تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
کد خبر : 38502

مقایسه ردمی کی ۴۰ پرو پلاس با سامسونگ گلکسی اس ۲۱

مقایسه ردمی کی ۴۰ پرو پلاس با سامسونگ گلکسی اس ۲۱

مقایسه ردمی کی ۴۰ پرو پلاس با سامسونگ گلکسی اس ۲۱ در این مقاله با مقایسه ردمی کی ۴۰ پرو پلاس با گلکسی اس ۲۱ سامسونگ – Redmi K40 Pro+ vs Samsung Galaxy S21 شما را در انتخاب یک گوشی پرچمدار اقتصادی یاری می‌کنیم.
شیائومی یک برگ برنده دیگر برای بازار پرچمداران به نام ردمی کی ۴۰ پرو پلاس رو کرده است. این گوشی از مشخصات فنی و امکانات فوق‌العاده‌اب در کنار قیمت مقرون به صرفه برخوردار است و همین باعث شده به اعتقاد بسیاری، بتواند رقابت را برای نسخه معمولی گوشی گلکسی اس ۲۱ در بازار سخت کند. به همین بهانه ما در این مقاله تصمیم گرفتیم به مقایسه ردمی کی ۴۰ پرو پلاس با سامسونگ گلکسی اس ۲۱ بپردازیم و این دو گوشی جذاب را رو در روی یکدیگر بگذاریم.
مقایسه ردمی کی ۴۰ پرو پلاس با گلکسی اس ۲۱ جدول مشخصات فنی گوشی Redmi K40 Pro+ Samsung Galaxy S21 وزن و ابعاد ۱۶۳.۷ در ۷۶.۴ در ۷.۸ میلی‌متر، ۱۹۶ گرم ۱۵۱.۷ در ۷۱.۲ در ۷.۹ میلی‌متر، ۱۶۹ گرم نمایشگر ۶.۶۷ اینچی ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، سوپر امولد ۶.۲ اینچی ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، داینامیک امولد ۲ ایکس پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸
۸ هسته‌ای ۲.۸۴ گیگاهرتزی سا..

مقایسه ردمی کی ۴۰ پرو پلاس با سامسونگ گلکسی اس ۲۱

در این مقاله با مقایسه ردمی کی ۴۰ پرو پلاس با گلکسی اس ۲۱ سامسونگ – Redmi K40 Pro+ vs Samsung Galaxy S21 شما را در انتخاب یک گوشی پرچمدار اقتصادی یاری می‌کنیم.

شیائومی یک برگ برنده دیگر برای بازار پرچمداران به نام ردمی کی ۴۰ پرو پلاس رو کرده است. این گوشی از مشخصات فنی و امکانات فوق‌العاده‌اب در کنار قیمت مقرون به صرفه برخوردار است و همین باعث شده به اعتقاد بسیاری، بتواند رقابت را برای نسخه معمولی گوشی گلکسی اس ۲۱ در بازار سخت کند. به همین بهانه ما در این مقاله تصمیم گرفتیم به مقایسه ردمی کی ۴۰ پرو پلاس با سامسونگ گلکسی اس ۲۱ بپردازیم و این دو گوشی جذاب را رو در روی یکدیگر بگذاریم.

