تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
کد خبر : 586692

هر آنچه که باید در مورد لامپ های هوشمند قبل از خرید آنها بدانید

هر آنچه که باید در مورد لامپ های هوشمند قبل از خرید آنها بدانید

هر آنچه که باید در مورد لامپ های هوشمند قبل از خرید آنها بدانید در این مطلب علاوه بر معرفی کاربردها و ویژگی‌های مختلف، به تمامی نکات و جزئیاتی که پیش از خرید لامپ های هوشمند باید بدانید، می‌پردازیم. ارتقا از لامپ‌ های معمولی و سنتی به نمونه‌ هوشمند، یکی از گام‌های ابتدایی در ورود

هر آنچه که باید در مورد لامپ های هوشمند قبل از خرید آنها بدانید

در این مطلب علاوه بر معرفی کاربردها و ویژگی‌های مختلف، به تمامی نکات و جزئیاتی که پیش از خرید لامپ های هوشمند باید بدانید، می‌پردازیم.

ارتقا از لامپ‌ های معمولی و سنتی به نمونه‌ هوشمند، یکی از گام‌های ابتدایی در ورود به فناوری اسمارت‌هوم و هوشمندسازی منزل است. در یک دهه اخیر، استفاده از لامپ های هوشمند به‌ عنوان جایگزین نمونه‌های رشته‌ای به طور فزاینده‌ای در حال رشد بوده و با افزایش محبوبیت، به نظر می‌رسد که این فناوری در حال تثبیت جایگاه خود در بازار است.

تعویض لامپ‌های معمولی با لامپ های هوشمند، در صورت استفاده از فناوری LED، می‌تواند در کاهش هزینه و صرفه‌جویی در مصرف برق موثر باشد، امکاناتی که قبلا با لامپ‌های استاندارد در دسترس بنودند نیز اکنون از طریق نمونه‌های هوشمند ارائه می‌شوند. لامپ‌ های هوشمند امروزه برای شخصی‌سازی ویژگی‌هایی نظیر نورپردازی‌های متغیر در مهمانی‌ها و هم‌چنین ایجاد تجربه‌ای فراگیرتر در حین بازی یا تماشای فیلم به کار گرفته می‌شوند.

حتی می‌توانید لامپ های هوشمند را با حسگرهای حرکتی نیز هماهنگ کنید تا دیگر مجبور به استفاده از کلید نباشید. در صورت استفاده از پتانسیل‌های کامل لامپ‌های هوشمند، آنها می‌توانند به وسیله‌ای جدایی‌ناپذیر و ضروری در محیط زندگی تبدیل شوند.

هر آنچه باید در مورد لامپ های هوشمند بدانید

اغلب لامپ های هوشمند از فناوری LED استفاده می‌کنند

در صورتی‌که لامپ‌های معمولی خود را به نمونه هوشمند ارتقا داده‌اید، حتما می‌دانید که نسل جدید تا چه حد در زمینه‌های مختلف بهتر است. اگرچه لامپ‌های هوشمند در مقایسه با نمونه‌های معمولی با رشته‌ای گران‌تر هستند، اما ارزش بهای پرداختی اضافه را دارند. لامپ‌های LED کم‌مصرف، روشن و بادوام هستند و تقریبا برخلاف نمونه‌های معمولی، گرما و حرارت چندانی تولید نمی‌کنند.

اکثریت قریب به اتفاق لامپ های هوشمند، مجهز به آخرین فناوری LED هستند تا در هزینه و انرژی صرفه‌جویی کنند. لازم به ذکر است که عکس این موضوع صادق نیست. به عبارت دیگر، تمامی لامپ‌های LED هوشمند نیستند، اما اغلب لامپ های هوشمند از نوع LED هستند. بززگ‌ترین تفاوت میان یک لامپ LED ساده و هوشمند، امکان اتصال به اینترنت یا بلوتوث است. لامپ های هوشمند با اتصال به شبکه وای‌فای خانه یا گوشی هوشمند شما از طریق بلوتوث، قادر به انجام عملکردهای هوشمند خود هستند.

در این میان، راه‌هایی که یک لامپ هوشمند می‌تواند از طریق آنها به شبکه وای‌فای یا بلوتوث متصل شود، می‌توانند متفاوت باشند؛ اما اتصال گامی حیاتی برای دسترسی به همه ویژگی‌هایی است که لامپ‌های هوشمند می‌توانند به عنوان نمونه‌ای متمایز، ارائه دهند.

