تاریخ انتشار : شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر : 63841

چهار پروژه بومی همراه اول با حضور وزیر ارتباطات در ایران تلکام ۲۰۲۱ معرفی شد

چهار پروژه بومی همراه اول با حضور وزیر ارتباطات در ایران تلکام ۲۰۲۱ معرفی شد

چهار پروژه بومی همراه اول با حضور وزیر ارتباطات در ایران تلکام ۲۰۲۱ معرفی شد چهار پروژه بومی همراه اول با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سومین روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ایر..

چهار پروژه بومی همراه اول با حضور وزیر ارتباطات در ایران تلکام ۲۰۲۱ معرفی شد

چهار پروژه بومی همراه اول با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سومین روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ایران تلکام ۲۰۲۱ معرفی شد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سومین روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ایران تلکام ۲۰۲۱ از غرفه اپراتور همراه اول و میزهای ارائه خدمات دیجیتال این اپراتور در سالن ۸-۹ این نمایشگاه بازدید کرد. در این بازدید بابک تراکمه، عضو هیئت مدیره همراه اول و وحید شاه منصوری، رئیس مرکز تحقیق و توسعه، وزیر ارتباطات را همراهی می‌کردند.

وزیر ارتباطات در این بازدید با سرویس‌های و پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول آشنا شد. همچنین زیرساخت فنی و رسالت پروژه‌های بزرگ و ملی این اپراتور مانند خودرو متصل و جاده هوشمند نیز تشریح گردید. علاوه بر این موارد، اپراتور همراه اول با حضور عیسی زارع پور از پروژه‌های MEC، جاده هوشمند، سامانه نوآوری باز و نرم افزار iMap نیز پرده‌برداری کرد.

معرفی چهار پروژه بومی همراه اول

پروژه MEC

پروژه Mobile edge computing یا به اختصار MEC سلوشنی برای پردازش روی لبه شبکه محسوب می‌شود که تا قبل از این اپراتورهای ارتباطی به آن دسترسی نداشتند، اما همراه اول با توان یک شرکت دانش بنیان داخلی موفق شد آن را توسعه دهد و یک یوزکیس این سلوشن را در قالب AR/VR در نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۲۱ به نمایش بگذارد؛ در این یوزکیس تصویر زنده دریافت گردید و پس از افکت‌گذاری به شکل فوری (real time) به نمایش گذاشته شد. از این یوزکیس می‌توان برای ربات جراح و خودرو هوشمند استفاده کرد و همچنین یکی از درگاه‌های ورود به ۵G نیز محسوب می‌شود.

پروژه جاده هوشمند

همراه اول با هدف خدمت به مردم و در راستای استراتژی بهره‌برداری از جاده‌های هوشمند و ایمن در سراسر ایران پروژه جاده هوشمند را به انجام رسانده تا نشان دهد از جان و مال هموطنان به عنوان وظیفه‌ای انسانی به شکل کامل حمایت خواهد کرد. اپراتور همراه اول با اجرای این طرح علاوه بر این که با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور همکاری خواهد کرد قصد دارد کلیه جاده‌های پرخطر کشور را با هدف حفظ سلامت مسافران به خصوص در شرایط بحرانی هوشمندسازی کرده و با ارائه فناوری‌های نوین دیجیتال یکی از بهترین تجربیات را برای مشترکان خلق کند.

از اهدافی که همراه اول این طرح را به اجرا رسانده می‌توان به طراحی و پیاده‌سازی سیستم هشداردهنده و سامانه تشخیص خطر و اعلام سریع هشدار به رانندگان و ساکنان منطقه خطر در خصوص پیشامد حوادث و بلایای ناگهانی در جاده‌ها اشاره کرد.

سامانه نوآوری باز

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول سامانه نوآوری باز (ایده تا محصول) را با هدف استفاده از جدیدترین نوآوری‌ها و پیشرفت‌هایی که به اکوسیستم کسب و کار این مرکز مرتبط است، ارتقای انگیزه و تشویق فعالان درون و برون سازمانی، حفظ حقوق مالکیت فکری و ارتفا برند همراه اول طراحی کرده است.

علاقه‌مندان به ویژه شرکت‌های فناور و نوآور، دانشجویان، تیم های نوپا و تمام فعالان اکوسیستم ICT کشور برای ثبت نام در این سامانه می‌توانند به سایت مرکز تحقیق و توسعه همراه اول مراجعه کرده و در اولین فراخوان این طرح حضور پیدا کنند.

از دامنه موضوع‌های پذیرش و جذب طرح‌های فناورانه-نوآورانه در این فراخوان می‌توان به سلامت الترونیک (E-health)، رسانه و تبلیغات (Media and Advertising)، آموزش الکترونیک (E-learning)، بلاکچین (Blockchain)، امنیت سایبری (Cyber Security)، پردازش ابری (Cloud Computing)، اتوماسیون رباتیک فرایند (RPA)، کلان داده (Big Data)، اینترنت اشیا (IoT)، هوش مصنوعی (AI) و شبکه (۵G) اشاره کرد.

نرم افزار iMap

مرکز تحقیق و توسعه همراه اول به طور کامل نرم افزار iMAP را طراحی و تولید کرده است؛ این نرم افزار می‌تواند تمام جزئیات شبکه شامل سایت‌ها و نودها را به همراه وضعیت آنها نمایش دهد. همچنین این نرم افزار از قابلیت نمایش لیست درخواست‌های پشتیبانی ثبت شده نیز بهره می‌برد و کلیه وضعیت شبکه همراه در کل ایران را به نمایش خواهد گذاشت.

نرم افزار iMAP به قابلیت فیلتر اطلاعات طبق سایت‌ها، شهر، استان و گزارش لحظه‌ای نیز مجهز شده است. همچنین این نرم افزار با سایر نرم افزارها مانند نرم افزار تیکتینگ همراه iService نیز ارتباط داشته و کلیه درخواست‌هایی که به علت مشکلات شبکه به وجود می‌آیند را نیز به ازای هر سایت نمایش خواهد داد.

نرم افزار DCIM نیز با امکان پایش و مانیتورینگ به ازای کلیه تجهیزات موجود در شبکه مرکز داده می‌تواند اطلاعات را جمع‌آوری کند و به شکل گزارشات لحظه‌ای روی نرم افزار iMAP به نمایش بگذارد. ضمن اینکه در صورت ایجاد هر نوع مشکل یا حادثه نیز بلافاصله در نرم افزار تیکتینگ یک درخواست خودکار ثبت می‌شود.

همراه اول با شعار «همراه اول، نبض جهان دیجیتال» در نمایشگاه ایران تلکام ۲۰۲۱ به شکل گسترده حضور یافته است و جدیدترین محصولات و خدمات خود را در قالب تجربه‌هایی نوین از دنیای دیجیتال به معرض نمایش گذاشت. همچنین سایر دستاوردهای این اپراتور نیز با حضور وزیر ارتباطات تشریح گردید.

از سایر خدمات دیجیتال همراه اول که در این نمایشگاه معرفی شد می‌توان به سامانه جراحی رباتیک (از راه دور) بر بستر ۵G، سامانه‌های شماره تلفن مجازی و بررسی تعهدات پوشش شبکه، سیستم مدیریت مراکز ارائه خدمات، سامانه مدیریت جغرافیایی شبکه فروش اشاره کرد.

گفتنی است علاقه‌مندان با مراجعه به غرفه ۳۸ سالن ۸-۹ نمایشگاه ایران تلکرام ۲۰۲۱ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی از ساعت ۸ تا ۱۵ می‌توانند با دستاوردهای جدید اپراتور همراه اول آشنا شوند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.