تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶
کد خبر : 584229

صعود بیت کوین به بالای 24,000 دلار با وجود افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو

صعود بیت کوین به بالای 24,000 دلار با وجود افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو

صعود بیت کوین به بالای 24,000 دلار با وجود افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو بیت کوین با وجود افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو وضعیت بهتری پیدا کرد. این در حالی است که منتظر ریزش بازار ارز دیجیتال بودیم. نوسانات بیت کوین پس از آخرین جلسه کمیته بازارهای باز فدرال (FOMC) بار دیگر افزایش

صعود بیت کوین به بالای 24,000 دلار با وجود افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو

بیت کوین با وجود افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو وضعیت بهتری پیدا کرد. این در حالی است که منتظر ریزش بازار ارز دیجیتال بودیم.

نوسانات بیت کوین پس از آخرین جلسه کمیته بازارهای باز فدرال (FOMC) بار دیگر افزایش یافت. در واکنش به اعلامیه‌ی بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) مبنی بر افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره بانکی، ارزش ارزهای دیجیتال، به خصوص بیت کوین بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت.

بیت کوین که در ساعت 13:30 EST فقط با 21,688 دلار معامله می‌شد، بلافاصله پس از اعلام افزایش نرخ به 22,209 دلار در ساعت 14:10 EST رسید. در زمان تحریر این خبر، بیت کوین با قیمت 23,802 دلار معامله می‌شود. این جهش ناگهانی قیمت بیت کوین در نوع خود عجیب و بی‌سابقه نیست. قیمت بیت کوین در طول سال جاری میلادی، بارها بلافاصله پس از جلسات متعدد FOMC دچار نوسان شده است. گاهی اوقات نوسانات کوتاه مدت است. در موارد دیگر افزایش نرخ، تاثیرات طولانی مدتی بر بازار ارزهای دیجیتال و سهام اعمال می‌کند.

ارزش بیت کوین در طول سال، ارتباط تنگاتنگی با سهام داشته است (اگرچه این ارتباط در ماه‌های اخیر کمرنگ‌تر شده است)؛ این ارتباط به وضوح در پاسخ به سیاست‌های بانک فدرال رزرو به چشم می‌آید. در طول امروز شاهد افزایش 1.2% شاخص S&P 500 بودیم، در حالی که شاخص NASDAQ 100 با رشد چشمگیر 2.5% همراه بود.

بخش قابل توجهی از بازار سرمایه‌گذاری به دنبال افزایش معادل بانک مرکزی کانادا در اوایل ماه جاری، دچار التهاب شد و پیش‌بینی شد که افزایش 100 واحدی، قریب‌الوقوع باشد. با این حال، همانطور که جروم پاول، یکی از اعضای فدرال رزرو در کنفرانس مطبوعاتی FOMC در ماه ژوئن نشان داد حداکثر انتظار، بر روی افزایش 75 واحدی معطوف است.

تلاش فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره با هدف کاهش تورم شدیدی است که دامان این کشور را از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا دربر گرفته است. طبق گزارش ماه ژوئن، شاخص CPI رکورد 9.1% را ثبت کرده که بالاترین رقم در 40 سال گذشته است و بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو قرار می‌گیرد.

با این حال، این نگرانی نیز وجود دارد که تلاش‌های فدرال رزرو ممکن است اقتصاد آمریکا را وارد رکود شدیدی کند. چندین شرکت بزرگ رمزارز از قبل، اخراج گسترده کارکنان خود در ماه ژوئن را تایید کرده‌اند و دلیل آن را فشارهای اقتصادی کلان ذکر دانسته‌اند.

به طور عادی افزایش نرخ بهره بانکی سبب ریزش بازارهای مالی پرریسک مثل ارزهای دیجیتال می‌شود، چرا که سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند در شرایط بد اقتصادی پول خود را در محلی امن سپرده کنند و سودی مطمئن به دست آورند. اما از آنجایی که رییس بانک مرکزی آمریکا با وجود افزایش نرخ بهره بانکی از عدم قرارگیری آمریکا در وضعیت رکود و تلاش همه جانبه آنها برای برگرداندن تورم به ۲ درصد صحبت کرد، بازار ارز دیجیتال قوت گرفت.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.