تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۷:۲۷
کد خبر : 69957

خط و نشان معاون اول رییس جمهور برای خودروسازان داخلی

خط و نشان معاون اول رییس جمهور برای خودروسازان داخلی

خط و نشان معاون اول رییس جمهور برای خودروسازان داخلیمعاون اول رئیس جمهور در جلسه‌ای که با مدیران عامل خودرویی کشور داشت، برای خودروسازان داخلی خط و نشان کشید و خواستار بهبود کیفیت تولیدات شد.
کیفیت تو..

خط و نشان معاون اول رییس جمهور برای خودروسازان داخلی

معاون اول رئیس جمهور در جلسه‌ای که با مدیران عامل خودرویی کشور داشت، برای خودروسازان داخلی خط و نشان کشید و خواستار بهبود کیفیت تولیدات شد.

کیفیت تولیدات خودرویی کشور مسئله‌ای نگران کننده برای تمامی مردم و حتی رهبر انقلاب و نمایندگان مجلس شده است. پیرو همین نگرانی‌ها معاون اول رئیس جمهور، اعلام کرده در صورتی که رضایت مردم درباره کیفیت خودرو تأمین نشود، در وهله اول گروه‌های خودروسازی جدیدی در داخل برای رقابت با خودروسازان قبلی ایجاد می‌شود و اگر این امر محقق نشد برای تقویت حس رقابت، واردات را از سر خواهیم گرفت.

خط و نشان برای خودروسازان داخلی

به گفته محمد مخبر، معاونت اول ریاست جمهوری، اولویت اصلی رضایت مردم است و هیچ چیزی به اندازه رضایت و رفاه و امنیت آنها مهم نیست و متاسفانه هم اکنون مردم از وضعیت بد خودروهای داخلی راضی نیستند. وی در ادامه توضیح داد که دولت تمایلی برای واردات خودرو از کشورهای بیگانه ندارد و افزود:

وظیفه اصلی دولت تأمین رضایت، رفاه و امنیت مردم است و اگر قرار باشد بین وضعیت موجود و رضایت مردم یکی انتخاب شود، دولت طرف مردم می‌ایستد و حفظ منافع آنها را در اولویت قرار خواهد داد. باید در مرحله نخستین خودروسازان جدیدی وارد بازار داخلی کنیم تا حس رقابت تقویت شود و اگر این روش جواب نداد، باید فکری به حال واردات کرد.

کیفیت خودرو

محمد مخبر از تمامی تولیدکنندگان داخلی خودرو درخواست همکاری با وزارت صمت کرد و تأکید کرد که همگی باید به یکدیگر کمک کنیم تا دولت بتواند با ایجاد مجموعه‌های بزرگتر و حمایت از آنها قطب‌های تازه‌ای در صنعت خودرویی تشکیل دهد.

به گفته معاون اول رئیس جمهور، امروزه علم و فناوری پیشرفت خوبی داشته و ظرفیت‌های زیادی نیز برای بهره برداری از آنها وجود دارد. آنچه ما ایرانیان در چنته داریم خیلی بیشتر از چیزی است که در حال حاضر داریم. به اعتقاد وی اگر فضای رقابتی در این صنعت ایجاد شود، می‌توان امیدوار بود که کیفیت بهبود یابد و قیمت‌ها نیز فروکش کند.

بنابر گفته‌های مخبر، دولت سیزدهم با قاطعیت تمام و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود می‌خواهد از خودروسازان داخلی حمایت کند و آماده است تا بسترهای لازم برای رقابتی شدن بازار را نیز فراهم کند. در این صورت می‌توان امیدوار بود که هم منافع مردم تأمین شود و هم صنعت خودروسازی کشور به قله‌های رفیع برسد.

وی در ادامه تأکید کرد که دولت عزم جدی برای حمایت از خودروسازی کشور دارد و مسائل و مشکلات پیش روی این صنعت را می‌تواند حل و فصل کند. وی افزود:

بر اساس تأکید رئیس جمهور، دولت در صدد خروج از مدیریت کارخانجات خودروسازی است تا با خروج از این عرصه، نسبت به سیاست گذاری صحیح برای رقابتی شدن و بالندگی خودروسازی کشور اقدام کند.

کیفیت خودرو

پس از صحبت‌های محمد مخبر در کنار وزیر صمت و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری و تعدادی از مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی، بعضی از خودروسازان به تشریح وضعیت فعلی این صنعت پرداختند و گوشه‌ای مسائل و مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند را بیان کردند.

از جمله مسائلی که خودروسازان در این جلسه به آن اشاره کردند می‌توان به قیمت گذاری دستوری، رقابت دولت با بخش خصوصی، تأمین منابع مالی و نقدینگی مواد اولیه تولید اشاره کرد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.