تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
کد خبر : 583061

چرا وجود فرش بچه گانه در اتاق کودکان بسیار مهم است؟

چرا وجود فرش بچه گانه در اتاق کودکان بسیار مهم است؟

قبل از چیدمان اتاق کودک و تهیه وسایل، والدین باید توجه کنند که ایجاد یک محیط مناسب در فرآیند رشد کودک نقش بسزایی دارد. تهیه وسایل مهم و چیدمان اتاق بر رفتار کودک اثر دارد. فرش بچه گانه نیز یکی از وسایل ضروری در اتاق کودک است که جزو وسایل ضروری اتاق کودک است. بر

قبل از چیدمان اتاق کودک و تهیه وسایل، والدین باید توجه کنند که ایجاد یک محیط مناسب در فرآیند رشد کودک نقش بسزایی دارد. تهیه وسایل مهم و چیدمان اتاق بر رفتار کودک اثر دارد. فرش بچه گانه نیز یکی از وسایل ضروری در اتاق کودک است که جزو وسایل ضروری اتاق کودک است.

بر اساس نظر روان شناسان بهتر است تا 2 سالگی کودک تغییری در اتاق و فضای کودک صورت نگیرد. عدم تغییر تا قبل از 2 سالگی احساس آرامش را برای او ایجاد می کند و می تواند از محیط پیرامون خود درک درستی به دست آورد؛ پس والدین قبل از انتخاب فرش بچگانه برای اتاق کودکشان باید تمامی جنبه ها را در نظر بگیرند و کف پوشی تهیه کنند که تا 2 سالگی فرزندشان مناسب باشد.

چه بسا فرش های بچه گانه ای هستند که ایمنی لازم را ندارند و والدین به محض راه افتادن کودکشان یا چهار دست و پا رفتن روی آن نگران هستند که دست و پای کودکشان آسیب ببیند.

 

چه فرش بچه گانه ای برای اتاق کودک مناسب است؟

سلامت روح و جسم کودک رابطه مستقیمی با وسایل اتاق کودک دارد. جنس، طرح و رنگ وسایل می تواند بر جسم و روان کودک تاثیر بگذارد. شاید عده ای از والدین به جنبه زیبایی وسایل کودک اهمیت بدهند و فقط به دنبال زیبا ساختن دکوراسیون باشند.

اهمیت دادن به این مورد خوب است، ولی باید در کنار آن به کیفیت بالای وسایل به ویژه فرش بچه گانه در اتاق کودک توجه شود؛ چه بسا انتخاب نامناسب فرش کودک می تواند سلامت کودک را به خطر بیندازد؛ پس توجه به کیفیت فرش بچگانه بسیار حایز اهمیت است.

سوال بسیاری از والدین این است که چه فرشی برای اتاق کودک بخرم که بهترین نوع کف پوش باشد؟

خرید بهترین فرش کودک کار سختی نیست و اگر والدین در هنگام خرید، ویژگی های کامل فرش بچه گانه استاندارد را بدانند می توانند بهترین کف پوش را برای اتاق فرزندشان خریداری کنند.

وقتی صحبت از بهترین فرش برای اتاق کودک به میان می آید، یعنی کف پوشی بدون پرز، با مقاومت و طول عمر بالا که در برابر شست و شوی های مکرر دوام بیاورد و همچنین نرم و لطیف باشد. این ویژگی ها وقتی میسر می شود که قالی بچه گانه با الیاف مرغوب و در شانه و تراکم مناسب بافته شود.

 

الیاف مناسب فرش بچه گانه

الیاف فرش ها به دو صورت طبیعی و مصنوعی هستند که الیاف طبیعی از پشم، کرک و کتان است و الیاف مصنوعی که ساخته بشریت است، آکریلیک، پلی استر، پلی پروپیلن یا بی سی اف است که در بافت فرش کودکان از این الیاف مصنوعی استفاده می شود.

