تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
کد خبر : 54506

شیشه سکوریت نشکن چیست؟

شیشه سکوریت نشکن چیست؟

گروه تولیدی سازوکار ازجمله معتبرترین شرکت های تولید و عرضه شیشه سکوریت است که سفارشات شما را از سرتاسر ایران دریافت می کند و با قیمتی مناسب به دستتان می رساند. برای خرید از سازوکار کافی است به سایت این شرکت مراجعه کنید و شیشه مورد نیاز خود را با چند کلیک سفارش دهید. در این مطلب قصد داریم …

گروه تولیدی سازوکار ازجمله معتبرترین شرکت های تولید و عرضه شیشه سکوریت است که سفارشات شما را از سرتاسر ایران دریافت می کند و با قیمتی مناسب به دستتان می رساند. برای خرید از سازوکار کافی است به سایت این شرکت مراجعه کنید و شیشه مورد نیاز خود را با چند کلیک سفارش دهید.

در این مطلب قصد داریم به این سوال بپردازیم که شیشه سکوریت نشکن چیست؟ این شیشه نام های مختلفی دارد. در واقع شیشه های سکوریت را با نام هایی مانند شیشه های ایمنی، شیشه های میرال ، شیشه های تمپر شده و شیشه های نشکن می شناسند. ضخامت شیشه های سکوریت بین ۴ تا ۱۹ میلی متر است. این نوع شیشه ها را در ابعاد مختلفی می سازند. اگر به نام شیشه سکوریت دقت کنید می توانید به ایمنی بالای آن پی ببرید. سکوریت کلمه ای انگلیسی و به معنای امنیت است.

استحکام شیشه سکوریت نشکن

اگر بخواهیم پاسخی به سوال شیشه سکوریت نشکن چیست بدهیم اولین نکته ای که به ذهن خطور می کند این است که شیشه های سکوریت بعد از این که بشکنند به تکه های بسیار کوچکی تبدیل می شوند و برنده و تیز نخواهند بود. به همین علت به کسی صدمه جدی وارد نمی شود. یکی از تفاوت هایی شیشه سکوریت با شیشه های معمولی این است که شیشه های معمولی به راحتی شکسته می شوند اما شیشه های سکوریت این گونه نیستند. در واقع این نوع شیشه ها پس از شکستن پودر می شوند در صورتی که شیشه های معمولی ترک می خورند و قطعات بزرگ و برنده ای را ایجاد می کنند.

این شیشه ها استحکام بسیار بالایی دارند و نسبت به شیشه های معمولی ضربه پذیری بالاتری دارند. به طور کلی شیشه های نشکن ۷ برابر شیشه های معمولی ضربه پذیرند. شیشه های نشکن در موارد مختلفی به کار برده می شوند. به طور مثال در صنعت خودرو سازی، صنعت ساختمان، صنعت روشنایی و صنعت لوازم خانگی از این نوع شیشه استفاده می شود.

بهتر استن برای آشنایی با شیشه سکوریت نشکن با نحوه تولید این نوع شیشه آشنا شویم. شیشه های سکوریت را در دو مرحله می سازند:

در مرحله اول به شیشه ها حرارت بسیار بالایی داده می شود و در مرحله دوم هوای سرد به سمت شیشه ها برده می شود تا با سرد و گرم کردن شیشه ها استقامت آنها افزایش یابد.

شیشه سکوریت نشکن چیست؟

مزایا استفاده از شیشه سکوریت نشکن

برای پاسخ به سوال شیشه سکوریت نشکن چیست باید بگوییم که تصور این که این نوع از شیشه ها کلا نمی شکنند اشتباه است و منظور از نشکن این است که آن ها به سختی می شکنند. استفاده از شیشه سکوریت مزایایی زیادی به همراه دارد. به طور مثال شیشه های سکوریت در ضخامت های مختلفی به فروش می رسند. زمانی که دو شیشه سکوریت و ساده داشته باشیم و ضخامت آن ها یکسان باشد شیشه ی سکوریت مقاومت بیشتری در مقابل شکستگی خواهد داشت. حتی اگر شیشه سکوریت بشکند قطعات بسیار کوچکی که قدرت برش ندارند و لبه های صیقلی دارند ایجاد می شود. و همین مسئله مزیت بزرگی به حساب می آید زیرا جلوی خطرات احتمالی گرفته می شود. در واقع از همین ویژگی شیشه های سکوریت استفاده می شود و احتمال صدمه دیدن انسان کاهش پیدا می کند.

به طور مثال در صنعت ساختمان سازی در مکان هایی که ممکن است به انسان آسیبی وارد شود از این نوع شیشه استفاده می شود. برای آشنایی بیشتر با شیشه سکوریت نشکن باید بگوییم به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که این شیشه دارد از آن در ساخت شیشه اجاق های رومیزی و فر های توکار و یخچال های شیشه ای تزیینی استفاده می شود. کارخانه هایی که در زمینه تولید شیشه های سکوریت مشغول به کار هستند معمولا تولید این نوع شیشه را در چند مرحله انجام می دهند. مرحله اول شیشه های خام که دارای ابعاد و ضخامت های مختلفی هستند به کمک خرک ها و یا تریلر های مخصوص از کارخانه های مادر به این کارخانه ها انتقال پیدا می کند. در مرحله دوم این شیشه ها در خط برش قرار می گیرد و به کمک بازو هایی به نام ساکشن از روی خرک برداشته می شوند و به صورت افقی قرار می گیرند. هم اکنون به کمک نرم افزار های مخصوص که بهینه کار می کنند و کمترین پرت را دارند به ابعاد های مختلف تقسیم بندی می شوند. سپس باید روی شیشه ها پرداخت هایی انجام شود.

شیشه سکوریت نشکن چیست؟

مجموعه سازوکار که فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرد، پروژه های موفق بسیاری را در سراسر ایران به انجام رساند و توانست نام خود را به عنوان یکی از موفق ترین فروشگاه های در و پنجره بر سر زبان ها بیندازد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع شیشه های مرغوب و آگاهی از قیمت شیشه سکوریت مغازه و ساختمان به سایت سازوکار مراجعه کنید و با کارشناسان فروش و پشتیبانی شرکت در ارتباط باشید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.