برخی از لامپ‌های هوشمند به هاب نیاز دارند و برخی دیگر تنها از وای‌فای استفاده می‌کنند

لامپ و دستگاه هاب

برای مثال، تلویزیون‌های هوشمند می‌توانند برخی از محتوای محلی را نمایش دهند، اما تا زمانی که تلویزیون را به شبکه وای‌فای خود متصل نکنید، نمی‌توانید چیزی را از نت‌فلیکس یا یوتیوب پخش کنید. لامپ‌های هوشمند نیز با کارکردی مشابه عمل می‌کنند و در صورت عدم اتصال، مانند یک لامپ معمولی عمل می‌کنند. اما تا زمانی‌که آنها را به شبکه وای‌فای یا بلوتوث وصل نکرده باشید، نمی‌توانید به ویژگی‌های جالب آنها دسترسی داشته باشید و آنها را شخصی‌سازی کنید.

با این حال، در برخی از لامپ های هوشمند، این فرآیند بسیار ساده‌تر است. بدین صورت که پس از خرید لامپ، برنامه مخصوص گوشی هوشمند را دانلود می‌کنید و مراحل درون‌برنامه را برای فرآیند راه‌اندازی دنبال می‌کنید. یکی از این مراحل، به طور ناگزیر شامل انتخاب شبکه وای‌فای و وارد کردن رمز عبور برای دسترسی لامپ‌ها به اینترنت شما خواهد بود. تنها با طی این مراحل، اتصال لامپ انجام می‌شود و اکنون همه چیز تحت کنترل شما خواهد بود.

برای لامپ های هوشمندی که به هاب جداگانه نیاز ندارند، اغلب موارد مورد نیاز برای تنظیم مانند روشنایی، رنگ و زمان‌بندی، از طریق برنامه تلفن همراه قابل کنترل هستند. متاسفانه، در این میان برخی از لامپ های هوشمند برای عملکرد صحیح به ارتباط جداگانه با یک دستگاه هاب نیاز دارند. در حالی که ورود به دنیای هاب هوشمند نیز می‌تواند مزایای خود را به دنبال داشته باشد، اما اگر در هنگام سفارش لامپ هوشمند از ضرورت استفاده از هاب مطلع نباشید، قطعا این یک خبر ناامیدکننده خواهد بود.

با استفاده از هاب، تمامی دستگاه‌های هوشمند خانه شما از طریق یک برنامه واحد قابل کنترل و دسترسی هستند، اما این دستگاه ممکن است در ابتدا وسیله‌ای ناآشنا و نه‌چندان جذاب برای کاربران عادی تلفی شود. هم‌چنین چند نوع لامپ هوشمند منتخب نیز وجود دارند که قادر به ارائه عملکرد هوشمند، بدون نیاز به اتصال وای‌فای هستند و مستقیما با استفاده از بلوتوث به تلفن شما متصل خواهند شد. گزینه‌هایی مانند لامپ هوشمند بلوتوث lllumi، لامپ‌های بلوتوث فیلیپس و لامپ‌های منتخب Sengled، بدون نیاز به Wi-Fi یا هاب، به تلفن شما متصل خواهند شد.

همه دستگاه‌های هوشمند با یکدیگر سازگار نیستند

سیستم خانه هوشمند

اگر دستگاه‌های هوشمند دیگری در خانه خود دارید، باید ابتدا مطمئن شوید که آنها با لامپ های هوشمندی که می‌خواهید خریداری و استفاده کنید، سازگار هستند. علی‌رغم آنکه این اقلام با برچسب هوشمند عرضه می‌شوند، اما برخی از آنها ممکن است به طور یکپارچه در یک اکوسیستم با یکدیگر کار نکنند.

برخی از اکوسیستم‌های خانه هوشمند، تنها با یک دستیار مجازی خاص سازگار هستند و برخی دیگر فقط با محصولات دیگر همان برند کار می‌کنند. حتی با وجود آنکه انتخاب یک لامپ هوشمند، در وهله اول ساده و بی‌دردسر به نظر می‌رسد، اما هم‌چنان دقت خاص خود را می‌طلبد. گاهی اوقات، شرکت‌ها بیش از آنکه به ساده کردن کار برای مصرف‌کنندگان اهمیت دهند، صرفا به کسب درآمد و منافع شخصی خود علاقه‌مند هستند.

