تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
کد خبر : 588120

همه نکات مهم در خصوص مدرک B2 زبان آلمانی

همه نکات مهم در خصوص مدرک B2 زبان آلمانی

برای اینکه بتوانید در آلمان تحصیل یا کار کنید لازم است که مدرک زبان آلمانی داشته باشید. آزمون مدرک زبان آلمانی B2 یکی از معیارهایی است که برای اثبات توانایی افراد، در درک و مکالمه زبان آلمانی استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید برای مدت طولانی در آلمان زندگی، تحصیل یا کار کنید، باید زبان آلمانی را

برای اینکه بتوانید در آلمان تحصیل یا کار کنید لازم است که مدرک زبان آلمانی داشته باشید. آزمون مدرک زبان آلمانی B2 یکی از معیارهایی است که برای اثبات توانایی افراد، در درک و مکالمه زبان آلمانی استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید برای مدت طولانی در آلمان زندگی، تحصیل یا کار کنید، باید زبان آلمانی را یاد بگیرید. برای کار در هر شرکت یا دانشگاهی در آلمان، باید آزمون زبان آلمانی را با موفقیت پشت سر بگذارید و مدرکی مبنی بر صلاحیت خود ارائه دهید که نمره مهارت زبان شما است. آزمون B2 زبان آلمانی نشان دهنده سطح متوسط تسلط بر این زبان است و کمترین مدرکی است که برای اغلب دانشگاه‌ها و مشاغل قابل پذیرش است.

آزمون B2 زبان آلمانی شامل چه بخش‌هایی است؟

برای دریافت مدرک زبان آلمانی B2 لازم است که در چهار بخش خواندن، نوشتن، شنیدن و مکالمه نمره قبولی کسب کنید. این بخش های شامل:

۱- بخش خواندن

در این قسمت از آزمون باید بتوانید انواع متون آلمانی شامل روزنامه، داستان، متون مربوط به قوانین و هر نوع متن عمومی را بخوانید. در پایان این متون سوالاتی که درک مطلب شما را از متن ارزیابی می‌کند روبروی شما قرار می‌گیرد. طبعا هر چقدر درک بیشتری از نکات مهم متن داشته باشید نمره بالاتری از این بخش دریافت می‌کنید.

همه نکات مهم در خصوص مدرک B2 زبان آلمانی

۲- بخش نوشتن

این بخش از آزمون مدرک زبان آلمانی B2 خود شامل دو قسمت است. در قسمت اول یک موضوع به شما معرفی می‌شود و از شما خواسته می‌شود که نظر خود را درباره آن بنویسید. محتوای نظری که درباره موضوع ارائه می‌کنید اهمیت زیادی ندارد؛ بلکه توجه به نکات نگارشی، رعایت قواعد زبان آلمانی و میزان تسلط بر واژگان و عبارات است که نمره شما را مشخص خواهد کرد. در قسمت دوم از شما خواسته می‌شود درباره یک موضوع شغلی یا اداری یک نامه رسمی بنویسید.

۳- بخش شنیدن

هدف این بخش در آزمون این است که میزان درک محتوای زبان آلمانی را از طریق شنیدن ارزیابی کند. در این قسمت یک صوت آلمانی که می‌تواند بخشی از یک سخنرانی، برنامه رادیویی یا گفتگوی ضبط شده باشد پخش می‌شود و در انتها باید سوالاتی که در مورد محتوای صوت است پاسخ دهید.

آنچه شما باید بدانید و مهارت داشته باشید تا این بخش از آزمون مدرک زبان آلمانی B2 را با موفقیت پشت سر بگذارید شامل موارد زیر است:

۱- تجربه شنیداری داشته باشید و برای این هدف کار کرده باشید.

۲- ضبط در امتحان ممکن است کیفیت خیلی خوبی نداشته باشد (صدای اضافی و غیره). شما باید برای همه چیز آماده باشید!

۳- قادر به انطباق با گوش دادن به صداهای مختلف (زن، مرد، کودک، کم، بلند) باشید.

