تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر : 609618

دردسر جدید برای صرافی بزرگ رمزارزی؛ چالش حقوقی جدید بایننس چیست؟

دردسر جدید برای صرافی بزرگ رمزارزی؛ چالش حقوقی جدید بایننس چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه شعبه دوم دادگاه استیناف ایالات متحده در منهتن، پرونده یک شکایت علیه صرافی بایننس را مجدداً به جریان انداخته است. در این پرونده، سرمایه‌گذاران ادعا می‌کنند که بایننس با فروش توکن‌های فاقد مجوز، قوانین اوراق بهادار ایالات متحده را نقض کرده و زیان قابل توجهی برای آنها ایجاد نموده است. دادگاه

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شعبه دوم دادگاه استیناف ایالات متحده در منهتن، پرونده یک شکایت علیه صرافی بایننس را مجدداً به جریان انداخته است. در این پرونده، سرمایه‌گذاران ادعا می‌کنند که بایننس با فروش توکن‌های فاقد مجوز، قوانین اوراق بهادار ایالات متحده را نقض کرده و زیان قابل توجهی برای آنها ایجاد نموده است.

دادگاه خریدهای توکن در ایالات متحده را تحت قوانین اوراق بهادار این کشور طبقه‌بندی می‌کند؛ زیرا پس از خرید نمی‌توان آن را لغو کرد. بایننس مخالف است و بیان می‌کند که این پرونده خارج از اختیارات حوزه قضایی ایالات متحده است.

این شکایت مربوط به هفت توکن ELF ،EOS ،FUN ،ICX ،OMG ،QSP و TRX است که از سال ۲۰۱۷ به بعد در بایننس خریداری شده‌اند. ارزش این توکن‌ها از آن زمان به صورت چشمگیری کاهش یافته و سرمایه‌گذاران بایننس را متهم کرده‌اند که به آنها در مورد ریسک‌های مرتبط هشدار نداده است.

صرافی بایننس که مجوز فعالیت خود را در خارج از ایالات متحده ثبت نموده، ادعا کرده است که قوانین اوراق بهادار ایالات متحده برای این صرافی قابل اجرا نیست.

بایننس برای دفاع از خود، به یک حکم دادگاه عالی در سال ۲۰۱۰ استناد کرده‌ که طی آن، اعمال قوانین اوراق بهادار ایالات متحده برای موارد خارج از این کشور، محدود شده است.

این نبرد حقوقی، پس از پرونده اخیر در زمینه نقض قوانین مبارزه با پولشویی و در پی آن استعفای چانگ‌پنگ ژائو، مدیر عامل این صرافی، جدی‌ترین چالش بایننس محسوب می‌شود.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته دردسر جدید برای صرافی بزرگ رمزارزی؛ چالش حقوقی جدید بایننس چیست؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.