تصور کنید در حال تلاش برای ایجاد یک روتین صبحگاهی هستید که در آن، بسیاری از فعالیت‌های روزانه شما به طور خودکار انجام می‌شوند. روتین شما پیش از رفتن به محل کار، ممکن است شامل روشن کردن لامپ‌های هوشمند، پخش لیست بیدارباش در بلندگوی بلوتوث، راه‌اندازی قهوه‌ساز از راه دور و روشن کردن ترموستات برای افزایش یا کاهش دمای سیستم تهویه، بسته به فصل باشد. برای اینکه همه دستگاه‌ها به طور یکپارچه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، باید تمامی اجزا با اکوسیستم خانه سازگار باشند.

سه پلتفرم رایج در زمینه اکوسیستم هوشمند، آمازون الکسا، گوگل هوم و اپل هوم کیت نام دارند. در این میان، اغلب کاربران معمولا یک اکوسیستم را براساس تلفن همراه خود یا دستگاه‌های هوشمندی که از قبل در خانه قرار دارند، انتخاب می‌کنند. هر یک از این اکوسیستم‌ها، مزایا و معایب خود را به دنبال دارند.

دستیارهای مجازی و صوتی، از هر نوع لامپ هوشمندی پشتیبانی نمی‌کنند

دستیار مجازی خانه هوشمند

اگر از قبل، از یک اکوسیستم ترجیحی خانه هوشمند مانند الکسا آمازون، اپل هوم‌کیت یا گوگل هوم استفاده می‌کنید، احتمالا با تایید پشتیبانی از دستیار مجازی، برای هر دستگاه هوشمند جدیدی که می‌خواهید خریداری کنید، آشنا هستید. اما اگر در زمینه خریداری و استفاده از دستگاه‌های هوشمند تازه‌کار هستید و دستیار مجازی مورد نظر خود را تهیه نکرده‌اید، در ادامه به مرور مختصر آنها می‌پردازیم.

اپل هوم‌کیت، یک گزینه عالی برای کاربران پلتفرم‌های آیفون و مک‌او‌اس است، زیرا به راحتی می‌توان از طریق آن، همه چیز را به طور یکپارچه پیوند داد. با این حال، این دستیار مجازی در حال حاضر از کم‌ترین تنوع در میان دستگاه‌های هوشمند برخوردار است، بنابراین انتخاب‌های شما برای هماهنگی با آن، محدود و اغلب اختصاصی خواهند بود. در این میان، دیگر گزینه، گوگل هوم نام دارد که برای کاربران اندرویدی و افرادی که از محصولات گوگل، مانند Nest line استفاده می‌کنند، سازگاری مناسبی را ارائه می‌دهد.

اکوسیستم بعدی نیز الکسا نام دارد که طیف وسیعی از دستگاه‌های هوشمند با آن سازگار هستند، زیرا آمازون فرآیند ادغام پشتیبانی از این دستیار مجازی را برای محصولات توسعه‌دهندگان بسیار آسان کرده است و یافتن محصولات متناسب هوشمند با اکوسیستم انتخابی آنها را برای کاربران آیفون یا اندروید تسهیل می‌کند. از دیگر اکوسیستم‌های قدیمی‌تر این حوزه نیز می‌توان به Samsung SmartThings یا پلتفرم ادغام اینترنت اشیاء Yonomi اشاره کرد که البته به اندازه گزینه‌های آمازون، گوگل و اپل محبوب نیستند.

دلیل عدم موفقیت اکوسیستم هوشمند سامسونگ، محدودیت سازگاری آن با دستگاه‌های ساخت این شرکت، در ابتدای عرضه آن بود. اکوسیستم‌های هوشمند جدید با توجه به ویژگی‌های جدید و افزایش تقاضا برای محصولات هوشمند، ناچار به توسعه و افزایش سازگاری هستند. با توجه به آنکه هیچ استاندارد واحدی برای پوشش اکثر محصولات خانه هوشمند وجود ندارد، بنابراین باید پیش از خرید با بررسی محصول هوشمند، از سازگاری آن اطمینان حاصل کرد.

قبل از خرید، اپلیکیشن لامپ هوشمند مورد نظر را نصب و بررسی کنید

برنامه لامپ هوشمند

امروزه تقریبا تمامی لامپ های هوشمند موجود در بازار، از برنامه اختصاصی خود برخوردار هستند. با این حال، هر یک از این اپلیکیشن‌ها ممکن است مزایا، معایب و ویژگی‌های خاص خود را داشته باشند. پیش از تصمیم برای اینکه آیا برنامه لامپ هوشمند مورد نظر مناسب است یا خیر، رتبه‌بندی‌ها و بررسی‌های کاربران از نرم‌افزار آن‌را مشاهده کنید. اگر امتیازات منفی زیادی وجود داشته باشند، احتمالا بهتر است بدون اتلاف وقت، گزینه دیگری را در نظر بگیرید.

