تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
کد خبر : 584231

نگاهی به شتاب خودروهای چینی بازار ایران

نگاهی به شتاب خودروهای چینی بازار ایران

نگاهی به شتاب خودروهای چینی بازار ایران یکی از مهم‌ترین مولفه‌های شناسایی هر خودرویی شتاب اولیه آن محصول است. در این مطلب نگاه به شتاب خودروهای چینی بازار ایران می‌اندازیم. یکی از دلایل محبوبیت خودروهای چینی در بازار داخلی ما، زیبایی و طراحی جذاب آنها است. مشتریان ایرانی عاشق کراس اوورها یا حتی سدان‌هایی هستند

نگاهی به شتاب خودروهای چینی بازار ایران

یکی از مهم‌ترین مولفه‌های شناسایی هر خودرویی شتاب اولیه آن محصول است. در این مطلب نگاه به شتاب خودروهای چینی بازار ایران می‌اندازیم.

یکی از دلایل محبوبیت خودروهای چینی در بازار داخلی ما، زیبایی و طراحی جذاب آنها است. مشتریان ایرانی عاشق کراس اوورها یا حتی سدان‌هایی هستند که شرکت‌های خودروسازی داخل به مونتاژ آنها می‌پردازند. علاوه بر طراحی زیبا و جذابی که این محصولات دارند، آپشن‌ها و امکانات به‌روز آنها چشم خریداران ایرانی را می‌گیرد و آنها را ترغیب به خرید می‌کند.

عامل دیگری که باعث محبوبیت خودروهای چینی در ایران شده، قیمت منصفانه‌تر محصولات چینی در مقایسه با دیگر کشورهای واردکننده است. طی سه سال اخیر چون کشور ما در شرایط تحریم قرار داشته، بازاری برای تجمع خودروهای چینی شده و حالا خریداران ایرانی ترجیح می‌دهند به جای خرید خودروهای داخلی بی‌کیفیت و قدیمی به سراغ خرید محصولاتی بروند که ظاهر به‌روز و امکانات رفاهی زیادی دارند.

چهار مورد از خودروسازان قدرتمند و محبوبی که اقدام به مونتاژ محصولات چینی در بازار ایران می‌کنند عبارتند از: مدیران خودرو، کرمان موتور، بهمن موتور و فردا موتور. در این مطلب قصد داریم به معرفی خودروهای سریع و پرشتاب چینی در بازار داخلی خودمان بپردازیم.

بررسی شتاب خودروهای چینی بازار ایران

1. بهمن دیگنیتی: 12 ثانیه

اغلب دوست‌داران خودرو و همچنین کسانی که با گروه خودروسازی بهمن موتور آشنایی دارند، بهمن دیگنیتی را می‌شناسند. این خودروی جذاب محصولی از شرکت دانگ فنگ است و هم‌اکنون روی خط تولید قرار دارد. کراس اوور کوپه چینی مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ است و می‌تواند حداکثر قدرت 148 اسب بخار را تولید کند.

قوای محرکه این خودرو از طریق جعبه دنده اتومات سی وی تی به محور جلو منتقل می‌شود و می‎‌تواند در عرض 12 ثانیه از صفر مطلق به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

2. بهمن رسپکت: 10 ثانیه

بهمن رسپکت

یکی دیگر از محصولات گروه خودروسازی بهمن موتور، کووین ژواندو است که در ایران بهمن رسپکت نامگذاری شده است. این خودروی نیمه کراس اوور مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر است و می‌تواند قدرت 150 اسب بخار را تولید کند. قوای محرکه این خودروی چینی از طریق گیربکس 9 سرعته مجازی سی وی تی به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود. نهایت سرعت این خودرو 210 کیلومتر بر ساعت است و می‌تواند در عرض 10 ثانیه از سکون مطلق به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

3. هایما اس 8 : 7.8 ثانیه

هایما اس 8

کراس اوور بعدی که در عرض 7.8 ثانیه می‌تواند از سکون مطلق به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد، هایما اس 8 است. این خودرو محصول تازه‌وارد ایران خودرو است و به صورت مونتاژی تولید خواهد شد و در سال جاری با حضور در نمایشگاه خودروی تهران به نظر می‌رسد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

ظاهر این خودرو نسبت به تمام محصولات فعلی ایران خودرو جدید است و گفته می‌شود مجهز به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر است و می‌تواند حداکثر قدرت 193 اسب بخار و گشتاور 293 نیوتن‌متر را تولید کند. تخمین شتاب اولیه هایما S8 نیز 7.8 ثانیه بوده است.

4. لیفان ایکس 70 : 14.1 ثانیه

لیفان ایکس 70

گروه خودروسازان بم در سال گذشته موفق به مونتاژ اولین محصول خود با نام لیفان ایکس 70 شد. تولید انبوه این خودرو بر اساس پلتفرم ایکس 7 آغاز شده بود و دارای دو ردیف صندلی جلو و عقب است. هم‌اکنون این محصول شاسی بلند یکی از خودروهای محبوب بازار است.

لیفان X70 مجهز به پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی است و می‌تواند حداکثر قدرت 141 اسب بخار را تولید کند. متاسفانه شتاب صفر تا صد این خودرو در عرض 14.1 ثانیه اتفاق می‌افتد.