درست است که الیاف طبیعی نسبت به الیاف مصنوعی ضد حساسیت و بدون آلرژی است و عایق خوبی برای جلوگیری از سرما است، ولی قالی های دستباف برای اتاق کودکان مناسب نیستند؛ چون فرش اتاق کودک در معرض آلودگی و کثیفی است و شستن قالی های دستباف هزینه بر است.

تولید کنندگان در بافت فرش بچگانه و کودک از الیاف مصنوعی هیت ست شده استفاده می کنند که در مرحله ریسندگی قبل از بافت، این الیاف تثبیت حرارتی می شوند و پرزهای آن ها گرفته می شود و دوام و مقاومتشان بالا می رود.

کم شدن پرزهای فرش مخصوص کودکان در مرحله هیت ست شدن روی سلامتی کودکان اثر گذار است. ریه های کودکان و دستگاه گوارشی آن ها حساس است. کف پوشی را در نظر بگیرید که به دلیل قیمت ارزان و بافته شدن با الیاف غیر هیت ست شده پرزدهی بالایی دارد.

مسلما کودک در تماس مستقیم با فرش ماشینی کودک پرزها را به دهان خود می برد. این پرزها به دستگاه تنفسی و گوارشی کودک صدمه وارد می کند و از طرفی ممکن است حساسیت های پوستی برای کودک ایجاد کند.

عده ای از والدین برای فرار از پرزهای فرش کودک تمامی اتاق فرزندشان را با فوم های رنگی می پوشانند. این فوم ها برای راه رفتن یا بازی کردن کودک مناسب است و کف پوش مناسبی برای این نیست که کودک روی آن دراز بکشد و بخوابد چون کف آن ها سرد است و عایق خوبی برای جلوگیری از سرما نیست. طول عمر این فوم ها همانند فرش اتاق کودک بالا نیست.

در محیط های بازی کودکان، مهد کودک ها از این فوم ها استفاده می کنند که قیمتشان بسیار ارزان تر از قیمت فرش بچه گانه است. درست است که فوم ها نسبت به فرش کودک، لکه و کثیفی را در خود نگه نمی دارد و نسبت به فرش بچه گانه آلودگی و کثیفی خیلی زود از سطح آن پاک می شود؛ ولی در برابر شست و شو همانند فرش کودک مقاوم نیست و خیلی زود پاره می شود.

 

نرمی و لطافت فرش کودک

کودکان زیر دو سال به دلیل انگیزه بالایی که برای راه رفتن دارند و به دلیل شیطنت بالایشان، روی زمین می افتند. از این رو انتخاب فرش کودک بسیار مهم است که سفت نباشد.

گلیم ها و موکت ها سفت هستند و نسبت به فرش اتاق بچه گانه از ضخامت کمی برخوردار هستند از این رو انتخاب ایده آلی برای اتاق کودک نیست.

فرش های پرز بلند شگی درست است که نرم و لطیف هستند؛ ولی پرزهای بسیار بلندی دارند که لا‌به‌لای این پرزها، محل خوبی برای رشد انواع آلودگی‌ها و باکتری هاست؛ پس این کف پوش ها نیز برای اتاق کودک مناسب نیستند.

فرش ساویز بافت این افتخار را دارد که به سلامت کودکان اهمیت داده و فرش های کودک 350 شانه، 500 شانه و فرش کلاریس کودک 700 شانه را ارائه می دهد که از ضخامت ایده آلی برخوردار است و به دلیل بافته شدن با الیاف هیت ست شده کیفیت بالایی دارد و علاوه بر نرمی و لطافت، در برابر شست و شو مقاوم هستند. ضخامت این محصولات در حدود 9 میلیمتر است که بهترین نوع فرش بچگانه برای اتاق کودکان است.

چرا وجود فرش بچه گانه در اتاق کودکان بسیار مهم است؟

فرش بچه گانه فضایی جذاب را برای کودکان ایجاد می کند

شاید برخی از والدین فضای کودکان خود را با حضور چند عدد عروسک و یا اسباب بازی های مختص او از دیگر فضاها متمایز سازند. در صورتی که والدین باید بدانند که اگر تمامی وسایل اتاق کودک بر اساس روحیات و ذهنیت فرزندشان انتخاب شود می تواند به روند تربیتی کودکشان کمک فراوانی کند.

