تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
کد خبر : 604344

مهران مدیری با ساعت ۶ صبح به جشنواره فجر ۴۲ می آید؟

مهران مدیری با ساعت ۶ صبح به جشنواره فجر ۴۲ می آید؟

مهران مدیری با ساعت ۶ صبح به جشنواره فجر ۴۲ می آید؟ به گزارش منیبان به نقل از ایسکانیوز، تنها دو ماه تا شروع جشنواره فیلم فجر بیشتر باقی نمانده و هر چه به این رویداد بزرگ سینمایی در کشور نزدیک‌تر می‌شویم، هیاهو برای دانستن اینکه امسال کدام فیلم‌ها بر روی پرده خواهند رفت، بیشتر

مهران مدیری با ساعت ۶ صبح به جشنواره فجر ۴۲ می آید؟

    به گزارش منیبان به نقل از ایسکانیوز، تنها دو ماه تا شروع جشنواره فیلم فجر بیشتر باقی نمانده و هر چه به این رویداد بزرگ سینمایی در کشور نزدیک‌تر می‌شویم، هیاهو برای دانستن اینکه امسال کدام فیلم‌ها بر روی پرده خواهند رفت، بیشتر می‌شود و با وجود اینکه برخی پروژه‌ها سعی در حرکت چراغ خاموش خود دارند اما بعضا زمزمه‌هایی از حضور برخی فیلمسازان به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد امسال بر خلاف سال گذشته که اغلب آثار با حمایت ارگانی، به جشنواره رسیده بودند و شاهد یک رکورد عجیب در تولید این جنس آثار بودیم، جریان تولید سینمای ایران امسال دوباره رونق گرفته است.

    اگرچه چرخه تولید سینمای ایران در سال‌های اخیر کمی کند بوده و سطح تولیدات از لحاظ کمی و کیفی نزول جدی داشته، اما به‌طور کلی جشنواره فیلم فجر برای هنردوستان و حتی سایر مردم یک جشنواره معمولی نیست.

    حضور و نمایش فیلم در جشنواره فیلم فجر برای فیلم‌های خوب یک فرصت است برای اینکه مطرح شوند و تلاششان دیده شود و در مقابل برای فیلم‌های کم‌کیفیت یا بی‌کیفیت نیز تهدیدی است که در میان همان فیلم‌های خوب دیده نشده و گاه از سوی منتقدان بابت چگونگی ساخت اثرشان مورد سرزنش قرار گیرند.

    طبق اعلام رسمی جشنواره فیلم فجر ۱۰۶ اثر فرم تقاضای حضور در جشنواره را پر کرده‌اند. هیأت انتخاب مسابقه بخش ملی و بازبینی فیلم‌های متقاضی از ۱۵ آذرماه آغاز و تا ۱۵ دی‌ماه اسامی فیلم‌های منتخب را برای حضور در بخش مسابقه سینمای ایران چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اعلام خواهد کرد.

    این روزها اخبار زیادی از گوشه و کنار درباره کارگردانانی که قصد اکران فیلم خود در چهل و دومین جشنواره فجر را دارند، شنیده می‌شود و اگر اخبار منتشر شده را ملاک قرار دهیم پی می بریم که ممکن است امسال قرار باشد آثار فاخری را به تماشا بنشینیم.

    رضا میرکریمی، جواد عزتی، رامبد جوان، سروش صحت، مهران مدیری، محمود کلاری و غیره فقط تعدادی از نام‌های شناخته شده سینمای ایران هستند که امسال فیلم‌های خود را جلوی دوربین برده‌اند و احتمال می‌رود فیلم‌های آنها در جشنواره فجر امسال به اکران درآید.

    یکی از فیلم‌هایی که از ابتدای فیلمبرداری‌اش تاکنون حرف و حدیث‌های زیادی داشته و یکی از گزینه‌های جدی حضور در جشنواره فیلم فجر به شمار می‌رود، فیلم سینمایی ساعت ۶ صبح، جدیدترین اثر مهران مدیری است.

    مهران مدیری در جدیدترین تلاش سینمایی خود و هفت سال پس از ساخت فیلم اولش، «ساعت ۶ صبح» را مقابل دوربین برد. فیلمبرداری این فیلم به پایان رسیده و این روزها آخرین مراحل فنی را پشت‌سر می‌گذارد و به احتمال ‌زیاد یکی از آثار حاضر در جشنواره امسال است.

    گفته می‌شود که فیلمنامه اولیه این پروژه سینمایی را عباس رافعی، کارگردان سینما با نام «بن‌بست» نوشته و بعد آن را به مهران مدیری واگذار کرده است. این فیلمنامه پس از بازنویسی و اعمال تغییراتی توسط مهران مدیری برای گرفتن پروانه ساخت، به ساعت ۶ صبح تغییر نام داده است.

    داستان فیلم ساعت ۶ صبح در بستر یک فضای ملتهب و اجتماعی روایت می‌شود و توسط علی اوجی تهیه شده است.

    مهران مدیری کارگردان این فیلم، یکی از بزرگ‌ترین کارگردانان و طنزپردازان ایرانی است که با ساخت آثاری همچون سریال "شب‌های برره" و مجموعه شبکه نمایش خانگی "هیولا"، شهرتی گسترده کسب کرده است و علاوه بر کارگردانی، به عنوان یک کمدین توانمند نیز شناخته می‌شود و توانایی بالایی در خلق کمدی سیاه دارد.

    مهران مدیری که تا سال ۱۳۹۵، هیچ فیلمی را در حوزه سینما کارگردانی نکرده بود، در همان سال، با ساخت فیلم "ساعت پنج عصر"، به عنوان یک کارگردان سینمایی نیز شناخته شد و با آن فیلم توانست فروش بالایی به دست آورد و حالا دوباره دست به ساخت یک اثر جدید زده است.

    او همچنین، به انتخاب بازیگرانی که پیش از این با آن‌ها کار کرده معروف است، اما این بار برخلاف همیشه و در کمال تعجب دو بازیگری که کمتر در آثار خود نقش اول بوده‌اند یعنی سمیرا حسن پور و مهرداد صدیقیان را در مقام بازیگران اصلی دارد و خود مهران مدیری هم از بازیگران کلیدی این فیلم به شمار می‌رود و مونا فرجاد، تینو صالحی و سعید زارعی از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

    منبع خبر

    برچسب ها : ،

    ارسال نظر شما
    مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
    • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.