تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
کد خبر : 74131

نکات مهم در انتخاب موتور برق مناسب برای کفکش و شناور

نکات مهم در انتخاب موتور برق مناسب برای کفکش و شناور

فهرست۱ اهمیت تهیه موتور برق برای استفاده از کفکش۲ فاکتورهای مهم در انتخاب موتور برق برای کفکش۲.۱  نوع کفکش۲.۲ حوزه کاربرد کفکش۲.۳ توان و قدرت موردنیاز۲.۴ کفکش تک فاز یا سه فاز۲.۵ میزان صدای تولیدی۲.۶ برند سازنده۲.۷ قیمت موتور برق۳ جمع بندی کفکش هم مانند شناور از جمله پمپ های پرکاربرد در زمینه انتقال و …

کفکش هم مانند شناور از جمله پمپ های پرکاربرد در زمینه انتقال و پمپاژ آب به شمار می رود. مهمترین حوزه کاربرد آن، انتقال آب از ارتفاع کمتر نظیر چاه های کشاورزی و یا انتهای مخازن آب به ارتفاع بالاتر نظیر سطح زمین و یا منازل و طبقات ساختمان است. کفکش ها برای عملکرد و ایفای نقش به انرژی برق نیاز دارند. با توجه به محدودیت های منابع و عدم دسترسی آسان، موتور برق ها گزینه مناسبی و هوشمندانه ای هستند.

اهمیت تهیه موتور برق برای استفاده از کفکش

کفکش یک وسیله برقی است و تأمین نیروی لازم برای کار کردن آن، امری ضروری است. خصوصاً در زمین های کشاورزی و باغ و ویلا که دسترسی به منابع برق محدود است. در همین راستا موتور برق یا همان ژنراتور برق یکی از بهترین گزینه ها برای فراهم کردن نیروی برق لازم است. از طرفی دیگر جریان پیوسته و قطع نشدن برق نیز نکته حائز اهمیتی است که موتور برق به خوبی می تواند آن را پشتیبانی نماید. همچنین امکان جابجایی و حمل آسان سبب شده تا کاربرد و استفاده این نوع تجهیزات بسیار بیشتر باشد. در نتیجه بررسی و انتخاب موتور برق مناسب کفکش اهمیت بسیار زیادی دارد.

فاکتورهای مهم در انتخاب موتور برق برای کفکش

برای بررسی و خرید موتور برق مناسب برای کفکش عوامل مختلفی تأثیرگذار است. در ادامه مطلب سعی داریم تا برجسته ترین نکات در این زمینه را بررسی نماییم. پس اگر قصد بررسی و انتخاب موتور برق مناسب برای کفکش دارید، ادامه مطلب برای شماست!

 نوع کفکش

نخستین و شاید مهمترین معیار برای خرید موتور برق توجه به نوع کفکش است. چراکه کفکش ها دارای انواع مختلفی هستند. کفکش ساده یا بدون فلوتر، کفکش های فلوتردار، کفکش های خورشیدی، کفکش فشار قوی و کفکش های تکفاز و سه فاز از انواع پرکاربرد هستند. ساختار و قدرت متفاوت هریک از این انواع سبب خواهدشد تا به موتور برق با توان کمتر یا بیشتری نیاز داشته باشید. نمونه های ساده تر و دارای توان کمتر اغلب به موتوربرق های سبک تر نیازدارند.

پمپ کفکش ۱۲ ولت، یکی از رایج ترین و پراستفاده ترین انواع کفکش به شمار می رود. این دستگاه به عنوان یک کفکش کم مصرف با ابعاد کوچک و قابلیت جابجایی آسان در کنار قیمت مناسب سبب شده تا افراد زیادی از این پمپ برای مصارف خود استفاده کنند. از طرفی دیگر قدرت نه چندان زیاد، ارتفاع نه چندان زیاد پمپاژ ۵ تا  ۸ متری و عدم کارایی مناسب برای امور متوسط و نیمه سنگین از معایب کفکش ۱۲ ولت محسوب می شود.

کفکش با موتور dc که به موتور جریان مستقیم شناخته می شود، یکی دیگر از دستگاه های رایج است. گشتاور یکنواخت، راه اندازی بسیار آسان و کنترل دقیق سرعت از مهمترین مزایای آن به شمار می رود. البته راندمان نه چندان زیاد و طول عمر نسبتاً کم از معایب کفکش dc است که باید به آن توجه داشت.

حوزه کاربرد کفکش

کفکش ها به دلیل قابلیت پمپاژ به ارتفاع کاربردهای مختلف و زیادی دارند. زمینه کشاورزی نظیر انتقال آب از چاه، پرورش ماهی، ساختمان ها و صنایع از برجسته ترین مصارف کفکش ها هستند. در نتیجه بسته به اینکه در چه موقعیتی از کفکش استفاده می کنید، انتخاب موتور برق اهمیت دارد. مزان توان موردنیاز، محدودیت هایی نظیر سر و صدا در محیط شهری یا روستایی و همچنین دسترسی به سوخت از ملاک های مهم در این خصوص است.

