تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر : 584722

راهکار آب کردن لوله یخ‌زده + ترفندهای خانگی

راهکار آب کردن لوله یخ‌زده + ترفندهای خانگی

در فصل زمستان یکی از مسائلی که چالش برانگیز است مسئله یخ‌زدگی لوله آب است. البته در سال‌های اخیر در منازل این اتفاق خیلی مسئله ساز نیست و با روش‌های ساده رفع می‌شود چون زمستان‌ها خیلی سرد و یخ‌بندان نیستند. البته در مناطق سرد و کوهستانی هنوز هم این مسئله یکی از معظلات مردم در

در فصل زمستان یکی از مسائلی که چالش برانگیز است مسئله یخ‌زدگی لوله آب است. البته در سال‌های اخیر در منازل این اتفاق خیلی مسئله ساز نیست و با روش‌های ساده رفع می‌شود چون زمستان‌ها خیلی سرد و یخ‌بندان نیستند. البته در مناطق سرد و کوهستانی هنوز هم این مسئله یکی از معظلات مردم در فصل زمستان است و موجب می شود که افراد با لوله بازکنی تهران تماس بگیرند.

یخ‌زدن لوله گاهی اوقات می‌تواند خساراتی به تاسیسات وارد کند و واقعا شما را به دردسر بیاندازد. در این مقاله قصد داریم شما را با روش‌های باز کردن لوله یخ‌زده آشنا کنیم تا در صورت نیاز از این روش‌ها استفاده کنید لطفاً تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

راهکار آب کردن لوله یخ‌زده + ترفندهای خانگی

چگونه لوله یخ زده را باز کنیم؟

با آمدن فصل زمستان همه ما ممکن است با مسئله یخ‌زدگی لوله روبه‌رو شویم. یخ زدن لوله آب به علت کاهش دما اتفاق می‌افتد و اگر دمای آب کمتر از صفر درجه شود یخ زدن آب شروع می‌شود و اگر هر چه زودتر آب نشود یخ‌زدگی سخت‌تر شده و سخت‌تر هم باز می‌شود. گاهی اوقات حجم یخ زدگی به قدری بالاست که نه تنها لوله بلکه کنتور آب و بخش زیادی از لوله‌کشی ساختمان یخ می‌زند و این مسئله می‌تواند مشکلت زیادی را برای ساکنین ساختمان درست کند. ناگفته نماند که روش لوله‌کشی در این مسئله تاثیرگذار است و اگر نوع لوله‌کشی توکار باشد کار سخت‌تر خواهد شد و شناسایی و بازکردن لوله‌ یخ‌زده روکار به مراتب آسان‌تر از لوله توکار است. در ادامه در خصوص روش‌های بازکردن لوله آب یخ‌زده بیشتر بحث می‌کنیم و راهکارهایی را خدمت شما دوستان بزرگوار معرفی می‌کنیم.

استفاده از آب گرم

ابتدایی‌ترین روش بازکردن یخ‌زدگی لوله استفاده از آب گرم است که اوصولا در دسترس است و تقریبا همه به عنوان ابتدایی‌ترین روش از آن استفاده می‌کنند. برای اینکار از آب خیلی داغ یا آب جوش استفاده نکنید چرا که نه تنها مشکل را حل نمی‌کند بلکه باعث ترکیدن لوله نیز می‌شود که در آن شرایط و سردی هوا واقعا اعصاب خوردکن است. سعی کنید شیر آب را که یخ زده با ریختن مداوم آب گرم آرام آرام باز کنید تا اگر یخ باز شد آرام آرام هوا و آب از لوله خارج شود و یکباره آب با فشار بیرون نیاید که این مسئله نیز می‌تواند مشکل ساز شود. اگر موفق نشدید می توانید با شعبه لوله بازکنی ستارخان تماس بگیرید.

استفاده از حوله گرم

روش دیگری که می‌توانید برای بازکردن یخ‌زدگی لوله از آن استفاده کنید استفاده از حوله گرم است. حوله را به خوبی گرم کنید و به دور لوله یخ‌زده بپیچید. با مدامت بر این کار کم کم با انتقال گرما به بدنه لوله و یخ داخل آن، یخ لوله آب می‌شود و مشکل رفع می‌شود.

راهکار آب کردن لوله یخ‌زده + ترفندهای خانگی

استفاده از وسایلی که گرما تولید می‌کنند

برای اینکه سرعت آب کردن یخ لوله بالا رود می‌توانید از وسایلی همچون بخاری برقی، پیک‌نیک، سشوار و غیره استفاده کنید تا با بالا رفتن دمای محلی که لوله یخ‌زده قرار دارد یخ لوله باز شود و مشکل رفع گردد. اگر از سشوار استفاده می‌کنید ابتدا فاصله سشوار را با لوله زیاد کنید تا بر اثر تغییر دمای ناگهانی لوله دچار ترکیدگی نشود آرام آرام فاصله را کم کنید تا تغییر دما به تدریج رخ دهد و یخ لوله بدون مشکل آب شود.

