تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر : 609120

همه نگاه‌ها خیره به نشست آتی فدرال رزرو! رمزارزها چه واکنشی خواهند داشت؟

همه نگاه‌ها خیره به نشست آتی فدرال رزرو! رمزارزها چه واکنشی خواهند داشت؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال در حال آماده شدن برای انتشار صورتجلسه فدرال رزرو برای ماه ژانویه، در هفته آتی هستند. در ادامه به بررسی حدس و گمان‌ها در مورد جلسه هفته آتی می‌پردازیم.۱. تفسیر تورم: داده‌های تورم PPI (شاخص قیمت تولیدکننده) ایالات متحده که توسط اداره آمار کار منتشر شده‌اند، نشان

زمان مطالعه: 3 دقیقه

معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال در حال آماده شدن برای انتشار صورتجلسه فدرال رزرو برای ماه ژانویه، در هفته آتی هستند. در ادامه به بررسی حدس و گمان‌ها در مورد جلسه هفته آتی می‌پردازیم.
۱. تفسیر تورم: داده‌های تورم PPI (شاخص قیمت تولیدکننده) ایالات متحده که توسط اداره آمار کار منتشر شده‌اند، نشان می‌دهند که تورم عمده فروشی در ژانویه دوباره افزایش یافته است. فعالان بازار انتظار افزایشی ۰.۱ درصدی را داشتند، اما این شاخص در نهایت ۰.۳ درصد افزایش یافت. تورم PPI خالص برای ۱۲ ماه منتهی به ژانویه ۲۰۲۴ به میزان ۰.۹ درصد افزایش یافته که نشان‌دهنده کندی روند بهبود شرایط است.
از سوی دیگر، اداره آمار کار ایالات متحده داده‌های تورم CPI (شاخص قیمت مصرف‌کننده) را برای ژانویه منتشر و میزان آن را ۳.۱ درصد اعلام کرد. این رقم کمتر از تورم ماه دسامبر (۳.۴ درصد) بود، اما همچنان بالاتر از برآوردهای کل بازار (۲.۹ درصد) محسوب می‌شد.
هر دو شاخص نشان می‌دهند که تورم کاهش نیافته است. لذا، معامله‌گران منتظر واکنش مقامات فدرال رزرو و اظهارات آن‌ها در مورد این موضوع هستند.
۲. آینده نرخ بهره: تصمیمات فدرال رزرو در مورد نرخ بهره همواره از جمله عواملی بوده که افراد برای تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری به آن توجه می‌کنند. کاهش ارزش اوراق بهادار دولتی ناشی از نرخ بهره پایین، اکثرا دارایی‌هایی مانند کریپتو را جذاب‌تر می‌کند. به نظر می‌رسد که با توجه به عدم کاهش تورم به میزان لازم، کاهش نرخ با کمی تأخیر صورت بگیرد.

۳. چشم‌انداز بازار: فدرال رزرو برآوردهای بلندمدت خود را برای رشد اقتصادی ایالات متحده در ماه دسامبر اصلاح و عنوان کرد که در نیمه اول سال ۲۰۲۴ ممکن است شاهد کاهش شدید رشد باشیم. در حال حاضر، فدرال رزرو رشد تولید ناخالص داخلی تمام سال را تنها ۱.۴ درصد برای ۲۰۲۴ و ۱.۸ درصد برای ۲۰۲۵ پیش‌بینی کرده است. هرگونه تغییر در این پیش‌بینی یا چشم‌انداز بازار، به طور بالقوه می‌تواند احساسات سرمایه‌گذاران را تغییر دهد.
۴. انعطاف‌پذیری اقتصاد ایالات متحده: با توجه به اینکه داده‌ها بارها و بارها نشان داده که تورم در ایالات متحده کاهش نیافته است، بسیاری از سرمایه‌گذاران اکنون این سوال را می‌پرسند که آیا اقتصاد ایالات متحده برای مدت طولانی انعطاف‌پذیر خواهد بود یا خیر. اگر نرخ تورم طبق پیش‌بینی فدرال رزرو به حدود ۲ درصد کاهش پیدا نکند، احتمال کاهش نرخ بهره، پایین خواهد بود. بنابراین، صورتجلسه نشست هفته آینده در کنار سخنرانی بسیاری از مقامات فدرال رزرو به منظور روشن کردن چگونگی درک این بانک از اقتصاد ایالات متحده، بسیار تعیین‌کننده است.
۵. اشاره به حوزه کریپتو: فدرال رزرو تاکنون به طور مستقیم در مورد بازار ارزهای دیجیتال صحبت نکرده است. بسیار بعید است که در صورتجلسه‌ای که هفته آینده منتشر می‌شود، اشاره‌ای به دارایی‌های دیجیتال بشود. با این حال، سرمایه‌گذاران این حوزه امیدوارند که مقامات این بانک، طی سخنرانی‌های متعدد خود، در این مورد صحبت نمایند و موضع خود را در مورد بازار ارزهای دیجیتال مشخص کنند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته همه نگاه‌ها خیره به نشست آتی فدرال رزرو! رمزارزها چه واکنشی خواهند داشت؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.