اتاقی را در نظر بگیرید که تمامی وسایل آن اتاق اعم از کف پوش، کمد، رو تختی، رنگ دیوارها بر اساس روحیات و سلیقه و جنسیت فرزند باشد؛ مسلما این فضا تاثیر بالایی در روحیه و شاداب ساختن کودک دارد.

از این رو توصیه می شود که فرش فانتزی اتاق کودک و دیگر وسایل به روحیات، سن و جنسیت کودک مرتبط باشد و طرح فرش کودکی خریداری شود که تخیل و خلاقیت کودک را بالا ببرد.

طرح فرش بچه گانه مختص اتاق کودک است که انتخاب آن بهتر است بر عهده کودکتان باشد؛ ولی در خرید فرش سیسمونی، انتخاب طرح فرش کودک بر عهده والدین است و والدین باید با هوشیاری تمام طرح را انتخاب کنند و طرحی را انتخاب کنند که تا قبل از دو سالگی نتوانند تغییر دهند.

اگر کودک در سنینی است که می تواند تصمیم گیری کند، بهتر است طرح فرش اتاق کودک را خودش انتخاب کند و بدین صورت با دادن حق انتخاب به کودک، والدین توانسته اند رویایی ترین فضا را برای فرزندشان ایجاد کنند.

کودکان در انتخاب طرح بیشتر به سراغ فرش طرح کارتونی می روند؛ چون کودکان در دنیای خیالی خودشان، با شخصیت های کارتونی و انیمیشن های دوست داشتنی ارتباط دارند.

خرید فرش اتاق کودک با طرح های کارتونی مورد علاقه شان باعث می شود کودکان بیشترین وقتشان را در اتاقشان سپری کنند، بازی های خلاقانه انجام دهند و به اتاقشان تعلق خاطر پیدا کنند؛ پس باید گفت که ظاهر اتاق کودک باید مطابق میل او باشد.

برخی از والدین می گویند فرزند ما در سنی نیست که خودش بتواند تصمیم بگیرد؛ به این والدین باید گفت که می توانند فرش اتاق بچه گانه با طرح های نوزاد و سیسمونی را برای اتاق فرزندشان خریداری کنند و در موقعی که فرزندشان به سنینی رسید که توانایی انتخاب طرح فرش کودک را داشت به تعویض طرح اقدام کنند و نظر او در مورد انتخاب فرش کودک بپرسند و از علایقش قبل از انتخاب طرح سوال کنند؛ چه بسا احترام گذاشتن در این موارد کوچک می تواند به شکل گیری شخصیت او کمک کند و رفتارهای اجتماعی او را رشد دهد.

فرش ساویز بافت انواع طرح های بچه گانه و مختص فضای کودکانه را در مدل های آموزشی، دخترانه، پسرانه و سیسمونی و نوزاد ارائه می دهد. در این فروشگاه اینترنتی والدین و کودکانشان می توانند دنیایی از طرح های کودکانه را ببینند.

 

فرش بچه گانه پسرانه

در انتخاب فرش بچه گانه پسرانه بهتر است از طرح های انیمیشن های کودکانه مورد علاقه پسران استفاده کرد. کارتون و انیمیشن به کودکان این اجازه را می دهد که در دنیای رویایی، خود را جای قهرمانان و ابر قدرت ها بگذارند و خیال پردازی کنند.

مرد عنبکوتی، پاندای کونگ فوکار، بچه رئیس، باب اسفنجی از جمله کارتون های مورد علاقه پسران است که این شخصیت های انیمیشنی به صورت فرش عروسکی پسرانه ارائه می شوند. فرش اتاق خواب پسرانه بهتر است در تم خاکستری، آبی، فیلی، سفید یا لیمویی انتخاب شود.

پسرانی که بیشترین وقت خود را پای تلویزیون و یا بازی های یارانه ای سپری می کنند، بهتر است فرش اتاق کودک جدید با طرح های آموزشی برای او خریداری شود؛ از قبیل فرش کودک طرح جاده، طرح زمین فوتبال، طرح اعداد انگلیسی و یا طرح اعداد و حروف فارسی و بدین صورت آموزش و بازی های دسته جمعی در پسران تقویت می شود.