مقایسه ردمی کی ۴۰ پرو پلاس با گلکسی اس ۲۱

جدول مشخصات فنی

گوشیRedmi K40 Pro+Samsung Galaxy S21
وزن و ابعاد۱۶۳.۷ در ۷۶.۴ در ۷.۸ میلی‌متر، ۱۹۶ گرم۱۵۱.۷ در ۷۱.۲ در ۷.۹ میلی‌متر، ۱۶۹ گرم
نمایشگر۶.۶۷ اینچی ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، سوپر امولد۶.۲ اینچی ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، داینامیک امولد ۲ ایکس
پردازندهکوالکام اسنپدراگون ۸۸۸
۸ هسته‌ای ۲.۸۴ گیگاهرتزی
سامسونگ اگزینوس ۲۱۰۰
۸ هسته‌ای ۲.۹ گیگاهرتزی
حافظه۱۲ گیگ رم، ۲۵۶ گیگ حافظه۸ گیگ رم، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگ حافظه
نرم افزاراندروید ۱۱، MIUIاندروید ۱۱، One UI
ارتباطاتوای فای ۸۰۲.۱۱a/b/g/n/ac/ax، بلوتوث ۵.۲، ج پی اسوای فای ۸۰۲.۱۱a/b/g/n/ac/ax، بلوتوث ۵، ج پی اس
دوربینسه‌گانه ۱۰۸ + ۸ + ۵ مگاپیکسلی
سلفی ۲۰ مگاپیکسل
سه‌گانه ۱۲ +‌۶۴ + ۱۲ مگاپیکسلی
سلفی ۱۰ مگاپیکسلی
باتری۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعتی، شارژ سریع ۳۳ وات۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، شارژ سریع ۲۵ وات
شارژ بی‌سیم سریع ۱۵ وات
قابلیت‌های اضافهاسلات دو سیم کارت، شبکه ۵Gاسلات دو سیم کارت، شبکه ۵G، شارژ بی‌سیم معکوس، گواهی ضد آب IP68

طراحی

طراحی گلکسی اس ۲۱ کمی مدرن‌تر از نماینده شیائومی به نظر می‌رسد. طراحی ماژول دوربین پشتی گوشی سامسونگ ساده‌تر است و ادغام این ماژول با فریم دور گوشی جلوی شلوغی بیش از حد قاب پشتی را می‌گیرد. اما در سمتی دیگر گوشی ردمی کی ۴۰ پرو پلاس برخلاف رقیب که به قاب پشتی پلاستیکی مجهز است، از یک قاب شیشه‌ای با کیفیت ساخت به مراتب بهتر، بهره می‌برد.

علیرغم استفاده از قاب پشتی پلاستیکی، فریم دور گوشی Galaxy S21 از جنس آلومینیوم بوده و لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس روی نمایشگر آن در جلو حضور دارد. این گوشی حتی موفق به کسب گواهی ضدآب IP68 نیز شده است، در حالی که نماینده شیائومی فقط گواهی IP53 برای مثاومت حداقلی در برابر پاشش آب را ارائه می‌کند. ضمناً اگر به گوشی جمع و جورتر و سبک‌تری نیاز دارید، گلکسی اس ۲۱ گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

مقایسه ردمی کی ۴۰ پرو پلاس با سامسونگ گلکسی اس ۲۱

Samsung Galaxy S21

نمایشگر

کیفیت تصویر در نمایشگر هر دو گوشی کاملاً نزدیک به هم است. هر دو از یک پنل AMOLED با ارائه رنگ مشکی عمیق، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی، پشتیبانی از استاندارد +HDR 10 و حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت استفاده می‌کنند. هرچند پنل رده بالایی برای این دو گوشب در نظر گرفته شده، اما بهترین پنل بازار هم نیست. رزولوشن نمایشگر آن‌ها برابر با Full HD پلاس است که همچنان کیفیت خوبی را ارائه می‌کند، ولی با کیفیت نمایشگر به کار رفته روی گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا برابری نمی‌کنند.

بزرگ‌ترین تفاوت بین پنل نمایشگر این دو گوشی، ابعاد آن‌ها است. شما در گوشی +Redmi K40 Pro یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی را در اختیار خواهید داشت، در حالی که ابعاد این نمایشگر در گوشی‌ Galaxy S20 برابر با ۶.۲ اینچ است. و اگرچه هر دو گوشی به یک حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر خود تجهیز شده‌اند، حسگر اولتراسونیک گوشی سامسونگ به مراتب عملکرد سریع‌تر و دقیق‌تری در باز کردن قفل صفحه نسبت به حسگر اپتیکال در گوشی شیائومی دارد.

