تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
کد خبر : 70726

فواید درست کردن کاردستی

فواید درست کردن کاردستی

درست کردن کاردستی یکی از بهترین مواردی می باشد که می تواند برای کودکان بسیار مفید  و کاربردی باشد. می توانید برای شروع از کاردستی با کاغذ اجسام زیبایی را بسازید همانند موشک‌کاغذی یا ساخت تفنگ اسباب بازی که می تواند ساعت ها کودکان را مشغول بازی کند و به تحرک آنها نیز کمک کند. …

درست کردن کاردستی یکی از بهترین مواردی می باشد که می تواند برای کودکان بسیار مفید  و کاربردی باشد. می توانید برای شروع از کاردستی با کاغذ اجسام زیبایی را بسازید همانند موشک‌کاغذی یا ساخت تفنگ اسباب بازی که می تواند ساعت ها کودکان را مشغول بازی کند و به تحرک آنها نیز کمک کند. درست کردن کاردستی کار سخت و پیچیده ای نیست و کافیست که شما آموزش ساخت کاردستی را دنبال کنید تا بتوانید کاردستی زیبا و جذابی را آماده کنید حتی میتوانید کاردستی با وسایل دور ریختی را تجربه کنید که قطعا نتیجه ای نهایی برای شما جالب خواهد بود.

یکی از رایج ترین نمونه های کاردستی شامل کاردستی کاغذی می باشد به این صورت که شما با کاغذ اجسام مختلفی نظیر موشک کاغذی را می سازید اما بجز کاغذ با هر وسیله ای دیگر مثل چوب یا وسایل دور ریختی نیز می توان کاردستی های مختلفی را ساخت. اگر به دنبال آموزش ساخت کاردستی هستید میتوانید از نتران استفاده کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانید انواع کاردستی اوریگامی ،کاردستی کاغذی و…. را بسازید.

تاثیر ساخت کاردستی در رشد و خلاقیت کودکان

جالب است که بدانید کاردستی جزء مواردی محسوب می شود که می تواند در رشد و خلاقیت کودکان تاثیرات جدی داشته باشد؛ متاسفانه برخی از خانواده ها همیشه برای این که راهی برای سرگرم کردن کودکان پیدا کنند از تکنولوژی استفاده می‌کنند و کمتر کسی به دنبال ساخت کاردستی مانند کاردستی اوریگامی یا نقاشی و… می باشد.

اولین تاثیر و فایده ای که شما در خصوص کاردستی می توانید برای کودکان به همراه داشته باشید افزایش مهارت‌های حرکتی و ارتباطی در آنها می باشد و درست کردن کاردستی با کاغذ یا هر نوع کاردستی زیبا می تواند به فرزندان کمک کند تا خودشان را نشان بدهند و مهارت و خلاقیت آنها را افزایش خواهد داد؛ پس شما برای اینکه بتوانید کمک زیادی به فرزندان خود در این رابطه داشته باشید حتماً برای آنها از آموزش ساخت کاردستی استفاده نمایید تا بتوانند کار دستی با وسایل دور ریختنی یا کاردستی کاغذی و… را تجربه کنند.

برای قدرت تصور و خیال هیچ محدودیتی وجود نداشته است و در واقع ساخت کاردستی به عنوان یک روش عالی و بی نظیر به منظور تصور بی حد و مرز می باشد و انواع فعالیت های مختلف، شکل ها، ابزارها و رنگ ها در کاردستی استفاده می‌شوند و این موضوع به کودک این اجازه را می‌دهد که بتوانند به کشف دنیای اطراف خود بپردازد و آن را لذت بخش تر نماید و قطعاً در این راستا چیزهای جدید و تازه ای را نیز می آموزد که برای او چه در کودکی و حتی در بزرگسالی بسیار مفید است.

فواید درست کردن کاردستی 2

افزون بر آنچه که گفته شد ساخت کاردستی زیبا می‌تواند به کودک کمک کند تا مهارت های دیگر خود را ارتقا بدهد و همچنین کمک می کند تا به خوبی نقد کردن را یاد بگیرند و همچنین به آنها فرصت اجتماعی بودن را خواهد داد. پس نباید به سادگی از کنار کاردستی گذشت و حتماً با ساخت کاردستی های ساده نظیر ساخت تفنگ اسباب بازی ، موشک کاغذی یا کاردستی اوریگامی و کاردستی با وسایل دور ریختنی آنها را مشتاق به ساخت کاردستی نمایید.

بیشتر کودکان مشتاق به درست کردن کاغذ دستی با کاغذ هستند و در نهایت می‌توانند با کاغذ کاردستی زیبا را ایجاد کنند و با این کار حس بزرگ بودن در آنها به وجود خواهد آمد و اعتماد به نفس و عزت نفس شان را نیز افزایش می‌دهد که قطعاً در آینده برای آنها بسیار تاثیر گذار است و مهمتر از همه افزایش حافظه را به همراه می آورد چرا که کودکان با درست کردن کاردستی زیبا علاوه بر اینکه رنگ ها و شکل های متنوعی را یاد می گیرند بلکه مفاهیم جدید و الگوها را نیز می توانند بیاموزند و به افزایش مهارت های تصمیم گیری هم کمک می کند.

با این وجود توصیه جدی به والدین این است که به جای اینکه همیشه کودک را تشویق به بازی با موبایل و تبلت و استفاده از تکنولوژی نمایند بلکه زمان هایی را نیز به کاردستی و ساخت آن اختصاص بدهند و اگر مهارت درست کردن کاردستی را ندارند از نتران نیز می‌توانند استفاده کنند تا به راحتی آموزش ساخت کاردستی اعم از کاردستی کاغذی در اختیار آنها قرار بگیرد.

درست کردن کاردستی با روش‌های مختلفی انجام می‌شود و موجب می شود تا افزایش انعطاف پذیری در کودک صورت بگیرد و این نکته را به کودک می آموزد که بتواند در شرایط مختلف زندگی به بررسی احتمالات متفاوت بپردازد.

در پایان این نکته را نیز به خاطر بسپارید که وقتی کودک شما کاردستی را می سازد حتماً از کاردستی خلاق کودکان استقبال کنید و آن را به نمایش بگذارید و هیچ وقت به ارزیابی بیش از اندازه آن نپردازید.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.