تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
کد خبر : 50584

دفاع مقدس متعلق به همه مردم است

دفاع مقدس متعلق به همه مردم است

کافه دانش: به مناسبت روز ملی مقاومت و سوم خرداد آیین کلنگ‌زنی یادمان ملی “سرباز وطن” با حضور دکتر پیروز حناچی؛ شهردار تهران، محسن هاشمی؛ رئیس شورای شهر و اعضای شورای شهر، حجازی؛ مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر؛ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تپه …

کافه دانش: به مناسبت روز ملی مقاومت و سوم خرداد آیین کلنگ‌زنی یادمان ملی “سرباز وطن” با حضور دکتر پیروز حناچی؛ شهردار تهران، محسن هاشمی؛ رئیس شورای شهر و اعضای شورای شهر، حجازی؛ مدیر عامل شرکت نوسازی عباس آباد، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر؛ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تپه های اراضی عباس آباد واقع در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس روز سه شنبه چهارم خرداد ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موزه؛ سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر؛ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این مراسم ضمن خوشامد گویی به شهردار تهران و رییس شورای شهر گفت: سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، نام سرباز وطن را برای خود برگزید. در حقیقت هر کسی با هر گرایشی که برای اعتلا و پیشرفت کشور کار می کند، سرباز وطن است.
وی افزود: دفاع مقدس و مقاومت متعلق به قشر خاصی نیست، بلکه متعلق به همه مردم است. رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای نیز فرمودند زمانی که رزمندگان به جبهه رفتند کسی از آنها نپرسید که از کدام جناح و قومی هستید، همه در کنار همه از کشور دفاع کردند.
سردار بهمن کارگر اظهار داشت: در دفاع مقدس همه سهیم بودند چه کسی که در خط مقدم بود و چه پیرزنی که در پشت جبهه برای رزمندگان کار می کرد.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه موزه و سراسر نمای مقاومت را خود شهید حاج قاسم طراحش را ارایه کرد؛ گفت: یک ماه قبل از شهادت ایشان با بزرگواری زیاد گفتند که دستت را می بوسم تا این کار زودتر انجام شود. اجراشدن این نماد تقارن بزرگی با موزه و سراسر نمای مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی دارد و امیدوارم نماد و المان “سرباز وطن” به زودی ساخت و اجرا شود.
وی گفت: هر آنچه از شورای شهر در پیشرفت و پیشبرد اهداف موزه از شورای شهر درخواست کردیم همه را به اجابت رساندند.
شایان ذکر است، مراسم کلنگ زنی سازه یادمان “سرباز وطن” در شکل درخت سرو با ۹۰ متر ارتفاع و زیر ساختی به مساحت هزار متر مربع همراه با فضاهای هنری و… در محل تپه های عباس آباد واقع در اراضی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کلنگ خورد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.