تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
کد خبر : 69716

چرا باید از محلول ومایع ضد عفونی کننده دست استفاده نماییم؟

چرا باید از محلول ومایع ضد عفونی کننده دست استفاده نماییم؟

فهرست۱ محلول های ضد عفونی کننده دست الکلی، جایگزین مناسب آب و صابون۱.۱ نکته مهم در خصوص استفاده از محلول ومایع ضد عفونی دست که بسیاری از افراد آن را نمی دانند۱.۲ در ساختار محلول ومایع ضد عفونی دست الکلی چه ترکیباتی وجود دارد؟۱.۳  ۱.۴ محلول های ضد عفونی کننده دست چه ویروس هایی را …

در اهمیت پرداختن به محلول ومایع ضد عفونی کننده دست همین یک نکته کافی است: عدم رعایت بهداشت یکی از علل مرگ و میرهای گسترده در چندین دهه قبل بود. در واقع بی توجهی به بهداشت زمینه ساز بروز همه گیری های گسترده ای بود که هزاران قربانی می گرفت. در عصر حاضر نیز بحران جهانی کرونا اهمیت محلول های ضد عفونی را دو چندان نموده است.

 

محلول های ضد عفونی کننده دست الکلی، جایگزین مناسب آب و صابون

محلول ومایع ضد عفونی کننده دست2

کارشناسان بهداشت، بهترین محلول ومایع ضد عفونی کننده را آب و صابون می دانند. با این وجود همیشه آب و صابون در دسترس نیست و بایستی به دنبال جایگزینی مناسب برای آن باشیم.

در شرایط حاضر که با ویروسی با سرعت انتقال به شدت بالا رو به رو هستیم، بایستی همواره دست ها ضد عفونی شود. دسترسی به محلول های ضد عفونی کننده الکلی آسان است.

همچنین به راحتی می توان از این محلول ها استفاده نمود. لذا جایگزین مناسبی برای آب و صابون می باشند.

ضمنا محلول های ضد عفونی کننده مورد استفاده نیز بایستی استانداردهای لازم را داشته باشند. شرکت نماد گستر تاوریژ، این امکان را در اختیار مشتریان قرار می دهد. آنها می توانند با مراجعه به سایت www.ngt-medical.com باکیفیت ترین محصولات ضد عفونی کننده دست را به صورت اینترنتی سفارش دهند.

 

نکته مهم در خصوص استفاده از محلول ومایع ضد عفونی دست که بسیاری از افراد آن را نمی دانند

 

در شرایط همه گیری کرونا عموم مردم جهت استریل نمودن دست هایشان از محلول ومایع ضد عفونی الکلی استفاده می نمایند. پس از آغشته نمودن دست به این مایع نبایستی آن را مالش داد.

در واقع خشک شدن آن بایستی توسط جریان هوا و به طور طبیعی صورت پذیرد. علت این امر کاهش خاصیت ضد عفونی کنندگی محلول می باشد.

 

 

در ساختار محلول ومایع ضد عفونی دست الکلی چه ترکیباتی وجود دارد؟

محلول ومایع ضد عفونی کننده دست3 

در ساختار محلول ضدعفونی دست الکلی مواد رطوبت دهنده، نگهدارنده و یک یا چند نوع الکل وجود دارد. مواد الکلی ممکن است شامل موادی نظیر اتانول در غلظت بین ۶۰ تا ۸۵ درصد، پروپانول و ایزوپروپیل الکل در غلظت بین ۶۰ تا ۸۰ درصد باشد. از اتانول جهت مبارزه با ویروس ها و از پروپانول و ایزوپروپیل الکل جهت مبارزه با باکتری ها استفاده می شود.

 

 

محلول های ضد عفونی کننده دست چه ویروس هایی را از بین می برند؟

طبق مطالعات انجام شده محلول ومایع ضد عفونی دست قادرند ویروس هایی نظیر کرونا، ویروس مرس، ویروس زیکا و ویروس ابولا را از بین ببرند.

طبق این تحقیقات، فرمولاسیون ماده ضد عفونی نابود کننده این ویروس ها بر پایه اتانول و ایزوپروپیل الکل می باشد. این ترکیب با حل نمودن چربی ها و پروتئین ها، ویروس ها و باکتری ها را نابود می سازد.

به همین علت در رسانه ها استفاده از این محلول ها شدیدا توصیه می گردد. جالب است بدانید در دمای ۳۰ درجه سلسیوس، محلول ضد عفونی کننده دست تنها به ۲ دقیقه زمان جهت از بین بردن باکتری ها نیاز دارد.

 

 

الکل های صنعتی برای ضد عفونی نمودن دست ها مناسب نیستند

بر خلاف محلول ضدعفونی کننده دست بیمارستانی در ساختار الکل صنعتی علاوه بر اتانول، الکلی سمی و خطرناک به نام متانول نیز وجود دارد. همچنین رنگدانه های قرمز و زرد و تلخ کننده ها نیز اجزای دیگر الکل صنعتی می باشد.

این الکل نه تنها اثر ضد عفونی چندانی ندارد، حتی خطرات فراوانی برای سلامتی نیز به همراه دارد. اختلال در بینایی و مشکلات پوستی بخشی از این خطرات می باشند. بنابراین مخاطرات الکل صنعتی را بخاطر قیمت پایین تر این محصول به جان نخرید.

 

محلول ومایع ضد عفونی کننده دست4

بهترین محلول ومایع ضد عفونی کننده دست

شرکت های مختلفی اقدام به تولید محلول های ضد عفونی کننده می نمایند. جهت خرید محلول ضدعفونی دست، بایستی محصولی انتخاب گردد که علاوه بر بیشترین کارایی، کمترین زیان را برای سلامتی داشته باشد.

یکی از آثار مخرب محلول های ضد عفونی کننده، خشک شدن پوست پس از تماس آنها با سطح آن می باشد. جهت پیشگیری از این آسیب، یکی از موادی که در ساختار این محلول ها به کار می رود، گلیسیرین است.

در واقع خاصیت گلیسیرین، جلوگیری از خشک شدن پوست می باشد و اثرات زیان بار این محلول ها را کاهش می دهد.

 

 

محلول ومایع ضد عفونی کننده را از مراکز معتبر خرید نمایید

سوداگران همیشه به دنبال سود هستند. گاهی برایشان سلامت مردم نیز اهمیتی ندارد. از این رو بعضی از آنها محلول ضدعفونی کننده دست خانگی تقلبی و بی کیفیت را به جای محصولات با کیفیت به بازار عرضه می نمایند.

با این حال اگر محلول های ضد عفونی از مراکز معتبر تهیه شوند، می توانید از کیفیت محصول مطمئن باشید.

شرکت نماد گستر تاوریژ یکی از شرکت های معتبریست که می توانید به آن اعتماد نمایید. جهت سفارش محصول و خرید مطمئن می توانید با مراجعه به سایت این شرکت به آدرس www.ngt-medical.com مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است محصولات این شرکت از برندهای معتبر می باشند.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.