تاریخ انتشار : یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱
کد خبر : 21548

دیدار مربیان گروه‌های کر فرهنگ‌سراها با مدیر موسیقی سازمان فرهنگی هنری

دیدار مربیان گروه‌های کر فرهنگ‌سراها با مدیر موسیقی سازمان فرهنگی هنری

کافه دانش: مدیر امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دیدار با مربیان گروه‌های کر فرهنگ‌سراها با بیان اینکه به اندازه کافی روی آواز دسته‌جمعی کار نکرده‌ایم گفت: باید در این حوزه کار کمی و همزمان کار کیفی داشته باشیم و با آموزش جدی‌تر، سواد اعضای گروه‌ها را بالاتر برد. به گزارش …

کافه دانش: مدیر امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دیدار با مربیان گروه‌های کر فرهنگ‌سراها با بیان اینکه به اندازه کافی روی آواز دسته‌جمعی کار نکرده‌ایم گفت: باید در این حوزه کار کمی و همزمان کار کیفی داشته باشیم و با آموزش جدی‌تر، سواد اعضای گروه‌ها را بالاتر برد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مربیان گروه‌های کر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز سه‌شنبه ۲۷ خرداد ماه با حضور در سازمان فرهنگی هنری با امیرحسین سمیعی مدیر امور موسیقی و سرود این سازمان دیدار و تبادل نظر کردند.

امیرحسین سمیعی مدیر امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری در این دیدار عنوان کرد: در ایران به اندازه کافی روی آواز دسته‌جمعی کار نکرده‌ایم و باید در این حوزه کار کمی و همزمان کار کیفی داشته باشیم و با آموزش جدی‌تر، می‌توان سواد اعضای گروه‌ها را بالاتر برد تا نگاه آکادمیک در گروه‌ها جریان پیدا کند. این آموزش‌ها در کیفیت خروجی نهایی گروه‌ها تأثیر عمیقی دارد.

سمیعی با اشاره به راهبردهای سازمان فرهنگی هنری در حوزه موسیقی گفت: قصد داریم برای گروه‌های کر چهارصدایی محتواهای آماده‌ای برای اجرا تولید کنیم. اجرای آکاپلا و وکاپلا هم مورد نیاز است و از ظرفیت هنرجویان فرهنگ‌سراها برای این بحث استفاده شود.

وی افزود: موضوعاتی برای امسال آماده کرده‌ایم که با همکاری گروه‌های کر فرهنگ‌سراها باید قطعاتی آماده کنیم و در نهایت این قطعات را به گوش مخاطبان برسانیم. این قطعات را در استودیو ضبط می‌کنیم تا به شکل حرفه‌ای تولید و منتشر شود. آواز دسته‌جمعی در سبد شنیداری مردم سهم ناچیزی دارد و در مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری نگاه ویژه‌ای برای ترویج این نوع موسیقی داریم.

سمیعی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی عنوان کرد: محورهای این بیانیه که «خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» را به عنوان مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی در گام دوم معرفی می‌کند و همچنین سرفصل مقاومت که شامل موضوعاتی مانند شهدای مقاومت، شهدای مدافع سلامت، وطن و… است، از جمله مباحثی است که در تولید آثار موسیقایی به آن توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.

مدیر امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری در پایان گفت: اینکه مردم را با آواز دسته‌جمعی آشتی دهیم، مأموریت بسیار مهم و البته سختی است. چون آواز دسته‌جمعی گونه‌ای جدی‌ است و ترویج آن تلاش بیشتری می‌طلبد. برای بهتر پیش رفتن کار، فعالیت‌ها را در چند کارگروه طبقه‌بندی می‌کنیم تا به عنوان مثال، گروه‌های چهارصدایی و گروه‌های تک‌صدایی هر کدام طبق برنامه خودشان فعالیت کنند. پیش‌بینی می‌کنم حدود یک ماه دیگر پارتیتور برای اجراهای اولیه آماده شود. امیدوارم اتفاقات مثبتی در زمینه موسیقی داشته باشیم و با به‌کارگیری علاقه‌مندان موسیقی، به نتایج قابل قبولی برسیم.

در این دیدار همچنین مربیان گروه‌های کر سازمان فرهنگی هنری که در فرهنگ‌سراهای مناطق مختلف تهران مشغول فعالیت هستند، به بیان نظرات و پیشنهادهای خود در این حوزه پرداختند.

انتشار خبر: کوروش جم

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.