۴- بخش مکالمه

این بخش نیز شامل دو قسمت است. ابتدا باید در مورد موضوعی که به شما داده می‌شود برای مدت کوتاهی سخنرانی کنید تا میان تسلط شما روشن شود. در قسمت بعد از شما خواسته می‌شود تا با یک شخص دیگر در مورد یک موضوع مکالمه و گفتگو داشته باشید.

قبولی در آزمون B2 زبان آلمانی به چه معنا است؟

قبولی در آزمون مدرک زبان آلمانی B2 نشان‌دهنده این است که شما می‌توانید:

  • محتوای اصلی متون پیچیده در موضوعات و بحث‌های عمومی و تخصصی در حوزه حرفه‌ای خود را درک کنید.
  • هنگام مکالمه با یک آلمانی، می‌توانید بدون مشکل اساسی در درک منظور یکدیگر،  صحبت خود را به صورت روان بیان کنید.
  • شما می‌توانید ایده‌های خود را به وضوح و با جزئیات در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات بیان کنید، موضع خود را در مورد یک موضوع فعلی توضیح دهید و به مزایا و معایب گزینه‌های مختلف اشاره کنید.

آزمون زبان آلمانی برای چه کسانی اجباری نیست؟

در صورتی که یکی از شرایط زیر را دارید نیاز به دریافت مدرک زبان آلمانی B2 نیست:

  • اگر قبلا در دبیرستان به زبان آلمانی تحصیل کرده‌اید.
  • اگر برای یک سال یا کمتر به آلمان می‌روید.
  • اگر برای دوره‌ای که نیازی به زبان آلمانی ندارد پذیرش گرفته‌اید. (این موارد محدود است.)

برای قبولی در آزمون مدرک زبان آلمانی چه کتابی بخوانیم؟

برای آمادگی آزمون آلمانی B2 می‌توان از روش‌های گوناگونی استفاده کرد.

 

استفاده از کلاس‌های آموزشی و کتاب‌های زبان آلمانی یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه بعضی از کاربردی‌ترین کتاب‌ها که می‌توانید به صورت خودآموز نیز از آن‌ها استفاده کنید معرفی می‌شود.

برای دانلود کتاب starten wir این صفحه را ببنید.

1- Einfach weiter: Deutsch B2, Kurs-und Arbeitsbuch

این کتاب یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کتاب‌ها برای یادگیری زبان آلمانی  است. به خصوص برای دریافت مدرک زبان آلمانی B2 این کتاب بسیار کارآمد است. این کتاب به دو صورت درسنامه و کتاب کار وجود دارد که هر دو جلد آن می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

همه نکات مهم در خصوص مدرک B2 زبان آلمانی

2- Mit Erfolg zu telc Deutsch B2

این کتاب به شما کمک می‌کند که به صورت گام به کام و موثر زبان آلمانی را بیاموزید. این کتاب نیز به دو صورت درسنامه و کتاب کار موجود است. شما به کمک این کتاب می‌تواند واژگان پرتکرار زبان آلمانی، دستور زبان آلمانی، تمرینات مربوط به بخش‌های خواندن و نوشتن و مکالمه را به شما بیاموزد. به همراه این کتاب یک سی دی حاوی فایل‌های صوتی آلمانی است که برای تقویت بخش شنیداری کمک کننده است. این کتاب می‌تواند برای آموزش صفر تا صد زبان آلمانی مورد استفاده قرار گیرد.

3- PONS Deutsch Prüfungstraining B2

این کتاب نیز یک مجموعه کامل است که به شما کمک می‌کند به خوبی برای آزمون مدرک زبان آلمانی B2 آماده شوید. این کتاب شامل آموزش واژگان پرتکرار، دستور زبان، مهارت‌های شنیداری و نوشتاری و نکات مهم برای دریافت نتیجه خوب از آزمون است. صوت متن‌های موجود در کتاب به همراه یک سی دی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

4- Grammatik aktiv – Deutsch als Fremdsprache

این کتاب نسبتا پیشرفته است و می‌تواند برای کسانی که قصد دارند به طور جامع آموزش ببینند مورد استفاده قرار گیرد. این کتاب می‌تواند برای کسانی که برای آزمون مدرک B2 آماده می‌شوند نیز بسیار کارآمد باشد. استفاده از این کتاب به صورت خودآموز نیز ممکن است.