5. جک اس 5 : 11 ثانیه

جک اس 5

سال گذشته شرکت کرمان موتور اقدام به تولید و عرضه جک اس 5 جدید کرد. این خودروی شاسی بلند محصولی کامپکت محسوب می‌شود و در سال 1400 راهی بازار ایران شده است. ظاهر این خودرو جذاب و طراحی آن تهاجمی و خشن است. همچنین جک S5 مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ است که می‌تواند قدرت 171 اسب بخار را تولید کند.

قوای محرکه این شاسی بلند سایز متوسط از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه به محور جلو آن منتقل می‌شود و می‌تواند تنها در عرض 11 ثانیه از حالت سکون مطلق به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

6. جک جی 4 : 11 ثانیه

جک جی 4

دیگر محصول کرمان موتور خودروی جک جی 4 است که خوشبختانه محصول جمع‌وجور و جوان‌پسندی محسوب می‌شود. این سدان جذاب مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری است که می‌تواند حداکثر 103 اسب بخار قدرت و 146 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. شتاب این خودروی سدان در بهترین حالت خود 11 ثانیه و در بدترین شرایط تا 13.5 ثانیه متغیر است.

7. کی ام سی جی 7 : 9 ثانیه

کی ام سی جی 7

از دیگر محصولات جذاب کرمان موتور که هنوز وارد بازار نشده، KMC J7 است که در بازار چین با نام سهول A5 پلاس شناخته می‌شود. این خودروی خوش‌ظاهر توسط مهندسان ایتالیایی طراحی شده و ظاهر آن منحصر‌به‌فرد است. لازم به ذکر است که سدان جدید این شرکت می‌تواند حداکثر قدرت 150 اسب بخار را تولید کند. صفر تا صد این خودرو تنها در عرض 9 ثانیه اتفاق می‌افتد.

8. دانگ فنگ تی فایو ایوو: 10.5 ثانیه

لاماری ایما

خودروی بعدی که قصد داریم شتاب آن را بررسی کنیم دانگ فنگ تی فایو ایوو یا همان لاماری ایما است. این خودروی کراس اوور اولین محصولی است که گروه خودروسازی آرین پارس موتور اقدام به مونتاژ آن کرده‌اند. خودروی مورد اشاره هم ظاهر جذابی دارد و هم این که سواری آن تند و تیز خواهد بود.

خودروی لاماری ایما می‌تواند حداکثر 195 اسب بخار قدرت تولید کند و همچنین قادر است در عرض 10 الی 10.5 از سکون مطلق به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

9. فونیکس تیگو 7 پرو: 11 ثانیه

تیگو 7 پرو

مدیران خودرو نیز از محبوب‌ترین گروه‌های خودروسازی است که تمامی محصولاتش مونتاژی است. این شرکت قرار است که در سال جاری اقدام به تولید خودروی جدید خود با نام فونیکس تیگو 7 پرو کند. این شاسی بلند لوکس و خوش ظاهر به نظر می‌رسد و مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری است که می‌تواند حداکثر قدرت 157 اسب بخار را تولید کند. گفتنی است که این شاسی بلند می‌تواند در عرض 11 ثانیه از سکون مطلق به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

10. فردا تی 5 : 11.9 ثانیه

فردا تی 5

کمپانی دانگ فنگ طی سال‌های اخیر با گروه‌های خودروسازی ایرانی همکاری داشته و آخرین همکاری وی با شرکت فردا موتورز بوده است. این دو خودروساز موفق شده‌اند با کمک هم اقدام به تولید خودروی اف ام سی تی 5 کنند. البته گفته می‌شود این خودرو شباهت‌های زیادی با دانگ فنگ بهمن موتور دارد.

لازم به ذکر است که خودروی فردا T5 مجهز به دو ردیف صندلی است و در سگمنت خودروهای سایز متوسط قرار می‌گیرد. خوشبختانه موتور این خودرو 1.5 لیتری است و می‌تواند نهایتاً 153 اسب بخار قدرت تولید کند و همچنین در عرض 11.9 ثانیه از حالت ایستا به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

11. چانگان یونی تی: 10 ثانیه

چانگان یونی تی

شتاب خودروهای چینی بازار ایران

یکی از جذاب ترین خودروهای چینی که حتی در بازار چین هم طرفداران زیادی دارد، خودروی چانگان یونی تی است. این کراس اوور محبوب و خوش‌ظاهر توسط گروه خودروسازی سایپا وارد بازار خواهد شد. در طراحی این خودروی جدید از زبان طراحی تازه چانگان بهره گرفته‌اند.

کراس اوور چانگان Uni-T مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ شده که می‌تواند حداکثر قدرت 185 اسب بخار را تولید کند و قوای محرکه را از طریق یک گیربکس 7 سرعته دوال کلاچ دی سی تی به محور جلو منتقل می‌کند. حداکثر شتاب این خودرو در عرض 8.6 ثانیه انجام خواهد شد، ولی در واقعیت تا 10 ثانیه راه دارد.

12. هونگچی اچ 5 : 10 ثانیه

هونگچی اچ 5

شتاب خودروهای چینی بازار ایران

یکی از خودروهای چینی که در بازار ایران کمتر یافت می‌شود، هونگچی H5 است که توسط گروه خودروسازی مانیان در ایران مونتاژ می‌شود. ظاهر و طراحی این سدان جذاب و دیدنی به نظر می‌رسد و در صورتی که عرضه شود سریعا به فروش بالایی دست خواهد یافت. هونگچی مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر است که می‌تواند نهایت قدرت 170 اسب بخار را تولید کند. حداکثر سرعت این خودرو 225 کیلومتر بر ساعت است و شتاب اولیه آن در عرض 10 ثانیه طول خواهد کشید.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.