تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر : 608950

پیش‌بینی وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در آستانه اعلام داده‌های تورم آمریکا!

پیش‌بینی وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در آستانه اعلام داده‌های تورم آمریکا!

زمان مطالعه: 2 دقیقه سرمایه‌گذاران مشتاقانه منتظر انتشار گزارش مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای ماه ژانویه هستند که در تعیین سیاست‌های اقتصادی فدرال رزرو و همچنین، در شکل‌دهی احساسات بازار نقش پررنگی دارد. این گزارش روز دوازدهم فوریه منتشر خواهد شد. به صورت کلی، فعالان بازار انتظار دارند که نرخ بهره در ماه

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سرمایه‌گذاران مشتاقانه منتظر انتشار گزارش مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای ماه ژانویه هستند که در تعیین سیاست‌های اقتصادی فدرال رزرو و همچنین، در شکل‌دهی احساسات بازار نقش پررنگی دارد. این گزارش روز دوازدهم فوریه منتشر خواهد شد. به صورت کلی، فعالان بازار انتظار دارند که نرخ بهره در ماه مارس شروع به کاهش کند، اما به نظر می‌رسد که فدرال رزرو قصد دارد کاهش نرخ بهره را تا ماه‌ می یا ژوئن به تعویق بیندازد.
انتظار می‌رود که CPI ایالات متحده در ژانویه ۰.۲ درصد افزایش یابد. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که CPI خالص که قیمت‌های پرنوسان مواد غذایی و انرژی در آن محاسبه نمی‌شود، ۰.۳ درصد افزایش را تجربه کند. همچنین، پیش‌بینی می‌شود که CPI نسبت به سال گذشته، ۲.۹ درصد افزایش یابد که اندکی کمتر از دسامبر (۳.۴ درصد) است. در همین حال، پیش‌بینی شده است که CPI خالص ۳.۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد که این رقم نیز کمتر از ماه دسامبر (۳.۹ درصد) است.

از آنجایی که انتظار می‌رود CPI و CPI خالص نسبت به ماه دسامبر افزایش یابند، PPI (شاخص قیمت تولید‌کننده) نیز ممکن است به دلیل همبستگی با آنها افزایش یابد. با این حال، در دسامبر ۲۰۲۳، با وجود نگرانی‌های فزاینده در مورد تورم، PPI حدود ۰.۱ درصد کاهش یافت. علاوه بر این، افزایش سالانه این شاخص ۱ درصد بود که نشان‌دهنده نقطه عطف قابل توجهی در زمینه تلاش‌ها برای کنترل تورم است. از این رو، اگر دوباره همان روند تکرار شود، می‌تواند کاتالیزور اصلی در به حداقل رساندن فشار تورمی باشد. کاهش PPI در نهایت می‌تواند به کاهش رشد CPI کمک کند.
بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، انتظارات برای کاهش نرخ بهره در ماه می ۵۲ درصد است، در حالی که ۳۹ درصد احتمال ثابت ماندن نرخ‌ها وجود دارد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اخیراً بر نیاز به شواهد بیشتری از تعدیل تورم، قبل از بررسی کاهش نرخ‌ها تاکید کرده است. وی همچنین بر اهمیت نظارت دقیق بر داده‌های اقتصادی تاکید دارد.
علاوه بر این، مقامات در نظر دارند کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را به دلیل عوامل مختلف و تأثیر پیش‌بینی‌شده آن بر بازارها، به دوره می تا ژوئن موکول کنند. از آنجایی که انتظارات برای کاهش بالقوه نرخ بهره در نوسان است، قیمت ارزهای دیجیتال نیز ممکن است نوسان زیادی را تجربه کند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته پیش‌بینی وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در آستانه اعلام داده‌های تورم آمریکا! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.