تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۴:۵۶
کد خبر : 591212

فرش کرمان را از فرش الماس کویر کرمان

فرش کرمان را از فرش الماس کویر کرمان

استان کرمان یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان قالی و فرش دست باف در ایران است. از خصلت های فنی فرش های کرمان به بافت سبک ، فارسی بافی و لول بافی می توان اشاره کرد. در طی این متن به صورت تخصصی این فرش محبوب تمام دنیا را بررسی میکنیم و تمام نکاتی که

استان کرمان یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان قالی و فرش دست باف در ایران است. از خصلت های فنی فرش های کرمان به بافت سبک ، فارسی بافی و لول بافی می توان اشاره کرد.

در طی این متن به صورت تخصصی این فرش محبوب تمام دنیا را بررسی میکنیم و تمام نکاتی که برای انتخاب این فرش باید در نظر بگیرید را توضیح میدهیم، پس تا انتها همراه ما بمانید.

فرش الماس کویر کرمان

مناطقی مثل رفسنجان، راور، زرند، ماهان و کرمان شهری باف و قسمت های توابع روستایی باف هستند. نواحی فرش بافی در کرمان عبارت هستند از: ماهان، قیطالعرب، چوپال، افشار، راور، سیرجان و… . در بین این نواحی شهری باف کرمان، شهر راور در صدر قرار دارد و از بین نواحی روستایی باف و عشایری، شهر سیرجان از همه معروف تر می باشد. فرش های شهری باف و روستایی باف کرمان اغلب 3 پود هستند و در آن ها استفاده از گره نا متقارن ترویج دارد.

این استان از مراکز قالی بافی ایران می باشد که در فرش های خود بجای 1 یا 2 پود از راه 3 پود گذاری استفاده می کنند. از لحاظ ضخامت، پود اول و سوم یکسان هستند و مقداری از نخ چله نازک تر هستند و پود وسطی خیلی نازک است. فرش کرمان  از لحاظ طرح بیشتر از هر چیزی به ترکیب شدن طرح و رنگ آن مشهور است.

دلایل شهرت قالی کرمان

دربافتن فرش های زیبا به روی متون کمرنگ بسیار ماهر و استاد شده اند. به همین خاطر استان کرمان در حیطه ی بافت فرش های نفیس و چشم نواز ازمایه های روشن بی همتا است. در بافت هیچ کدام از فرش های نفیس کرمان کم تر از 15 رنگ استفاده نشده است و در تخته فرش های مرغوب 2 برابر این تعداد رنگ به کار رفته است. شرکت سهامی فرش ایران هم در این استان دارای شعبه تولیدی می باشد و فرش های بسیار چشم نوازی را عرضه می کند که کیفیت و اصالت قالی های کرمان را به خوبی دارا است و در فروشگاه های خود به فروش می گذارد. چطور می توان برای  خرید یا فروش قالی کرمان یا فرش تبریز   اقدام کرد.

 

فرش الماس کویر کرمان با درایت و تلاش و هم فکری مدیران خویش، قادر بوده یکی از تولید کنندگان فرش های 1500 شانه در جهان باشد و توانسته صادر کننده فرش در چندین کشور های جهان در قاره های اروپا و آسیا باشد. فرش های دستباف و ماشینی ایرانی نشانی از تجمل هر خانه است و وارد کنندگان فرش از بزرگان کشور ها به حساب می آید. همان گونه که فرش دستباف ایرانی در دنیا خیلی پر طرفدار بوده و بازارش نیز پر رونق است، فرش های ماشینی ایرانی هم با استفاده از تکنولوژی مدرن ، خود را هم رده ی فرش دستباف در دنیا به رخ می کشد و با طراحی و نقش نگاری بسیار زیبا سلایق خیلی زیادی را به خود جذب کرده است. فرش الماس کویر کرمان با در نظر گرفتن اینکه فرش را نشان مردم ایران دانسته با حفظ اصالت و کیفیت در تولید و تکامل فرش، تمام سعی خود را می کند تا بتواند مرغوب ترین فرش ماشینی را چه در ایران و چه در بازار جهانی ارائه دهد.

 چرا می گویند قالی کرمان هرچقدر بیشتر پا بخورد اعلا تر می شود؟

همتن طور که می دانید فرش و گلیم  وجاجیم و… از صنایع دستی استان کرمان است . کرمان دارای سوابق طولانی و حوزه قالی بافی می باشد.به خاطر شکوه و عظمت فرش در دوران معنوی این استان، پژوهشگران خدمتی بسیار زیاد برای صنعت فرش این استان تخمین زده اند. قالی های کرمان به خاطر تنوع طرح ، رنگ های جذاب واستفاده از الیاف و رنگ های طبیعی ، ماندگاری، مقاومت بالا و استحکام در مقابل ساییدگی و نیز بخاطر ترکیب رنگهای جذاب و حرفه ای مورد علاقه و جذابیت عموم قرار می گیرند. در بافت معمولی از یک گره نا متقارن روی پایه های پنبه ای استفاده می گردد ولی گاهی مواقع امکان دارد دارای ابریشم یا جزئی از ابریشم و یا حتی پایه های ابریشمی با پرز های پشمی باشد.

اطلاعات از خرید و قیمت فرش ها

جهت خرید فرش یا قالی باید ابتدا در نظر داشته باشید که فرش دستباف می خواهید یا فرش ماشینی و اینکه از چه برندی باشد. پس از آن باید مشخص کنید که فرش مورد نیازتان چه ابعادی داشته باشد و بعد از آن نوبت مشخص کردن تعداد شانه و تراکم فرش می باشد و در آخر رنگ ونقش فرش را انتخاب کرده و اقدام به خرید حضوری از فروشگاه های معتبر و یا به صورت غیر حضوری از طریق سایت ها و صفحات فروش اینترنتی فرش ،  اطلاعات فرش منتخب خود را وارد و انتخاب کرده  و خرید اینترنتی فرش را انجام دهید. البته انتخاب شما طبق نکات بالا تعیین کننده ی قیمت فرش می باشد.

چطور از اعتبار یک سایت فروشگاه مطمئن شویم؟

وب سایت های فروشگاهی مثل وب سایت فروش قالی به صورت آنلاین و مجازی جهت خریداری قالی است که خریدار میتواند با اندکی جست و جو در وب سایت مربوطه، قالی مورد نظر خویش را پیدا کنید و یا از طریق شماره تماس مشاور و مدیر وب سایت با آن ها در ارتباط باشید و قالی خود را سفارش دهید تا در اولین فرصت فرشتان به دستتان برسد.

وب سایت ها و فروشگاه های آنلاین، نماد اعتماد الکترونیک از سازمان وزارت صنعت و معدن و تجارت دارند و زمانی که بروی این لوگوی موجود در سایت بزنید، می توانید مجوزهای مرتبط به آن سایت را مشاهده و مطالعه فرمایید و قطعا باید پیش از خرید قیمتهای محصولات را با سایر وب سایت ها مقایسه کنید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.