تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
کد خبر : 604986

علت عدم کاهش قیمت بیت کوین فاش شد! نقش دست‌های پشت پرده چیست؟

علت عدم کاهش قیمت بیت کوین فاش شد! نقش دست‌های پشت پرده چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه قیمت بیت کوین (BTC) پس از افزایش چشمگیر به ۴۵۰۰۰ دلار در اوایل این ماه، یک روند کاهشی در پیش گرفته است. با این حال، در طول نوسانات بازار، حامیان وفادار بیت کوین به خرید BTC ادامه داده‌‌اند که احتمالا منجر به تثبیت قیمت بالای ۴۲۵۰۰ دلار شده است. بر اساس

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت بیت کوین (BTC) پس از افزایش چشمگیر به ۴۵۰۰۰ دلار در اوایل این ماه، یک روند کاهشی در پیش گرفته است. با این حال، در طول نوسانات بازار، حامیان وفادار بیت کوین به خرید BTC ادامه داده‌‌اند که احتمالا منجر به تثبیت قیمت بالای ۴۲۵۰۰ دلار شده است.

بر اساس داده‌های گردآوری‌شده توسط Intotheblock، دارندگان بزرگ بیت کوین تقریباً ۲۰ هزار BTC در ۱۶ دسامبر خریداری کردند که بالاترین مقدار در بیش از یک ماه اخیر است.

کاهش قیمت بیت کوین همزمان با اطلاعیه‌ای بود که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) درخواست صرافی کوین بیس برای بازنگری در مقررات ارزهای دیجیتال را رد کرد.

علی‌رغم ناتوانی بیت کوین در بازپس‌گیری بالاترین سطح قیمتی سالانه خود، خرید بیشتر BTC توسط سرمایه‌گذاران می‌تواند امیدها را زنده نگه دارد.

به نظر می‌رسد این سرمایه‌گذاران یا نهادهایی که بیت کوین را برای بلندمدت نگه می‌دارند، نه BTC خود را به عنوان وثیقه ارائه می‌دهند و نه در معاملات این ارز دیجیتال شرکت می‌کنند.

از آنجایی که نهنگ‌ها دارای مقادیر زیادی از ارزهای دیجیتال هستند و با توجه به تأثیر قابل توجهی که فعالیت‌های معاملاتی آن‌ها می‌تواند بر بازارها داشته باشد، ناظران بازار به دقت رفتار این دسته از سرمایه‌گذاران را برای پیش‌بینی تغییرات احتمالی قیمت‌ها زیر نظر دارند.

درست است که دارندگان بلندمدت بیت کوین از مارس ۲۰۲۳ روند انباشت خوبی را به تصویر کشیده‌اند، اما نمی‌توان همین موضوع را به دارندگان کوتاه‌مدت نسبت داد. در واقع، هنگامی که قیمت‌ها افزایش یافت، دارندگان کوتاه‌مدت به برداشت سود روی آوردند و منجر به سومین فروش شدید در سال شدند.

علی‌رغم اینکه بیت‌ کوین به‌عنوان یک طبقه دارایی مهم در جهان به رسمیت شناخته شده و با گذشت زمان، مشروعیت و مقبولیت بیشتری پیدا می‌کند، معامله‌گران خرد فعالانه در بازار ارزهای دیجیتال شرکت نمی‌کنند.

ترندهای جستجوی گوگل نشان می‌دهند که میزان علاقه یا اشتیاق کمتری در بین سرمایه‌گذاران خرد در مورد ارزهای دیجیتال، به ویژه بیت کوین وجود دارد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته علت عدم کاهش قیمت بیت کوین فاش شد! نقش دست‌های پشت پرده چیست؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.