر ۳ شهید«شمسی پور» از استان گیلان

«ثریا روشنی» مادر شهیدان «محمد، حسین و جعفر شمسی پور» از شهرستان فومن در روز ۱۸ اسفند ماه ۱۳۹۸ دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد. شهیدان حسین شمسی پور سال ۶۲ در عملیات والفجر ۲ و جعفر شمسی پور در سال ۶۳ در منطقه عملیاتی مریوان و همچنین محمد شمسی پور سال ۶۵ در عملیات کربلای ۲ در منطقه عملیاتی حاجی عمران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , خانواده شهدا , بنیاد شهید و امور ایثارگران , شهدای ترور , شهدای مدافع حرم , شهدای گمنام ,

پدر دو شهید «بهبودی» از استان گیلان

«رضا بهبودی» پدر شهیدان «عباس و حنیف بهبودی» در روز ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۸ دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. شهید عباس بهبودی متولد سال ۱۳۴۱ بود، در سال ۱۳۶۹ و در پایگاه مرزی سردشت به شهادت رسید و برادر کوچکتر، حنیف بهبودی (متولد ۱۳۴۵) در سال ۱۳۶۶ و در سن بیست و یک سالگی به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

مادر دو شهید «کربلایی» از استان قم

«زکیه خادم العلما» مادر شهیدان «رافع و ساطع کربلایی» از استان قم صبح چهارشنبه ۱۴ اسفند ماه جان به جان آفرین تسلیم کرد و به فرزندان شهیدش پیوست. شهید رافع متولد سال ۱۳۴۳ و شهید ساطع متولد سال ۱۳۳۶ بود که هر دو برادر در فروردین سال ۱۳۵۹ توسط رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند.

پدر دو شهید «دریجانی» از استان کرمان

«یدالله دریجانی» پدر سرداران شهید «ذبیح الله و جعفر» و جانباز ۷۰ درصد «نبی اله دریجانی» از استان کرمان در روز ۱۲ اسفند ماه ۱۳۹۸ دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. ذبیح الله و جعفر در روستای ‌دریجان از توابع‌ شهرستان بم چشم به جهان گشودند و به ترتیب ۳۰ دی ۱۳۶۵ در شلمچه و ۱۷ مرداد ۱۳۶۲ در مهران به شهادت رسیدند.

مادر دو شهید «سلیمی» از استان اصفهان

«سلیمی» مادر شهیدان «عبداله و نعمت اله سلیمی» از شهرستان فلاورجان استان اصفهان روز یکشنبه ۱۱ اسفندماه ۹۸ دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. شهید عبداله سلیمی ۱۵ مهرماه ۱۳۴۲ در شهرستان فلاورجان چشم به جهان گشود و در تاریخ هفتم فروردین‌ماه ۶۱ در عملیات فتح‌المبین در منطقه رقابیه به فیض شهادت نائل آمد. شهید نعمت‌اله سلیمی متولد سوم آبان‌ماه ۱۳۴۳ در تاریخ ۱۸ شهریور ۶۴ در عملیات قادر در منطقه اشنویه به برادر شهیدش پیوست.

مادر دو شهید «امیری» از استان لرستان

مادر شهیدان «علی نور و هادی نور امیری» از استان لرستان پس از سال‌ها فراق سرانجام شنبه ۱۰ اسفند ماه ۹۸ دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. شهید علی نور امیری متولد ۱۳۴۶ بود و در سال ۱۳۶۴ و در منطقه چنگوله به شهادت رسید. هادی نور امیری متولد ۱۳۴۸ بود و در سال ۱۳۶۴ در منطقه پاسگاه زید عراق به شهادت رسید.

کدام جانبازان در دوره شیوع ویروس کرونا به شهادت رسیدند؟

مادر دو شهید «رضایی» از استان اصفهان

«رضوان رضایی» مادر شهیدان والامقام «حسین و عباسعلی رضایی» از شهرستان خمینی شهر استان اصفهان در اسفند ماه ۱۳۹۸ دعوت حق را لبیک گفت و در جوار مزار مطهر فرزندانش به خاک سپرده شد. شهید حسین رضایی ۲۱ شهریورماه ۱۳۴۵ دیده به جهان گشود و در نهایت نهم بهمن‌ماه ۶۵ در منطقه عملیاتی شلمچه، شربت شهادت را نوشید. شهید عباسعلی رضایی شهریورماه ۱۳۵۰ متولد شد و در حالی که فقط ۱۷ سال سن داشت، ۲۸ فروردین ۶۷ در منطقه عملیاتی فاو بر اثر اصابت ترکش به سینه به فیض شهادت نائل شد.