 

فرش بچه گانه دخترانه

فرش دخترانه بچه گانه بیشتر از طرح های کارتونی مورد علاقه آن هاست که با روحیه لطیف و عواطف آن ها سازگار است. تماشای کارتون دخترانه برای دختران لذت بخش است و چه خوب است این انیمیشن مورد علاقه دختران به اتاقشان آورده شود.

فرش بچه گانه دخترانه می تواند از شخصیت های رویایی و قهرمان قصه مورد علاقه آن ها از قبیل السا و آنا، دختر توت فرنگی، فرش طرح یونیکورن، سفید برفی یا فرش طرح کیتی باشد. برای کودکان دختر زیر 4 سال می توان از طرح خرگوش، طرح خرسی، بچه فیل و… در اتاقشان بهره برد.

چرا وجود فرش بچه گانه در اتاق کودکان بسیار مهم است؟

چرا رنگ فرش اتاق بچه مهم است؟

کودکان موجوداتی عاطفی هستند که با رنگ های اطراف خود به راحتی ارتباط می گیرند. از این رو والدین باید در انتخاب رنگ فرش اتاق بچه گانه دقت کنند تا فضایی آرام و دنج را برای کودکشان فراهم سازند که به رشد شخصیت و رفتارهای اجتماعی او کمک کند و کودک در اتاقش احساس رضایت و امنیت کند.

انتخاب رنگ فرش بچگانه نیز بهتر است بر اساس جنسیت، سن و خصوصیات اخلاقی کودک باشد. رنگ های گرم که در فرش بچگانه استفاده می شود، فضایی پرحرارت و پرجنب و جوش را ایجاد کرده که این فضا سبب افزایش انرژی بدن می شود و از دیدگاه روان شناسان، خرید فرش کودک با رنگ های گرم برای کودکان پرانرژی و پرتکاپو که مدام در حال فعالیت هستند مناسب نمی باشد. برای اتاق این کودکان بهتر است فرش کودک رنگ طوسی و یا رنگ های ملون و لایت خریداری شود.

برخی از والدین از اینکه فرزندشان به مطالعه و درس خواندن علاقه ندارند، نگران هستند. از نظر روان شناسان کودک، فرش بچگانه با رنگ زرد و یا سبز، تمرکز را افزایش داده و حافظه را تحریک می کند. البته بهتر است رنگ دیگر وسایل طوسی، سفید، کرم یا خاکستری انتخاب شود تا فضای کودک از یکنواختی خارج شود.

رنگ صورتی در فرش عروسکی دخترانه به کار می رود و فضایی آرامش بخش را ایجاد می کند؛ ولی والدین باید بدانند که استفاده زیاد از رنگ صورتی، سبب بروز اضطراب و آشفتگی می شود. قرار گرفتن رنگ های سرد در کنار رنگ های گرم، آرامش بالایی را در ذهن و جسم ایجاد می کند که فضای کودک را از یکنواختی خارج می سازد.

امروزه به دلیل کوچک بودن فضای اتاق بچه ها، از رنگ سفید بیشتر استفاده می شود و فرش اتاق کودک با رنگ سفید یا طوسی خریداری می شود و بهتر است این رنگ های خنثی با رنگ های گرم ست شوند.

 

فرش کودک و بچه گانه از کجا بخرم؟

خرید فرش بچگانه از کارخانه به صورت مستقیم و بدون واسطه، یعنی دست یافتن مشتری به قیمت کارخانه با بالاترین کیفیت است و بدین صورت هزینه مشتری در خرید فرش کودک کاهش می یابد.

فرش ساویز بافت https://www.savizbaft.com/ جدیدترین مدل های فرش عروسکی در کاشان را داراست که این محصولات را به صورت حضوری یا اینترنتی ارائه می دهد و افراد می توانند بدون واسطه از این کارخانه، خرید حضوری یا خرید اینترنتی فرش کودک را انجام دهند.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.