تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
کد خبر : 609683

سود السالوادور از سرمایه‌گذاری در بیت‌ کوین به ۸۵ میلیون دلار رسید!

سود السالوادور از سرمایه‌گذاری در بیت‌ کوین به ۸۵ میلیون دلار رسید!

زمان مطالعه: 2 دقیقه دولت السالوادور (El Salvador) با پذیرش بیت‌کوین به عنوان یک ارز رسمی در سپتامبر سال ۲۰۲۱، ریسک بزرگی را پذیرفت. در آن زمان، رئیس‌جمهور این کشور، نایب بوکله (Nayib Bukele)، اقدام به خرید بیت‌کوین کرد که با انتقاد شدیدی روبرو شد. اما با افزایش اخیر قیمت بیت‌کوین، به نظر می‌رسد که

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دولت السالوادور (El Salvador) با پذیرش بیت‌کوین به عنوان یک ارز رسمی در سپتامبر سال ۲۰۲۱، ریسک بزرگی را پذیرفت. در آن زمان، رئیس‌جمهور این کشور، نایب بوکله (Nayib Bukele)، اقدام به خرید بیت‌کوین کرد که با انتقاد شدیدی روبرو شد. اما با افزایش اخیر قیمت بیت‌کوین، به نظر می‌رسد که ریسک او جواب داده است.

اولین خرید بوکله، ۲۰۰ واحد بیت کوین با قیمت ۵۱,۷۶۹ دلار بود. ارزش خزانه بیت‌کوین این کشور اکنون با ۲۸۶۱ بیت کوین به بیش از ۲۰۷ میلیون دلار رسیده و این کشور توانسته است ۸۵ میلیون دلار سود خالص به دست آورد.

پلتفرم Nayib Bukele Portfolio Tracker نشان می‌دهد که این سود خالص، با رسیدن قیمت بیت‌کوین به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی بیش از ۷۲,۰۰۰ دلار در ۱۱ مارس، به دست آمده است.el-salvador-bitcoin-treasury-85-million-profit-amid-btc-rall

استراتژی السالوادور تنها بر خرید بیت‌کوین متوقف نشده است. این کشور در دسامبر گذشته قانونی را تصویب کرد که به خارجیان با پرداخت بیت‌کوین برای برنامه‌های توسعه‌ای دولت، شهروندی سریع اعطا می‌کند.

همچنین در اکتبر ۲۰۲۳، السالوادور با همکاری دو شرکت Volcano Energy و Luxor Technology، فعال در حوزه انرژی و فناوری، اولین استخر استخراج بیت‌کوین خود را راه‌اندازی کرد.

با توجه به خوش‌بینی‌ها نسبت به آینده بیت‌کوین، برخی بر این باورند که السالوادور می‌تواند از این ارز دیجیتال برای رهایی از مشکلات مالی خود استفاده کند.

تیم دراپر (Tim Draper)، سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر، معتقد است که در صورت رسیدن قیمت بیت‌کوین به ۱۰۰,۰۰۰ دلار، السالوادور حتی قادر به بازپرداخت بدهی‌های خود به صندوق بین‌المللی پول خواهد بود و به استقلال مالی دست پیدا خواهد کرد.

بوکله به تازگی بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز شد. او اخیرا با انتقاد از رسانه‌ها گفت:

وقتی قیمت بیت‌کوین در بازار پایین بود، آنها به معنای واقعی کلمه، هزاران مقاله در مورد ضررهای احتمالی ما نوشتند.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته سود السالوادور از سرمایه‌گذاری در بیت‌ کوین به ۸۵ میلیون دلار رسید! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.