استفاده از نوار حرارتی

نوار حرارتی یا نوار گرمایشی نیز یکی از روش‌های آب کردن لوله یخ‌زده است. این نوارها دارای المنت‌ هستند. نحوه استفاده از آنها به این صورت است که نوار حرارتی را باید به دور لوله یخ‌زده بپیچید و بخش انتهایی نوار را به پریز برق متصل کنید تا با جریان پیدا کردن برق در آن حرارت را به لوله منتقل کند و به این ترتیب مشکل رفع می‌شود. البته در ادامه روش هایی را آموزش می دهیم که خودتان بتوانید از عهده کار بربیایید اگر نه می توانید با لوله بازکنی بلوار فردوس تماس بگیرید.

چند روش باز کردن لوله توکار یخ زده بدون تخریب

همانطور که اشاره کردیم لوله‌ها ساختمان ممکن است به صورت توکار یا روکار باشد. حال اگر لوله ساختمان توکار باشد و دچار یخ‌زدگی بشود باید چکار کرد؟ آیا با همان روش‌های قبلی می‌توان مشکل را حل کرد؟ خب از آنجایی در این حالت لوله از دید شما مخفی است و داخل دیوار قرار گرفته نمی‌توانید از همه روش‌های قبلی استفاده کنید ولی برخی روش‌ها می‌تواند مشترک باشد.

ترفندهای آب کردن یخ لوله های توکار

بعد از شناسایی محل یخ‌زدگی لوله می‌توانید بخاری برقی را به سمت دیواری که لوله از آن قسمت عبور می‌کند روشن کنید تا حرارت را دریافت کند و آرام آرام مشکل حل شود یا سشوار را به سمت دیوار بگیرید تا حرارت منتقل شود.

ولی اگر یخ‌زدگی سخت باشد و به این راحتی‌ها رفع نشود ممکن است نیاز به مقداری تخریب داشته باشید. در این مواقع بهتر است خودتان وارد عمل نشوید مگر اینکه مهارت و دانش لازم را داشته باشید، بهتر است از شرکت‌های لوله بازکنی کمک بگیرید تا مشکل را به بهترین نحو برایتان حل کنند.

در این حالت یک سوراخی بر روی دیوار مورد نظر ایجاد می‌کنند تا لوله در دسترس قرار بگیرد و از روش مناسبی برای حل مشکل که می‌تواند یکی از روش‌ها قبلی نیز باشد استفاده کنند. اگر خودتان بخواهید اقدامی کنید این امکان وجود دارد که قسمت بیشتری را تخریب کنید.

روش های پیشگیری از یخ زدن لوله های آب

همواره در هر مسئله‌ای بهترین کار پیشگیری از مشکل است نه ارائه راه برای رفع مشکل. یعنی شما باید تلاش کنید تا زمینه برای ایجاد مشکل پیش نیاید تا نیازی به رفع آن نباشد. در مورد مسئله‌ی یخ‌زدگی لوله‌های ساختمان نیز شما باید سعی کنید که این مسئله پیش نیاید. حال شاید بپرسید چگونه پیشگیری کنیم؟ خب روش‌های ساده‌ای وجود دارد که می‌تواند کمک بزرگی در این مسیر کند که به چند مورد اشاره می‌کنیم:

راهکار آب کردن لوله یخ‌زده + ترفندهای خانگی

عایق بندی لوله‌ها

با استفاده از عایق‌های موجود برای لوله‌ها مانند اسفنج‌های لوله شکل، لوله‌هایی که در معرض سرما و به خصوص خارج از ساختمان هستند مانند لوله‌های حیاط را بپوشانید تا سرما به راحتی روی آن اثر نکند. با همین اقدام می توانید خودتان را از دردسر آب کردن یخ لوله، بیمه کنید.

کمی شیرآب را باز بگذارید

در روزهایی که احتمال یخ‌زدگی لوله بالاست کمی شیرآب را باز بگذارید زیرا آب راکد نسبت به آب در حال حرکت راحت یخ می‌زند.

استفاده از منابع نور یا گرمایشی

با روشن گذاشتن یک لامپ رشته‌ای بالای لوله‌ها و یا روشن کردن یک بخاری کوچک در روزهای سرد زمستان می‌توانید مانع از یخ‌زدن لوله‌ها شوید. چرا که این تجهیزات دمای محیط را افزایش داده و با گرم شدن محیط، لوله ها دچار یخ زدگی نمی شوند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم در خصوص روش‌های برطرف کردن یخ‌زدگی لوله صحبت کنیم و روش‌های ساده‌ای را خدمتتان معرفی کنیم تا در صورت نیاز استفاده کنید.

ضمن اینکه پیشنهاد می کنیم در صورتی که به خدماتی از قبیل رفع گرفتگی لوله توالت، رفع نم و رطوبت، رفع بوی بد توالت، شناسایی محل نشتی و ترکیدگی لوله، تعویض کاسه توالت و نصب توالت فرنگی نیاز داشتید می توانید با شماره 09126887380 یا آدرس سایت https://lulehbazkon.com/ تماس بگیرید تا در کمترین زمان ممکن زیر 20 دقیقه در محل حاضر بوده و بدون کثیف کاری و تخریب، مشکل را حل کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.