5- Deutsch Übungsbuch Grammatik A2-B2

این کتاب نیز یکی از کتاب جامع و بسیار کاربردی است. این کتاب برای همه کسانی که تمایل دارند مدرک A2 تا B2 را دریافت کننند قابل استفاده است. این کتاب می‌تواند به عنوان کتاب مکمل برای آموزش همه نکات دستور زبانی و واژگانی مورد استفاده قرار گیرد. تمرینات موجود در کتاب برای آمادگی آزمون بسیار مفید است.

این کتاب آمادگی مدرک زبان آلمانی B2 می‌تواند برای آموزش ساده گرامر، موضوعات روزمره، آموزش به کمک تصاویر و انجام تمرینات مورد استفاده قرار گیرد.

نمره آزمون مدرک زبان آلمانی B2 چگونه محاسبه می‌شود؟

سطح زبان شما بر اساس میزان نمره‌ای که از چهار مرحله ذکر شده در بالا کسب کرده‌اید محاسبه می‌شود. نمره از ۱۰۰ محاسبه می‌گردد و حداقل نمره قبولی ۵۰ است. شرح رتبه شما بر اساس دسته‌بندی زیر است:

  • ۵۰ تا ۵۹ : قبول
  • ۶۰ تا ۶۹: مناسب
  • ۷۰ تا ۷۹: رضایت بخش
  • ۸۰ تا ۸۹: خوب
  • ۹۰ تا ۱۰۰: عالی

عوامل موثر برای یادگیری  سریع‌تر زبان آلمانی

چندین عامل وجود دارد که به طور مثبت به کوتاه شدن مدت زمان یادگیری آلمانی و دریافت مدرک زبان آلمانی B2 کمک می‌کند:

  • تجربه زبان قبلی: اگر به یکی از زبان‌های اروپایی مسلط هستید، می‌توانید آلمانی را بسیار سریعتر یاد بگیرید. از معروف‌ترین زبان‌هایی که در یک خانواده با زبان آلمانی هستند می‌توان به زبان‌های انگلیسی، هلندی و اروپای شمالی اشاره کرد.
  • استعداد زبان: یادگیری یک زبان، مانند ریاضی یا نقاشی، به مهارت خاصی نیاز دارد. تمایل شما به یادگیری یک زبان جدید نیز تاثیر مثبتی بر سرعت یادگیری آلمانی شما خواهد داشت.
  • روش یادگیری: به جای یادگیری زبان آلمانی به تنهایی، در صورت داشتن فرصت، با گذراندن کلاس خصوصی آلمانی یا شرکت در دوره‌های آلمانی، می‌توان زبان آلمانی را سریعتر یاد گرفت و با شانس بالاتری در آزمون مدرک زبان آلمانی B2 شرکت کرد.
  • انگیزه شخصی شما: انگیزه شما بر روند یادگیری آلمانی نیز تاثیر می‌گذارد. فردی که آلمانی را برای اهداف سرگرمی یاد می‌گیرد می‌تواند آلمانی را در مدت زمان طولانی‌تری بیاموزد، در حالی که فردی که آلمانی را برای دریافت ویزای آلمان یاد می‌گیرد می‌تواند در زمان کمتری آلمانی صحبت کند.

جمع‌بندی

افرادی که قصد دارند در آلمان به ادامه تحصیل بپردازند یا اینکه برای کار و زندگی به آلمان مهاجرت کنند لازم است که مدرک زبان آلمانی را دریافت کنند. برای اغلب انواع ویزاهایی که برای سفر به آلمان صادر می‌شود دریافت مدرک B2 زبان آلمانی الزامی است. دریافت این مدرک به این معنا است که شما در سطح متوسطی از تسلط بر زبان آلمانی قرار دارید.

این آزمون شامل چهار بخش خواندن، نوشتن، شنیدن و گفتار است. نمره نهایی شما مجموع نمراتی است که شما از این چهار بخش کسب مي‌کنید. برای آمادگی در آزمون مدرک زبان آلمانی B2 می‌توانید از کتاب‌هایی که معرفی شده یا کلاس خصوصی زبان آلمانی استفاده کنید. همچنین استفاده از آموزش‌هایی که آکادمی استاد پوریا خانی در این زمینه ارائه می‌کنند، می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.