سخت افزار و نرم افزار

نسخه بین‌المللی گلکسی اس ۲۱ از چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ ساخت خود سامسونگ قدرت می‌گیرد، در حالی که قلی تپنده گوشی شیائومی، جدیدترین چیپست پرچمدار کوالکام به نام اسنپدراگون ۸۸۸ است. عملکرد این دو تراشه تا حدودی نزدیک به هم است، ولی گوشی شیائومی با ۱۲ گیگابایت رم، از نظر حافظه بهتر از رقیب عمل کرده است.

هر دو گوشی با اندروید ۱۱ به دست مشتری می‌رسند. در این بین سامسونگ متعهد شده است که مشتریان گلکسی S21 می‌تواند تا ۳ سال به‌روزرسانی‌های مهم اندرویدی و تا ۴ سال پچ‌های امنیتی را دریافت کنند.

مقایسه ردمی کی ۴۰ پرو پلاس با سامسونگ گلکسی اس ۲۱

Xiaomi Redmi K40 Pro+

دوربین

برنده بلامنازع مقایسه ردمی کی ۴۰ پرو پلاس با گلکسی اس ۲۱ سامسونگ در بخش دوربین بی‌شک نماینده کره جنوبی است. این گوشی برخلاف گوشی شیائومی از لرزشگیر اپتیکال برای دوربین اصلی خود استفاده می‌کند و به یک لنز تله فوتو با زوم اپتیکال مجهز است.

سیستم دوربین گلکسی اس ۲۱ به حسگر اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، حسگر تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی و یک حسگر فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی تجهیز شده است. دوربین سلفی این گوشی مشابه گوشی شیائومی ۱۰ مگاپیکسلی است، ولی وضوح بیشتری را ارائه می‌کند و می‌تواند با رزولوشن ۴K و نرخ ۶۰ فریمی فیلمبرداری کند.

هر دو گوشی با دوربین‌های پشتی خود می‌تواند ویدیوهای ۸K ضبط کنند. ضمناً در حالی که گوشی شیائومی از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد، این بدان معنا نیست که لزوماً دوربین بهتری از گلکسی اس ۲۱ را ارائه می‌کند.

باتری

عمر باتری یکی دیگر از بخش‌هایی است که در مقایسه ردمی کی ۴۰ پرو پلاس با گلکسی اس ۲۱، نماینده شیائومی به لطف باتری بزرگ‌تر ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعتی در آن پیروز می‌شود. اما نباید فراموش کنید که در بین این دو، فقط گوشی سامسونگ است که از فناوری‌های شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس پشتیبانی می‌کند. همچنین باوجود اینکه باتری گوشی ردمی با توان بالاتر ۳۳ واتی شارژ می‌شود، چون ظرفیت بیشتری دارد، مدت زمانی که هر دو گوشی از شارژ ۰ به ۱۰۰ درصد می‌رسند یکسان است.

قیمت

اما شاید مهم‌ترین بخش این مقایسه که می‌تواند در انتخاب مشتریان بسیار تاثیرگذار باشد، قیمت این دو گوشی است. گوشی +Xiaomi Redmi K40 Pro با قیمت پایه ۵۶۰ دلاری در بازار چین به فروش می‌رسد. این درحالیست که برای خرید نسخه پایه گوشی Samsung Galaxy S21 باید ۹۶۰ دلار بپردازید. بنابراین در انتخاب، اختلاف قیمت ۴۰۰ دلاری بین این دو گوشی کاملاً قابل توجه است.

اگر به دنبال یک گوشی با ظاهری مدرن‌تر، دوربین‌هایی بهتر و بدنه‌ای کاملاً مقاوم در برابر نفوذ آب می‌گردید، توصیه ما خرید گلکسی اس ۲۱ است. اما اگر به نمایشگر و باتری بزرگ‌تری نیاز دارید و در عین حال می‌خواهید هزینه کمتری برای خرید یک گوشی پرچمدار بپردازید، می‌توانید گوشی ردمی کی ۴۰ پرو پلاس را انتخاب کنید.

منبع :gizmochina-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.