هم‌چنین اگر قصد دارید بدون تکیه به دیدگاه کاربران، عملکرد برنامه را در حین کار بررسی کنید، اپلیکیشن را دانلود کنید. برخی از برنامه‌های لامپ های هوشمند قبل از اینکه به شما اجازه انجام هر کاری را بدهند، از شما می‌خواهند یک حساب کاربری ایجاد کرده و یکی از دستگاه‌ها را با آن جفت کنید. هم‌چنین می‌توان با نصب برنامه، در مورد رابط کاربری، ویژگی‌های موجود و سهولت استفاده نیز اطلاعاتی را کسب کرد.

لازم به ذکر است که برخی از لامپ های هوشمند با هیچ‌یک از دستیارهای مجازی که ذکر شد، کار نمی‌کنند. اگر در صفحه معرفی محصول، موردی مبنی بر پشتیبانی از دستیارهای مجازی دیده نشد، احتمالا لامپ هوشمند تنها از طریق برنامه خود قابل کنترل است. بنابراین در این مورد، اطمینان از وجود یک نرم‌افزار مناسب، اهمیت دوچندانی خواهد داشت.

امکان شخصی‌سازی رنگ‌ها و سطح روشنایی

امکانات لامپ هوشمند

یکی از بهترین ویژگی‌های لامپ های هوشمند، قابلیت شخصی‌سازی ظاهری آنها و افزایش سازگاری با فضای منزل است. شما در اغلب موارد می‌توانید رنگ لامپ خود را تغییر دهید که برای جشن‌ها و مهمانی‌های مختلف گزینه‌ای بسیار جذاب است. هم‌چنین می‌تواند روشنایی یا گرمای رنگ لامپ را نیز تغییر داد تا حالت خاصی را منعکس کند.

به عنوان مثال، لامپ‌های هوشمند White and Color Ambiance از سری Philips Hue دارای 16 میلیون رنگ مختلف برای تغییر و هم‌چنین امکان تغییر سایه‌های مختلف روشن و تیره هستند. بنابراین، چه در حال برگزاری یک مهمانی یا ایجاد نورپردازی برای شبی آرام باشید، گزینه‌های زیادی را پیش‌ رو خواهید داشت.

البته، همه لامپ‌های هوشمند قادر به جابجایی میان رنگ‌ها و سایه‌های مختلف نیستند. بنابراین اگر می‌خواهید امکان تغییر رنگ یا روشنایی لامپ خود را داشته باشید، باید پیش از خرید از این قابلیت‌ها اطمینان حاصل کنید. با این حال، اگر صرفا قصد دارید از نور سفید لامپ هوشمند خود استفاده کنید، میتوانید لامپ‌هایی با طیف وسیع‌تری از سایه‌های سفید را با قیمتی پایین‌تر خریداری کنید.

لامپ های هوشمند در اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود دارند

سایزهای لامپ

اغلب مردم وقتی قصد خرید یک لامپ هوشمند را دارند، رایج‌ترین سایز (A19) با پایه E26 را در نظر می‌گیرند. اما شما امروزه می‌توانید یک لامپ هوشمند را تقریبا در هر شکل و اندازه‌ای که نیاز دارید، تهیه کنید. چه به یک لامپ کوچک برای حمام یا پنکه سقفی خود نیاز داشته باشید یا یک لامپ بزرگ برای جایگزینی نورافکن حیاط خلوت خود، گزینه‌های زیادی پیش روی شما است.

همه لامپ‌ها شامل رشته‌ای، LED و هوشمند، با ترکیبی از یک حرف و عدد منحصر به فردی که کد لامپ نام دارد، شناخته می‌شوند. این کد با یک حرف (یا حروف) شروع می‌شود که نشان‌دهنده شکل یا ویژگی خاص لامپ است. سپس، عددی که بعد از آن می‌آید، قطر لامپ را در یک هشتم اینچ نشان می‌دهد.

