تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
کد خبر : 67792

پاک کردن آدامس از روی پوست و سطوح

پاک کردن آدامس از روی پوست و سطوح

فهرست۱ روش تضمینی برای پاک کردن آدامس۱.۱ برداشتن لکه آدامس از روی لباس۱.۲ استفاده از آب لیمو یک روش ساده برای رفع لکه آدامس۱.۳ پاک کردن آدامس از موی سر۲ پاک کردن آدامس از روی فرش و مبل۲.۱ استفاده از سرکه برای پاک کردن آدامس از روی مو چگونه آدامس را از روی پوست و …

چگونه آدامس را از روی پوست و سطوح پاک کنیم؟ آیا تا به حال برای شما هم این مشکل به وجود آمده که بر روی سطوح مختلف مثل فرش، مبل، پوست دست و غیره با چسبیدن آدامس و لکه آن روبه رو شوید؟ در چنین شرایطی چه اقداماتی میتوان انجام داد تا به راحتی لکه آدامس را پاک کنیم؟در ادامه این پست شما می‌توانید با چند روش تضمینی و تاثیرگذار آشنا شوید تا در صورت بروز مشکل و چسبیدن آدامس به راحتی آن را پاک کنید.

روش تضمینی برای پاک کردن آدامس

آدامس جز یک از جویدنی های خوشمزه و خوش طعم است که خوردن آن بسیار لذت بخش است و تقریباً بچه ها نیز عاشق این ماده جویدنی و تمام نشدنی هستند اما وقتی که لکه آدامس بر روی لباس یا سطوح مختلفی میچسبد تقریبا پاک کردن آن به سختی انجام می‌شود و موجب می‌شود تا ما روش‌های مختلفی را امتحان کنیم تا بتوانیم لکه آدامس را پاک نماییم.
البته بسیار مشاهده شده که برای پاک کردن لکه آدامس تنها یک روش جوابگو نخواهد بود و نیاز است که حتماً چندین روش در کنار هم انجام شوند تا بتوان به صورت کامل لکه آدامس را پاک کرد.

برای از بین بردن لکه آدامس از روی سطوح صاف چه باید کرد؟ در صورتی که لکه آدامس بر روی سطح صافی مثل مبل یا فرش می باشد کافی است که شما از مایع ظرفشویی و چاقو استفاده کنید و  برای  از بین بردن لکه آدامس و برداشتن تکه آن اقدام کنید البته این روش زمانی می‌تواند نتیجه بهتری به شما بدهند که از نمک به همراه مایع ظرفشویی استفاده کنید و ابتدا محل آسیب دیده را به مایع ظرفشویی آغشته نمایید و چند دقیقه اجازه بدهید تا به همان حالت بماند و پس از آن کمی نمک اضافه کنید بعد در کنار آنها به آهستگی با چاقو و به صورت محتاطانه لکه آدامس را بردارید.

برداشتن لکه آدامس از روی لباس

در صورتی که آدامس به لباس شما چسبیده باشد کافی است که از روش منجمد کردن آدامس استفاده کنید و اگر قطعه ای که آدامس به آن چسبیده مثل لباس کوچک است به راحتی آن را فریزر قرار بدهید و زمانی که آدامس منجمد شد با چاقو یا یک شی تیز می‌توانید تکه ها را بر دارید البته برای فرش، مبل و… منجمد کردن نیز کاربرد دارد و می توان یک تکه یخ را از اسپری هوای فشرده شده استفاده کنید.‌

در این شرایط شما باید ۲۰ الی ۳۰ ثانیه اسپری را به صورت مستقیم بر روی لکه‌ها استفاده نمایید و به جای اکسیژن از اسپری دی اکسید کربن خارج می‌شود و تکه آدامس نیز به صورت کاملاً یخ زده در می‌آید و پس از آن می توانید به راحتی تکه آدامس را بردارید.