مادر دو شهید «موسوی» از استان فارس

«حوا خانم ایزدی» مادر شهیدان والامقام «سید احمد و سید عبدالحمید موسوی» از شهدای شهرستان ممسنی هفتم اسفند ماه ۱۳۹۸ در سن ۸۹ سالگی دار فانی را وداع گفت. شهیدان سید احمد موسوی، پنجم فروردین ماه ۶۱ در منطقه دشت عباس و سید عبدالحمید موسوی، ۲۹ خردادماه ۶۵ در منطقه فاو به فیض شهادت نائل شدند.

مادر دو شهید «علائی» از استان قم

«مینا کریمی» مادر شهیدان «مرادعلی و حسینقلی علائی» ۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۸ به دیدار حق شتافت و به ارواح مطهر شهدایش پیوست. مرادعلی متولد سال ۴۸ بود، و در عملیات رمضان تیر ماه سال ۶۱ به شهادت رسید و پیکر مطهرش مفقود شد. حسینقلی برادرش متولد سال ۴۳ بود و در اسفند ماه سال ۶۵ در عملیات کربلای ۵ به درجه رفیع شهادت نایل آمد. برادر دیگرشان علی نیز در کرمانشاه منطقه باختران بر اثر موج انفجار به درجه جانبازی نائل شد.

پدر دو شهید «بلوچ زهی» از استان سیستان و بلوچستان

«عمر بلوچ زهی» پدر شهیدان معظم «محمدحکیم و محمدعظیم بلوچ زهی» از شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان در سن ۸۶ سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست و در آرامستان روستای رودکان در جوار فرزندانش به خاک سپرده شد. شهید معظم محمدحکیم بلوچ زهی در اول خرداد ماه ۱۳۶۰ در شهرستان سراوان دیده به جهان گشود. او عضو بسیج بود و با سپاه در زمینه برقراری امنیت همکاری به سزایی داشت و سرانجام در ۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۳ توسط افراد مسلح ترور و به فیض عظمای شهادت نایل آمد. همچنین شهید معظم محمدعظیم بلوچ زهی فرزند عمر در چهارم دی ماه ۱۳۴۴ دیده به جهان گشود و سرانجام در اول تیر ماه ۱۳۹۴ توسط افراد مسلح ترور و به فیض عظمای شهادت نائل شد.

مادر ۳ شهید «آقاجانلو» از استان تهران

«حسنیه جزودانش» مادر شهیدان «حبیب، مجید و چنگیز آقاجانلو» در روز ۶ اسفند ماه ۱۳۹۸ در سن ۷۶ سالگی دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. شهیدان حبیب آقاجانلو ۱۷ تیرماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴، مجید آقاجانلو ۲۷ اسفندماه ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ و چنگیز آقاجانلو ۲۲ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر در منطقه شرق دجله به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

دفاع مقدس , شهدای دفاع مقدس , خانواده شهدا , بنیاد شهید و امور ایثارگران , شهدای ترور , شهدای مدافع حرم , شهدای گمنام ,

پدر دو شهید «تقوا طلب» از استان همدان

«ابراهیم تقوا طلب» پدر شهیدان «امیر و جلال تقوا طلب» از استان همدان صبح شنبه ۳ اسفند به علت بیماری دارفانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. شهیدان جلال تقوی طلب با عضویت بسیج در ۲ تیر ۶۶ در منطقه عملیاتی جزیره مجنون و امیر تقوی طلب با عضویت بسیج ۲۰ شهریور ۶۵ در عملیات والفجر ۲ به شهادت رسیدند.

مادر دو شهید «انارکی محمدی» از استان کرمان

«راضیه صیادی اناری» مادر شهیدان «محمود و حسن انارکی محمدی»، در روز ۳ اسفند ماه ۱۳۹۸ دارفانی را وداع گفت و به دیدار فرزندانش شتافت. حسن انارکی محمدی نهم مرداد ۱۳۳۶ و محمود شانزدهم مرداد ۱۳۴۲ در روستای انار از توابع شهرستان رفسنجان چشم به جهان گشودند و به ترتیب ۳۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در خرمشهر و در هجدهم آذر ۱۳۵۷ در جاده انار- نوق رفسنجان هنگام تظاهرات علیه رژیم پهلوی براثر اصابت گلوله به شهادت شدند.

پدر دو شهید «سلیمی» از استان مازندران

«مراد سلیمی» پدر شهیدان «علی اکبر و اسماعیل سلیمی» از شهرستان گلوگاه مازندران در روز سوم اسفند ماه ۱۳۹۸ بدلیل بیماری دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست. شهید والامقام علی اکبر سلیمی متولد ۱۳۴۲ بود و در تاریخ ۲۱ دی ماه سال ۶۱ در شلمچه به شهادت رسید‌. شهید والامقام اسماعیل سلیمی متولد ۱۳۴۰ بود و در تاریخ ۳۰ مهر سال ۶۲ در مریوان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

– تسنیم نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.