لامپ‌های A شکل، انتخابی استاندارد برای خانواده‌ها محسوب می‌شوند و اغلب مردم با آن آشنا هستند. هم‌چنین لامپ‌های B شکل نیز وجود دارند که اغلب در لوسترها و دیوارکوب‌ها استفاده می‌شوند و البته لامپ‌های Parabolic Aluminized Reflector (PAR) را داریم که رایج‌ترین انتخاب برای انواع نورافکن به شمار می‌روند. بنابراین، اگر به دنبال تعویض لامپ خاصی در خانه خود هستید که به نمونه استاندارد A19 تعلق ندارد، آن‌را باز کرده و سعی کنید ترکیبی از حرف/عدد را روی لامپ پیدا کنید. سپس، آن ترکیب حرف/عدد را در کنار عبارت لامپ هوشمند در سایت خرید انتخابی خود وارد کرده و گزینه‌های مورد نظر خود را پیدا کنید.

شما می‌توانید لامپ‌های هوشمند خود را هوشمندتر کنید

لامپ philips hue

با اینکه لامپ‌ های هوشمند، در نوع خود، یک اختراع جالب و راحت محسوب می‌شوند، اما با افزودن سنسورهای حرکتی یا سوئیچ‌های هوشمند به خانه خود می‌توانید آنها را یک پله کارآمدتر و هوشمندتر کنید. یک حسگر حرارتی، با حس کردن حرکت، عملکردی ثانویه مانند روشن کردن چراغ‌ها را فعال می‌کنند. از سوی دیگر، یک سوئیچ هوشمند نیز می‌تواند جایگزین کلید چراغ شود و از راه دور و با استفاده از برنامه یا دستیار مجازی، لامپ را روشن یا خاموش کند. سوئیچ‌های هوشمند را می‌توان به جای لامپ‌های هوشمند یا مضاف بر آنها استفاده کرد.

برخی از حسگرهای حرکتی، مانند سنسور حرکت داخلی Philips Hue، فقط با لامپ‌های هوشمند برند مشابه کار می‌کنند. بنابراین اگر ظاهر و ویژگی‌های حسگر حرکت Philips Hue را دوست دارید، باید برای خرید لامپ‌های هوشمندی از سری مشابه اقدام کنید. خوشبختانه، برخی از سنسورهای حرکتی نیز وجود دارند که با اکثر لامپ‌های هوشمند کار می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به سنسور حرکت WiZ اشاره کرد.

سری Philips Hue هم‌چنین دارای چند گزینه سوئیچ هوشمند است، اما برای آنکه به خوبی کار کنند، باید هاب اختصاصی Hue Bridge را برای آنها خریداری کنید. با این حال، بسیاری از برندهای سوئیچ هوشمند مناسب دیگر نیز وجود دارند که با لامپ‌های مختلف سازگار هستند. تعویض همه کلیدهای برق به جای لامپ می‌تواند گزینه مقرون به صرفه‌تری باشد، بنابراین بهتر است پیش از خرید، به مقایسه هر یک بپردازید.

چراغ‌های کل خانه را کنترل کنید

کنترل خانه هوشمند

اغلب مردم با هدف استفاده در یک فضای خاص مانند اتاق نشیمن یا اتاق خواب، اقدام به خرید لامپ های هوشمند می‌کنند. اما فراتر از محیطی خاص، آنها می‌توانند در همه جای منزل مورد استفاده قرار بگیرند. هم‌چنین می‌توانید چراغ‌های خاصی را با هم گروه‌بندی کرده و همه آنها را از طریق یک برنامه واحد و فارغ از آنکه کجای منزل هستید، کنترل کنید. بنابراین اگر بلافاصله پس از ورود به تختخواب، متوجه روشن ماندن چراغی در اتاق نشیمن خود شدید، می‌توانید با یک فرمان صوتی ساده، چراغ را خاموش کنید.

اگر قسمت‌های خاصی از خانه شما وجود دارند که گزینه مناسبی برای استفاده از یک لامپ از نوع رنگی نیستند، می‌توانید با خرید لامپ‌های هوشمند سفید، در هزینه صرفه‌جویی کنید. برای مثال، استفاده از این لامپ‌های تک‌رنگ برای محیطی مانند آشپزخانه یا حمام مناسب هستند. کنترل تمامی چراغ‌های خانه، هم‌چنین در هنگام نیمه شب که برای استفاده از سرویس بهداشتی یا نوشیدن آب از تختخواب خارج می‌شوید نیز می‌تواند مفید باشد. به جای تلاش برای جابجایی با استفاده از نور چراغ‌قوه تلفن هوشمند خود، می‌توانید حتی قبل از اینکه از تختخواب خارج شوید، چراغ‌های مورد نیاز خود را در سطح ملایم، روشن کنید.

