تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر : 54572

چرا باید در آزمون آزمایشی آیلتس شرکت کنید؟

چرا باید در آزمون آزمایشی آیلتس شرکت کنید؟

فهرست۱ آزمون آزمایشی آیلتس چیست؟۱.۱ در آزمون آزمایشی آیلتس چه مهارت هایی مورد سنجش قرار می گیرند؟۱.۲ آشنایی با قسمت های مختلف یک آزمون آزمایشی آیلتس۲ کدام آموزشگاه آیلتس را انتخاب می کنید؟ آزمون آزمایشی آیلتس چیست؟ آزمون آیلتس (IELTS) یکی از آزمون های معتبر در جهان به شمار می رود و تقریبا در همه …

آزمون آزمایشی آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس (IELTS) یکی از آزمون های معتبر در جهان به شمار می رود و تقریبا در همه دانشگاه های جهان مورد تایید می باشد. شرکت در این آزمون و کسب مدرک آیلتس با یک نمره خوب برای افرادی که قصد مهاجرت و یا ادامه تحصیل در یک دانشگاه خارج از کشور را دارند، از اهمیت زیادی برخوردار است. البته ناگفته نماند که امروزه در بسیاری از کسب و کارهای داخل از کشور نیز داشتن مدرک آیلتس ضروری است. پس برگزاری آزمون آزمایشی آیلتس کمک شایانی به زبان آموزان می کند تا نمره خوبی در این آزمون کسب کنند.

در کل، آزمون آیلتس دو نوع دارد: دانشگاهی یا (Academic) و آموزش عمومی یا (General training). بنابراین، هر داوطلب باید بر اساس نوع نیاز خود به آن مدرک در آزمون شرکت کند. آزمون آیلتس نمره قبولی ندارد. یعنی برای مثال نمی توان گفت اگر شخصی نمره ی ۵ به بالا بگیرد، قبول می شود. نمره ای که زبان آموز از این آزمون دریافت می کند، نشان دهنده میزان دانش زبانی فرد است. اما به طور کلی شخصی که آیلتس ۶ به بالا کسب کند، از دانش زبانی خوبی برخوردار است. بنابراین اگر قصد دارید در این آزمون نمره خوبی کسب کنید بهتر است پیش از شرکت در امتحان اصلی، در آزمون آزمایشی آیلتس شرکت کنید تا سطح زبانی خود را محک زده و مهارت های خود را تقویت کنید.

در آزمون آزمایشی آیلتس چه مهارت هایی مورد سنجش قرار می گیرند؟

در پاسخ به سوال مطرح شده باید گفت که آزمون آزمایشی آیلتس در واقع شبیه ساز همان آزمون اصلی است. با این حساب در آموزشگاه آیلتس تمامی مهارت ها یعنی مهارت های شنیداری (Listening) خواندن (Reading) نوشتاری (Writing) و گفتاری (Speaking) مورد سنجش قرار می گیرند و تمامی این مهارت ها از ۰ تا ۹ امتیاز بندی می شوند. بنابراین نمره نهایی آزمون آزمایشی آیلتس میانگین نمره چهار مهارت است. مطلب مهم دیگری که در مورد این آزمون باید بدانید این است که سوالات بر اساس معیارها و استانداردهای معتبر بین المللی طراحی می شوند. شرکت کنندگان آزمون آیلتس معمولا از بخش (Speaking) هراس دارند. چرا که در این بخش مصاحبه شفاهی گرفته می شود و داوطلبان به دلیل استرس ممکن است نتوانند به خوبی پاسخ سوالات آزمون گیرنده را بدهند. به همین خاطر شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس فرصتی طلایی برای از بین بردن استرس و هراس از آزمون می باشد.

آشنایی با قسمت های مختلف یک آزمون آزمایشی آیلتس

یکی از اقداماتی که داوطلبان آزمون آیلتس می توانند برای کاهش استرس و موفقیت در آزمون انجام دهند، آشنایی کامل با نوع سوالات است. آگاهی داشتن از نوع و ترتیب سوالات آزمون منجر می شود تا داوطلب با آمادگی بیشتر سر جلسه آزمون حضور یابد و در نتیجه باعث کسب نمره بهتر می شود. شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس امکان آشنایی با نوع و ترتیب سوالات را به داوطلبان و متقاضیان می دهد.

