تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
کد خبر : 585317

مزیت استفاده از بخور سرد برای تهویه هوا

مزیت استفاده از بخور سرد برای تهویه هوا

برای جبران کمبود رطوبت هوا از بخور سرد استفاده می شود که قطرات آب را به ذرات ریز بخار تبدیل کرده و رطوبت را در محیط ایجاد می کند. در ادامه به نکاتی در مورد مزیت استفاده از بخور سرد برای تهویه هوا می پردازیم. ·       سلامت مو خشکی هوا سبب از دست رفتن طراوت

برای جبران کمبود رطوبت هوا از بخور سرد استفاده می شود که قطرات آب را به ذرات ریز بخار تبدیل کرده و رطوبت را در محیط ایجاد می کند. در ادامه به نکاتی در مورد مزیت استفاده از بخور سرد برای تهویه هوا می پردازیم.

·       سلامت مو

خشکی هوا سبب از دست رفتن طراوت و درخشندگی موها می شود. بخور سرد می تواند کاهش رطوبت هوا را جبران کرده و از خشک شدن پوست سر و موها جلوگیری کند. خشکی هوا می تواند منجر به شوره سر و احساس بد در موهای فرد نیز شود.

این بخور با ایجاد رطوبت از خشکی سر و درنتیجه شوره جلوگیری می کند. شما می توانید با این دستگاه، رطوبت هوا را کنترل کرده و موهای شادابی داشته باشید. با خشک شدن موها، شانه کردن آن ها دشوار می شود. بخور سرد با ایجاد رطوبت، شانه پذیری موها را بسیار آسان می کند.

·       فراهم کردن محیطی بهتر برای کودکان، با بخور سرد

کنترل رطوبت هوا از طریق بخور سرد، باعث می شود شما بتوانید این دستگاه را در اتاق کودکان و نوزادان خود قرار داده و از سرماخوردگی و گرفتگی بینی آن ها جلوگیری کنید. رطوبت تولید شده توسط این دستگاه، راه تنفسی را نرم کرده و سبب تنفس راحت تر کودک شما می شود.

استفاده از بخور سرد در فصول سرد به ویژه در شهرهای دارای آب و هوا خشک، بسیار ضروری است. در صورت عدم استفاده از این دستگاه، ممکن است موجب بروز مشکلات بسیاری برای کودک شما شود. به عنوان مثال هوای خشک در فصل پاییز و زمستان موجب گرفتگی شدید بینی شده و خشکی سینوس ها را تشدید می کند. درنتیجه تنفس برای کودک دشوار شده و نمی تواند خوابی آرام داشته باشد.

·       تامین رطوبت پوست

استفاده از بخور سرد برای حفظ شادابی و طراوت پوست بسیار رایج شده است. این مدل بخور ها، با ایجاد رطوبت در محیط، به آبرسانی و نرم شدن پوست شما کمک بسیار زیادی می کند. استفاده از این دستگاه در فصل زمستان با وجود هوای خشک، بسیار ضروری است. همچنین می تواند رطوبت مورد نیاز پوست شما را در فصول خشک سال تامین کند.

·       کم تر شدن خر و پف

خر و پف به علت خشک بودن راه تنفسی رخ می‌دهد. با استفاده از این دستگاه می توانید رطوبت هوا را افزایش دهید که منجر به کاهش خر و پف شود.

مزیت استفاده از بخور سرد برای تهویه هوا

·       تاثیر بخور سرد در محیط خانه

بخور سرد یکی از ضروری ترین وسایلی است که باید در هر خانه ای وجود داشته باشد. این وسیله می تواند رطوبت مورد نیاز هوا را به ویژه در فصول سرد سال تامین کند. این دستگاه هم برای اعضا خانواده مفید است و هم سلامت گیاهان را تضمین می کنند. تاثیر بخور سرد در محیط خانه به شرح زیر است:

o      داشتن گیاهانی سالم

برای حفظ طراوت و شادابی گیاهان آپارتمانی، بهتر است از بخور سرد استفاده کنید. بیش تر گیاهانی که در آپارتمان نگهداری می شوند، ازجمله گیاهان گرمسیری هستند که بیش از سایر گیاهان به رطوبت نیاز دارند. استفاده از شوفاژ و رادیاتور در آپارتمان ها موجب ایجاد هوای خشک در منزل می شوند که با استفاده از این دستگاه می توانید رطوبت مورد نیاز برای گیاهان آپارتمانی را فراهم کنید.

o      حفاظت از وسایل چوبی

هوای خشک می تواند به وسایل خانه نظیر مبلمان چوبی بسیار آسیب بزند. با استفاده از دستگاه بخور سرد می توانید رطوبت مورد نیاز را در هوا را تامین و از شکستگی و ترک خوردگی مبلمان چوبی جلوگیری کنید. این دستگاه می تواند به یکپارچگی چوب و حفظ آن تا سال ها، کمک بسیار زیادی کند.

·       کم تر شدن استرس

استفاده از دستگاه بخور سرد می تواند تا حد بسیار زیادی موجب کاهش استرس شود و فضایی آرامش بخش را برای شما فراهم کند. شما می توانید پس از گذراندن یک روز سخت کاری، دستگاه بخور خود را روشن کرده و به استراحت بپردازید.

·       منتقل نشدن بیماری ها

رطوبت بالا می تواند تا حد زیادی از آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری کند. به همین علت استفاده از دستگاه بخور سرد، سبب اثربخشی بسیار کم ویروس آتفولانزا می شود. اگر از آن دسته افرادی هستید که به سرعت سرما می خورید؛ بهتر است از این دستگاه استفاده کنید. همچنین اگر یکی از اعضای خانواده بیمار شده است؛ با استفاده از این دستگاه می توانید از پخش شدن بیماری جلوگیری کنید.

·       بهبود وضعیت سرفه

سرفه به دلیل خشکی مجاری تنفسی ایجاد می شود. استفاده از دستگاه بخور سرد سبب می شود که مجاری تنفسی مرطوب شوند. بنابراین میزان سرفه های شما تا حد زیادی کاهش میابند.

·       برطرف شدن گرفتگی صدا در صبح

اگر از آن دسته افرادی هستید که دچار گرفتگی صدا به صورت صبحگاهی می شوید؛ استفاده از بخور سرد را به شما توصیه می کنیم. گرفتگی صدا در صبح به دلیل ورود هوای خشک به تارهای صوتی است. بخور سرد با ایجاد رطوبت در محیط، هوایی مرطوب را به تارهای صوتی رسانده و از گرفتگی صدا در صبح جلوگیری می کند.

·       برطرف سازی خشکی سینوس ها

فصول پاییز و زمستان موجب خشکی سینوس ها می‌شود. خشک شدن سینوس ها سبب کاهش مقاومت بدن در برابر باکتری ها و ویروس ها شده و سیستم ایمنی بدن بسیار ضعیف می شود. درنتیجه بدن در معرض انواع بیماری ها قرار می گیرد.

بنابراین اگر می خواهید پوست و مو با طروات و شادابی داشته باشید، مزیت استفاده از دستگاه بخور سرد برای تهویه هوا را جدی بگیرید. این محصول می تواند تمام نیاز های شما از یک دستگاه مرطوب کننده هوا را برطرف کند.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.