تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
کد خبر : 586632

نتایج لینک سازی چقدر طول می کشد مشخص شود.

نتایج لینک سازی چقدر طول می کشد مشخص شود.

هر سئو کاری روش جدیدی برای لینک سازی دارد ، همه به دنبال روشی هستند که با سرعت بالاتری لینک سازی انجام دهند از این رو همیشه باید به دنبال پیدا کردن بهترین راه برای لینک سازی بود ، در این مقاله سعی میکنیم بهترین روش های لینک سازی را به شما آموزش دهیم تا

هر سئو کاری روش جدیدی برای لینک سازی دارد ، همه به دنبال روشی هستند که با سرعت بالاتری لینک سازی انجام دهند از این رو همیشه باید به دنبال پیدا کردن بهترین راه برای لینک سازی بود ، در این مقاله سعی میکنیم بهترین روش های لینک سازی را به شما آموزش دهیم تا در سریعترین زمان ممکن نتایج لینک سازی را مشاهده نمایید و سایتتون بهترین نتیجه را در گوگل داشته باشد.

لینک سازی خارجی چیست؟

برای آنکه بتوانید در رتبه‌های بالای گوگل قرار بگیرید، نیازمند رعایت برخی از نکات خواهید بود. یکی از این موارد لینک سازی خارجی است. این اقدام را با نام‌های اکسترنال لینک و بک لینک نیز می‌شناسند و به لینکی می‌گویند که از سایتی به سایت دیگر داده می‌شود. در واقع این پروسه در خارج از سایت آن کسب و کار انجام شده و زیر دسته سئو خارجی است.

لینک سازی خارجی به دو صورت طبیعی و مصنوعی انجام می‌شود که مسلما انواع طبیعی امتیاز بالاتری را نزد گوگل خواهد داشت. برای آن که بتوانید بهترین نتیجه را در کمترین زمان ممکن از لینک سازی بگیرید، بهتر است انواع طبیعی را که با برنامه ریزی قبلی انجام می‌شود، انتخاب کنید. اما رعایت نکات زیر نیز در این پروسه لازم و ضروری است:

  • سایت‌هایی را انتخاب کنید که محتوایی مشابه با کسب و کار شما داشته باشند.
  • سایت‌هایی را انتخاب کنید که زبانشان با زبان کسب و کار شما یکی است.
  • سایت‌هایی را انتخاب کنید که از نظر اعتبار در سطح بالایی قرار دارند.
  • به هیچ عنوان در سایت‌های اسپم لینک سازی را انجام ندهید.
  • برنامه‌ریزی دقیقی را در بازه‌های زمانی مشخص برای لینک‌سازی خود داشته باشید.
  • به محتوایی که لینک صفحه خود را در آن قرار می‌دهید، توجه کنید.

6 عامل مهم که در نتیجه لینک سازی مهم است…

از میان تمام روش‌هایی که برای لینک‌سازی عنوان شده، موارد زیر می‌تواند در افزایش سرعت دریافت نتایج موثر باشد:

1.      اعتبار سایتی که انتخاب می‌کنید…

اولین و مهمترین نکته اعتبار سایتی است که در آن لینک خود را قرار می‌دهید. DR نمادی است که اعتبار دامنه این سایت‌ها را به شما نشان می‌دهد. هرچه عدد مربوط به DR بالاتر باشد، مطمئنا امتیازی که به اعتبار سایت داده می‌شود، نیز بالاتر است. برای آنکه بتوانید DR یک سایت را اندازه‌گیری کنید ابزارهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید:

  • MOZ
  • SEMRUSH
  • AHREFS
  • MAJESTIC

اگر وبسایتی دارای DR بهتری باشد، مطمئنا نتایج لینک‌دهی را سریعتر خواهید دید. در سایت‌های دارای DR پایینتر، مدت زمان بیشتری برای مشاهده نتایج لینک‌دهی نیاز خواهید داشت. بر اساس تحقیقات صورت گرفته DR باید بالاتر از 60 برای کسب و کارهای B2B و بالاتر از 30 برای کسب و کارهای B2C باشد، تا در سریعترین زمان ممکن نتایج را به شما نشان دهد.

2.      ترافیک مثبت و منفی در سایت هدف…

گوگل به پویایی سایت‌های مختلف امتیاز می‌دهد. اگر سایتی روند رشد ثابتی را در پیش گرفته باشد، گوگل به آن امتیاز بالاتری می‌دهد. نتیجه این پروسه دیدن سریعتر نتایج لینک دهی است.