استفاده از آب لیمو یک روش ساده برای رفع لکه آدامس

برداشتن لکه آدامس از روی لباس

در کنار روشهای فوق شما می توانید از آب لیمو نیز استفاده کنید و اگر آدامس به اعماق تار و پود لباس شما نفوذ کرده باید اجازه بدهید لباس شما در محلول آبلیمو بماند و پس از چند ساعت لباس تان را بشویید و اگر در چنین شرایطی کاملاً لکه از بین نرفته می‌توانید از نوار چسب یا از فریز لباس نیز استفاده کنید.

تکنیک نوار چسب به این صورت است که شما  یک تکه نوار چسب پهن را برمی‌دارید و بر روی بخش های آسیب دیده قرار می دهید و سریعاً آن را از جا می کنید این کار را چندین بار تکرار می کنید تا بتوانید تمام تکه های آدامس را از بین ببرید البته نباید آدامس شما خیس باشد چرا که در چنین شرایطی موجب کش آمدن آدامس خواهد شد.

پاک کردن آدامس از موی سر

سفیده تخم مرغ به عنوان یکی از بهترین روشها به منظور از بین بردن لکه آدامس است و وقتی هیچ ماده در دسترس ندارید می توانید از تخم مرغ استفاده کنید تا بتوانید آدامس روی موی سر خود بردارید.
برای این روش باید سفیده و زرده تخم‌مرغ را از یکدیگر جدا کنید و پس از آن سفیده تخم مرغ را به آرامی بر روی سطح مورد نظر با انگشتان خود بمالید و منتظر بمانید تا آدامس در محلول سفیده تخم مرغ به خوبی حل شود و بعد راحت آدامس را از روی موها بردارید.

به جز سفیده تخم مرغ شکلات و کره بادام زمینی نیز به عنوان حلال آدامس هستند و کافیست بر روی قسمتی از موها که به آدامس آغشته شده ماده داغ شده این دو گزینه را بمالید و چند دقیقه صبر کنید تا آدامس در شکلات و کره بادام زمینی حل شود و پس از آن با یک شانه پلاستیکی موهایتان را شانه بزنید و با تکرار این حرکت آدامس به راحتی از آن جدا می گردند و در نهایت می توانید پس از جدا شدن تمام تکه های آدامس مو های تان را به آرامی بشویید.

پاک کردن آدامس از روی فرش و مبل

اگر آدامس بر روی فرش یا مبل بچسبد می توانید قطعه مکعبی یخ را در درون یک حوله استفاده نمایید و به منجمد کردن قسمت لکه آدامس بپردازید و تا قبل از این که یخ آب شود حتماً چندین مرتبه این کار را انجام بدهید. بعد با یک چاقو می توانید لکه های آدامس را به آرامی بردارید و رطوبت اضافی را با یک حوله پاک کنید و صبر کنید تا فرش شما خشک شود و پس از آن برای پاک کردن آدامس از یک پاک کننده مناسب استفاده نمایید؛ البته اگر مبل شما چرمی است حتماً از پاک کننده مخصوص چربی استفاده نمایید و اجازه دهید تا پاک‌کننده خشک شود یا جذب الیاف گردد و سپس دوباره بررسی کنید اگر لکه های باقی مانده از پاک کننده بیشتر استفاده کنید.

استفاده از سرکه برای پاک کردن آدامس از روی مو

یکی از روش های موثر در برداشتن آدامس سرکه سفید است شما در این شرایط باید سرکه را به دمای ولرم برسانید و بعد آن را روی مو و ناحیه ای که به لکه آدامس آغشته شده ماساژ بدهید؛ پس از چند دقیقه متوجه خواهید شد که آدامس به راحتی حل می‌شود و از مو جدا خواهد شد و در نهایت برای از بین بردن بوی سرکه موهایتان را با شامپوی ملایم شستشو دهید ولی هیچ وقت از سرکه داغ استفاده نکنید و باید حتماً ولم باشد چرا که منجر به آسیب به مو خواهد شد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.