تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۷:۵۷
کد خبر : 62351

مشخصات فنی تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۷۰۰۰ مشخص شد

مشخصات فنی تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۷۰۰۰ مشخص شد

مشخصات فنی تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۷۰۰۰ مشخص شدشرکت مدیاتک، پس از رونمایی دایمنسیتی ۹۰۰۰ برای گوشی های پرچمدار، به تولید تراشه میان رده دایمنسیتی ۷۰۰۰ – Dimensity 7000 می پردازد.
اوایل ماه جاری شرکت مد..

مشخصات فنی تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۷۰۰۰ مشخص شد

شرکت مدیاتک، پس از رونمایی دایمنسیتی ۹۰۰۰ برای گوشی های پرچمدار، به تولید تراشه میان رده دایمنسیتی ۷۰۰۰ – Dimensity 7000 می پردازد.

اوایل ماه جاری شرکت مدیاتک از تراشه پرچمدار دایمنسیتی ۹۰۰۰ خود رونمایی کرد. بعد از آن مطلع شدیم که نسخه مقرون به صرفه‌تر این تراشه، دایمنسیتی ۷۰۰۰ خواهد بود که بر اساس لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته می‌شود. اکنون یکی از افشاگران اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر کرده است.

پردازنده جدید مدیاتک با نام Dimensity 7000 از دو خوشه چهار هسته‌ای تشکیل شده که حداکثر فرکانس آن ۲.۷۵ گیگاهرتز و دیگر هسته‌ها بیشینه فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز دارند. چهار هسته قدرتمند این تراشه مبتنی بر کورتکس A78 و چهار هسته کم مصرف آن مبتنی بر کورتکس A55 هستند.

دایمنسیتی 7000

میزان قدرت پردازنده مرکزی آن همچون دایمنسیتی ۱۲۰۰ است با این تفاوت که به جای ترکیب هسته‌های ۴+۳+۱، تمامی هسته‌های کورتکس A78 از سرعت یکسانی بهره می‌برند.

ماژول گرافیکی دایمنسیتی ۷۰۰۰، Mali-G510 MC6 است که در اوایل سال ۲۰۲۱ و توسط شرکت ARM ساخته شده اما این اولین باری است که در یک گوشی به کار می‌رود. انتظار داریم تراشه Dimensity 7000 در گوشی‌های میان رده به کار رود.

مدیاتک هنوز به صورت رسمی چیزی درباره این چیپست منتشر نکرده است اما شایعات حاکی از این هستند که دستگاه‌هایی که با این تراشه مجهز شده‌اند، در نیمه اول سال ۲۰۲۲ رونمایی خواهند شد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.