از لامپ‌های هوشمند در برنامه‌ها و روتین‌ها استفاده کنید

لامپ های هوشمند

یکی از بهترین دلایل برای خرید لامپ های هوشمند، امکان استفاده و گنجاندن آنها در برنامه و روتین‌های روزمره است. هم‌چنین علاوه بر این، زمانی‌که در سفر به سر می‌برید نیز می‌توانید با کنترل بر روشنایی منزل و روشن نگه داشتن لامپ‌ها، از برانگیختن حس کنجکاوی دزدها و سارقان فرصت‌طلب جلوگیری کرده و مانند زمانی که در منزل هستید، همه چیز را عادی جلوه دهید.

در مجموع، بهترین کاربرد لامپ های هوشمند در استفاده روزمره از آنها است. یکی از بهترین راه‌ها برای بیدار شدن در وقت صبحگاهی، روشن کردن چراغ‌ها است. با این حال، در صورت استفاده از لامپ‌های معمولی، برای انجام این کار باید از تختخواب خود خارج شوید. در مقابل، لامپ‌های هوشمند با امکان تنظیم روشنایی برای زمانی خاص، می‌توانند به فرآیند بیدار شدن شما از خواب کمک کنند.

شما هم‌چنین می‌توانید لامپ های هوشمند خود را در برنامه‌های روزمره خود بگنجانید. برای مثال، اگر هر روز صبح، سر ساعت معینی از خانه خارج می‌شوید، می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که همه چراغ‌هایتان در آن ساعت خاموش شوند. بدین ترتیب، در صورتی که خاموش کردن چراغ‌ها را فراموش کرده باشید، دیگر نیازی به نگرانی برای اتلاف انرژی در طول روز نیست. هم‌چنین اگر دیر وقت از محل کارتان به منزل می‌رسید و نمی‌خواهید وارد خانه‌ای تاریک شوید نیز می‌توانید طبق تنظیمات زمان‌بندی، درست پیش از آنکه به خانه می‌رسید، چراغ‌های منزل خود را روشن کنید.

لامپ‌ های هوشمند علاوه بر ویژگی‌های کاربردی، قابلیت‌های سرگرم‌کننده‌ متعددی دارند

لامپ های هوشمند

راه‌های موثر و متنوعی برای استفاده از لامپ‌های هوشمند در زندگی روزمره شما وجود دارند. بسته به نوع خاصی که خریداری کرده‌اید، تعدادی ویژگی سرگرم‌کننده جانبی وجود دارند که می‌توانید با لامپ‌های هوشمند خود انجام دهید. برای مثال، اگر یک لامپ هوشمند رنگی با قابلیت پشتیبانی از RGB داخلی را خریداری کنید، می‌توانید رنگ چراغ‌های خود را در هر لحظه تغییر دهید.

دیگر موردی که شاید کم‌تر کسی از آن باخبر باشد، امکان استفاده از برخی لامپ‌های هوشمند برای همگام‌سازی با بلندگوهای بلوتوث است. بدین ترتیب، در حین پخش آهنگ، یک نمایش نوری مربوطه را خواهید دید که می‌تواند فضای مهمانی و رویداد در حال برگزاری را جذاب‌تر کند. هم‌چنین در صورتی‌که یک ساندبار بلوتوث در اختیار داشته باشید، می‌توانید نورهای مورد نظر خود را با فیلم یا برنامه تلویزیونی در حال پخش همگام کرده تا تجربه‌ای فراگیرتر داشته باشید.

در ضمن می‌توانید چراغ‌هایتان را طوری تنظیم کنید که با هوای بیرون نیز همخوانی داشته باشد. چه در حین باران باشد یا برف، لامپ‌های هوشمند شما می‌توانند نمایه‌ای را در تناسب با وضعیت آب و هوا خلق کنند. هم‌چنین می‌توانید چراغ‌هایتان را به نحوی تنظیم کنید که در صورت دریافت اعلان در گوشی هوشمندتان، چشمک بزند یا رنگ‌ها را تغییر دهد.

البته برای برخی، این ویژگی ممکن است چندان خوشایند نباشد. اما اگر از آن دسته‌ای هستید که در حین کار یا انجام تکالیف در اتاق، حواس‌تان پرت می‌شود، می‌توانید با قرار دادن گوشی هوشمند خود در اتاقی دیگر و فعال کردن گزینه Do Not Disturb، تنها اجازه دهید اعلان‌های اضطراری ارسال شوند و بدین ترتیب تا زمانی‌که چراغ‌های اتاقتان چشمک نزند، مورد مهمی را از دست نخواهید داد.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.