تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر : 609323

غیبت معامله‌گران خرد در بازار! ورود آنها می‌تواند بیت‌ کوین را به اوج برساند؟

غیبت معامله‌گران خرد در بازار! ورود آنها می‌تواند بیت‌ کوین را به اوج برساند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه قیمت بیت کوین در چند ماه گذشته در حال افزایش بوده و از ژوئن ۲۰۲۳ تاکنون، از کمتر از ۲۰ هزار دلار به بیش از ۵۰ هزار دلار رسیده است. در حالی که این رشد عمدتاً ناشی تأیید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است، به نظر می‌رسد که معامله‌گران خرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت بیت کوین در چند ماه گذشته در حال افزایش بوده و از ژوئن ۲۰۲۳ تاکنون، از کمتر از ۲۰ هزار دلار به بیش از ۵۰ هزار دلار رسیده است. در حالی که این رشد عمدتاً ناشی تأیید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است، به نظر می‌رسد که معامله‌گران خرد هنوز به صورت انبوه در بازار حضور پیدا نکرده‌اند.

اکنون این سوال مطرح می‌شود که آیا حضور این گروه از سرمایه‌گذاران هم می‌تواند رشد دیگری را در چند ماه آتی برای بیت کوین به ارمغان بیاورد؟

داده‌های گوگل ترندز (Google Trends) معیار خوبی است که رفتار معمول سرمایه‌گذاران خرد را نشان می‌دهد؛ زیرا این افرداد تمایل دارند که در مورد گزینه‌های سرمایه‌گذاری محبوب روز جستجو کنند و سپس به آن بازار ورود نمایند.

چنین رفتاری عمدتا به دلیل احساس فومو (ترس از دست دادن فرصت) از آن‌ها سر می‌زند. چنین رفتارهایی در بازار ارزهای دیجیتال زیاد مشاهده می‌شود. این کاربران با افزایش سرسام‌آور تقاضا، منجر به افزایش قیمت می‌شوند، اما پس از رسیدن قیمت به سقف خود، وقوع یک اصلاح اجتناب‌ناپذیر است.

آخرین چرخه این چنینی در سال ۲۰۲۱ رخ داد. در آن زمان، با ورود گسترده سرمایه‌گذاران خرد به بازار، قیمت روز به روز افزایش می‌یافت. برخی هم انتظار داشتند که قیمت بیت کوین به زودی به ۱۰۰ هزار دلار برسد، اما این اتفاق نیفتاد و قیمت سقوط کرد.

در پی سقوط قیمت، سرمایه‌گذاران خرد نیز از بازار خارج شدند. اخیرا، بار دیگر قیمت بیت کوین رونق گرفته، اما هنوز خبری از سرمایه‌گذاران خرد نیست. با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران و مؤسسات بزرگ در حال انباشت گسترده بیت کوین هستند، اغلب گزارش‌هایی منتشر می‌شود که دارندگان کوچک‌تر (کوسه‌ها و میگوها) دارایی‌های خود را به فروش می‌رسانند.

داده‌های گوگل ترندز نیز این موضوع را تأیید می‌کنند. میزان جستجو‌های جهانی در مورد بیت‌کوین، با میزان آن در بازار‌های صعودی ۲۰۱۷، ۲۰۲۱ و حتی سقوط بازار در ۲۰۲۲ فاصله زیادی دارد.retail-traders-still-missing-can-they-push-bitcoins-price-to-new-ath-soon

این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد هنوز برای ورود به بازار ترغیب نشده‌اند. با این حال، با توجه به رویداد هاوینگ آینده، شرایط می‌تواند تغییر کند. در صورت ورود این دسته‌ از سرمایه‌گذاران، احتمال ایجاد یک روند صعودی دیگر وجود خواهد داشت.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته غیبت معامله‌گران خرد در بازار! ورود آنها می‌تواند بیت‌ کوین را به اوج برساند؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.