3.      محبوبیت برندی که لینک شما در آن قرار گرفته است…

از جمله عوامل دیگری که در ساخت لینک و سرعت دریافت نتایج از طریق آن تاثیر دارد، محبوبیت برند سایتی است که برای قرار دادن لینک خود در آن انتخاب می‌کنید.

یک شاخص مفید برای این امر، درصد ترافیک برندی است که یک وب سایت معین دریافت می کند.این را می توانید با ابزاری مانند Semrush بررسی کنید.

4.      نوع صفحاتی که به آن لینک داده می‌شود…

لینک‌هایی که به صفحات دارای محتوای ارزشمند داده می‌شود، زودتر از لینک‌هایی که به صفحات کم ارزش داده می‎‌شوند، ایندکس خواهند شد. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که گوگل برای صفحاتی که دارای یک محتوای کاربرپسند هستند، ارزش بیشتری قائل است.

5.      میزان سطح رقابت در بازار…

میزان رقابت در کسب و کار شما نیز مهم است. به عنوان مثال در یک کسب و کاری که رقابت در لینک‌دهی بالاست، تنها با استفاده از استراتژی محتوا نمیتوانید به نتیجه دلخواه برسید. پروسه خلق محتوای باکیفیت و ارزشمند برای برندتان با لینک سازی خارجی اصولی ترکیب شود. اما در کسب و کارهای که رقابت در آنها بالا نیست، لینک سازی هر چند بصورت محدود می تواند سرعت رشد سایت شما را  بیشتر کند.

6.      تعیین بودجه ماهانه برای لینک دهی…

میانگین هزینه‌ای که برای لینک دهی دارید را در نظر گرفته و بر اساس آن از سایت‌های معتبری که نامشان را جمع‌آوری کرده‌اید، لینک بگیرید. مقدار مبلغی که برای لینک دهی پرداخت می‌کنید، کاملا به اعتبار آن سایت بستگی دارد. فرض کنید یک سایت در ماه ترافیک ارگانیک 2000تایی داشته و دارای DR80 است. مطمئنا مبلغ لینک دهی در این سایت کمتر از یک سایت با ترافیک ارگانیک بیشتر از 100000تاست.

چقدر طول می‌کشد تا نتایج لینک دهی را ببینیم؟

مهمتر از اینکه چه تعدادی بک لینک از منابع مختلف به سایت شما داده شده، نحوه دریافت آنهاست. اما به طور کلی زمانی که نتایج در سایت شما از طریق بک لینک ظاهر می‌شود، به عوامل متعددی بستگی دارد که در اینجا به چند مورد از آنها اشاره شد. در شرایط معمول بین چند روز تا 6 ماه زمان برای دریافت نتایج لازم است.

چند نکته مهم برای لینک دهی خارجی که باید بدانید…

  • دریافت تعداد زیادی لینک در یک زمان و یکباره باعث می‌شود تا گوگل امتیاز منفی را به شما بدهد.
  • برای استفاده از بک لینک باید از قبل سئوی داخلی سایت خود را بهینه کنید.
  • از زمان ایجاد سایت و تولید محتوا و بهینه سازی تقریبا 6 ماه زمان نیاز خواهید داشت تا در نهایت با استفاده از بک لینک و دیگر عوامل در صفحات اول گوگل قرار بگیرید.
  • سعی کنید کار لینک سازی را با داشتن استراتژی و برنامه‌ریزی و با تحلیل رقبا انجام دهید.

نتیجه کلی

با وجود مواردی که عنوان شد، زمانی اثرگذاری لینک‌های ایجاد شده به عوامل مختلفی بستگی دارد که لیست آنها را به صورت خلاصه در جدول زیر بیان کرده‌ایم:

قدرت سایت
محبوبیت برند
ترافیک مثبت و منفی
میزان رقابت در کسب و کار
اعتبار صفحه لینک دهنده
بودجه

 

همانطور که می‌بینید، با رعایت کردن، همین چند نکته کوتاه به راحتی می‌توانید نتایج بک لینک را در سریعترین زمان ممکن دریافت کنید. این عمل تاثیر بسیار خوب و البته مستقیمی را در رشد کسب و کار شما دارد.

همچنین اگر به دنبال پلتفرمی مطمئن برای خرید بک لینک معتبر و باکیفیت هستید، ما تریبون را به شما پیشنهاد می‌کنیم. تنوع رسانه‌ها و پشتیبانی این پلتفرم شما را هم شگفت زده خواهد کرد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.