  • اولین مهارتی که در آموزشگاه آیلتس سنجیده می شود، بخش شنیداری می باشد. نکته ی بسیار مهمی که باید در مورد این بخش بدانید این است که فایل آزمون تنها یک مرتبه پخش می شود. بنابراین باید تمرکز زیادی بر روی آن داشته باشید. دفترچه سوالات بخش شنیداری دارای ۴۰ سوال در ۴ بخش است. بخش های اول و دوم مکالمه میان دو یا چند شخص می باشد که معمولا در مورد موضوعات اجتماعی صحبت می کنند. بخش های سوم و چهارم مکالمات یک کنفرانس و یا بیش از ۴ نفر است که موضوع آن دانشگاهی است. داوطلبان می بایست پاسخ ها را دفترچه سوالات بنویسند و پس از پایان نوار، به آنها فرصت داده می شود تا پاسخ های خود را وارد برگه پاسخنامه کنند. زمانی که برای این بخش در نظر گرفته شده است حدود ۳۰ دقیقه می باشد.
  • مهارت بعدی که مورد سنجش قرار می گیرد، مهارت خواندن است. به طور کلی سوالات این بخش در هر دو نوع آزمون آیلتس آموزش عمومی و دانشگاهی وجود دارد منتهی با اندکی تغییر. در این بخش نیز ۴۰ سوال طراحی شده است. متن های این بخش بین ۲۰۰۰ تا ۲۷۰۰ کلمه دارند. منابع این متن ها معمولا از روزنامه، کتاب، مجله و یا جزوات است. از تفاوت هایی که آزمون آموزش عمومی با آزمون دانشگاهی دارد این است که متون طرح شده در آزمون دانشگاهی جنبه علمی دارند و یکی از آنها نوشتاری-استدلالی است. چنانچه متن درج شده تخصصی باشد، واژه نامه ای نیز همراه آن می آید. زمان در نظر گرفته شده برای این بخش سوالات ۶۰ دقیقه است. و اینکه در این بخش زمانی برای وارد کردن پاسخ ها در برگه پاسخنامه داده نمی شود.
  • مهارت بعدی که در آزمون آزمایشی آیلتس مورد سنجش قرار می گیرد، مهارت نوشتاری است. این بخش آزمون نیز همانند مهارت خواندن، در آزمون آموزش عمومی و آزمون دانشگاهی اندکی متفاوت است. در هر دو آزمون داوطلب موظف است دو متن یا انشا بنویسد. در انشای اول آزمون آموزش عمومی داوطلب می بایست از میان ۴ نوع نامه یکی را به دلخواه انتخاب کرده و نامه ای به یک شخص فرضی بنویسد. این نامه باید حداقل ۱۵۰ کلمه داشته باشد. در انشای دوم داوطلب باید موافقت و یا مخالفت خود را در مورد یک موضوع با ذکر دلیل و در ۲۵۰ کلمه شرح دهد. اما انشای اول آزمون دانشگاهی باید در مورد جدول و یا نموداری که به شما داده اند، باشد. انشای دوم نیز می بایست درباره موافقت یا مخالفت با موضوعی باشد. دقت داشته باشید که تعداد کلمات در هر دو نوع آزمون آیلتس یکسان می باشد. زمان پیشنهادی اساتید و مدرسان آموزشگاه آیلتس برای انشای اول ۲۰ دقیقه و برای انشای دوم ۴۰ دقیقه است. همچنین دقت داشته باشید که اگر تعداد کلمات متن شما کمتر از حد تعیین شده باشد، از شما نمره کسر می گردد.
  • مهارت آخری که سنجیده می شود، مهارت گفتاری است. جالب است بدانید که این مهارت در یک تاریخ جداگانه از سوی آزمون گیرندگان اعلام می گردد. معمولا این بخش در عصر همان روز آزمون به مدت ۵ روز بعد موکول می شود. مدت زمان تعیین شده برای این بخش ۱۱ الی ۱۴ دقیقه است و طی سه بخش انجام می شود. در بخش اول داوطلب در مدت ۴ الی ۵ دقیقه به سوالات عمومی و شخصی پاسخ می دهد. در بخش دوم موضوعی مطرح می شود که داوطلب پس از حدود ۱ دقیقه فکر، می بایست طی ۲ دقیقه درباره موضوع مطرح شده صحبت کند. در بخش نهایی این آزمون داوطلب با شخص مصاحبه کننده ۴ الی ۵ دقیقه حول موضوع بخش قبل صحبت می کند.

چرا باید در آزمون آزمایشی آیلتس شرکت کنید؟

کدام آموزشگاه آیلتس را انتخاب می کنید؟

پیش از شرکت در آزمون آیلتس باید این موضوع را در نظر داشته باشید که هر دانشگاه، ارگان و یا سازمان دولتی نمره مشخصی را برای پذیرش افراد در نظر دارد. موسسه زبان سفیر با برگزاری آزمون آزمایشی آیلتس و همچنین کلاس های خصوصی و عمومی، به شما کمک می کند تا نمره دلخواه خود را از این آزمون کسب کنید و با تقویت مهارت های چهارگانه و اصلی زبان انگلیسی با اهداف خود برسید. اساتید و کادر مجرب موسسه سفیر براساس نوع نیاز شما به این مدرک، به شما داوطلب عزیز کمک می کنند تا نوع آزمون را انتخاب کنید و همچنین با معرفی منابع آموزشی مناسب و دقیق در رسیدن شما به اهدافتان کمک خواهند کرد.

 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.