نکات مهم در انتخاب موتور برق مناسب برای کفکش و شناور

توان و قدرت موردنیاز

بدون تردید، میزان توان و قدرت موتور برق از عوامل ضروری و حیاتی در انتخاب و خرید است. طبیعتاً ژنراتور شما باید پاسخگوی نیاز کفکش و حتی بالاتر از آن باشد. هرچه ارتفاع لازم برای پمپاژ، مساحت لازم جهت آبیاری و حجم و سنگینی کار بیشتر باشد، به کفکش پرقدرت تر و در نتیجه موتور برق قوی‌تر نیاز خواهید داشت.

نکته مهم: توجه داشته باشید که توان موتور برق را معمولاً بیشتر از توان موردنیاز درنظر بگیرید. زیرا توان لازم برای استارت و آغاز به کار دستگاه، در حدود ۱.۵ تا ۲ برابر است. در نتیجه هنگام خرید حتماً به این موضوع توجه داشته باشید.

کفکش تک فاز یا سه فاز

یکی دیگر از معیارهای مهم در تهیه و خرید موتور برق برای کفکش، توجه به میزان فاز پمپ است. انواع کفکش تک فاز و انواع کفکش سه فاز دو مدل رایج و قابل خریداری در این زمینه هستند. کفکش های تک فاز نمونه های سبک تری بوده و اندازه خروجی آن ها از دستگاه های سه فاز ارتفاع بالا کوچکتر است. خروجی های یک، یک و یک چهارم، دو و سه اینچ از نمونه های معمول کفکش تک فاز و خروجی های دو، سه، چهار و شش اینچ نیز از نمونه های معمول کفکش سه فاز است.

قیمت کفکش تک فاز به دلیل قدرت و توان خروجی کمتر اغلب ارزان تر از قیمت کفکش سه فاز است. به عنوان مثال قیمت کفکش ۳ اینچ تکفاز از نمونه ۳ اینچ سه فاز کمتر می باشد. با این توضیحات می توان گفت کفکش تک فاز برای کارهای سبک و معمول و پمپاژ آب از چاه های کم عمق و کفکش سه فاز برای کارهای سنگین تر و در ابعاد بزرگتر و چاه های عمیق انتخاب بهتری محسوب می شود.

میزان صدای تولیدی

یکی از اصلی ترین محدودیت های انتخاب موتور برق، تولید صدای آن هاست. خصوصاً اگر از موتور برق در محیط شهری و مناطق مسکونی استفاده می کنید، حتماً به این موضوع توجه داشته باشید. موتور برق دیزلی به دلیل قدرت و توان بالاتر معمولاً نمونه های پر سر و صداتری نسبت به موتور برق بنزینی محسوب می شود. خرید موتور برق بی صدا و همچنین نمونه ها با تکنولوژی کاهش صدا از دیگر مواردی است که می توان بسته به توان و هزینه، درنظرگفت.

برند سازنده

امروزه برندها و شرکت های مختلفی اقدام به تولید و عرضه کفکش کرده اند. همین امر سبب شده تا مشتریان بر اساس نیاز، سلیقه و بودجه ای که در اختیار دارند، بتوانند دستگاه موردنظر خود را انتخاب و خریداری نمایند. از برندهای معتبر و صاحب نام گرفته تا نام های تجاری کم نام و نشان اما اقتصادی و خوش ساخت.

شاید بپرسید یک کفکش چند ساعت کار میکند؟ برندهای معتبرتر اغلب کیفیت ساخت و طول عمر بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهند. در نتیجه مدت زمانی که می توانید از دستگاه استفاده کنید افزایش خواهدیافت. از طرفی دیگر قیمت خرید آن ها کمی گران تر است. همچنین توصیه می کنیم برای اطمنیان از سلامت و اصل بودن کالا حتماً از فروشگاه ها و مراکز معتبر، خرید نمایید.

قیمت موتور برق

قیمت خرید یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در تهیه تجهیزات و وسایل است. قیمت به مواردی نظیر شرکت سازنده، امکانات، قدرت دستگاه و نوع ژنراتور بستگی دارد. هرچه توا ژنراتور بالاتر، برند سازنده معتبرتر و کیفیت بدنه و قطعات بیشتر باشد، طبیعتاً هزینه خرید و به دنبال آن کارایی و طول عمر موتور برق بیشتر است.

اما این به این معنا نیست که شما باید برای خرید موتور برق کفکش هزینه زیادی کنید. اگر نگاهی به لیست قیمت موتور برق بیندازید، به دلیل فعالیت برندهای اقتصادی و ایجاد توان رقابتی، می توانید نمونه های ارزان قیمت و خوش ساختی را مشاهده، بررسی و خریداری نمایید.

جمع بندی

کفکش ها از جمله پمپ های پراستفاده و رایج در زمینه انتقال آب در حوزه های خانگی، کشاورزی و صنعتی محسوب می شود. این پمپ ها برای عملکرد خود به انرژی برق نیاز دارند. به دلیل قطعی و کمبود برق و از آن مهمتر عدم دسترس به برقی در برخی مکان ها، موتور برق انتخابی ایده آل به شمار می رود.

در این مطلب سعی کردیم تا مهمترین عوامل در بررسی و انتخاب موتور برق برای کفکش را بررسی کنیم. عواملی نظیر نوع پمپ، توان موردنیاز، دسترسی به سوخت و میزان صدای ژنراتور در کنار قیمت که از مهمترین فاکتورهای این زمینه به شمار می رود. توصیه می کنیم برای کسب مشاوره و آگاهی از قیمت با کارشناسان ما ارتباط برقرار نمایید.

 

 

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.