تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
کد خبر : 587628

جف بزوس بزرگترین فرد خیر تاریخ لقب می‌گیرد

جف بزوس بزرگترین فرد خیر تاریخ لقب می‌گیرد

جف بزوس بزرگترین فرد خیر تاریخ لقب می‌گیرد جف بزوس اخیرا از قصد خود برای واگذاری بخش عمده‌ای از ثروتش به موسسات خیریه خبر داده که می‌تواند او را به بزرگترین فرد خیر تاریخ تبدیل کند. جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون، در مصاحبه اخیر خود با CNN گفته است که قصد دارد بخش اعظم ثروت خالص

جف بزوس بزرگترین فرد خیر تاریخ لقب می‌گیرد

جف بزوس اخیرا از قصد خود برای واگذاری بخش عمده‌ای از ثروتش به موسسات خیریه خبر داده که می‌تواند او را به بزرگترین فرد خیر تاریخ تبدیل کند.

جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون، در مصاحبه اخیر خود با CNN گفته است که قصد دارد بخش اعظم ثروت خالص خود را به امور خیریه اختصاص دهد. به گزارش سی‌ان‌ان، بزوس هنوز جزئیاتی را در مورد نحوه توزیع پول یا درصد دقیق واگذاری ثروتش ارائه نکرده است، اما گفته که می‌خواهد با تغییرات اقلیمی مبارزه کرده و حامی افرادی باشد که در راه اتحاد بشریت قدم برمی‌دارند.

به نقل از بلومبرگ، بنیان‌گذار آمازون با ثروت خالص 124 میلیارد دلار، چهارمین فرد ثروتمند روی زمین است. به گزارش سی‌ان‌ان، این اولین بار است که بزوس از قصد خود برای واگذاری بخش عمده‌ای از ثروتش به موسسات خیریه خبر می‌دهد. کلویی ملاس، خبرنگار CNN در مصاحبه با این میلیاردر از او پرسید که آیا قصد دارد اکثر ثروت اندوخته در طول عمر خود را واگذار کند یا خیر.

بزوس در پاسخ گفت:

بله، چنین قصدی دارم. با این حال، سخت‌ترین بخش این است که بفهمیم چگونه این کار را به روشی اهرمی انجام دهیم. پروسه ساخت آمازون آسان نبود و کاری بود که زمان و انرژی زیاد صرف کرد و تنها با کمک هم‌تیمی‌های باهوش و سخت‌کوش تحقق یافت. با این وجود، معتقدم که همکاری با موسسات نیکوکاری و خیریه نیز کار آسانی نباشد.

بنیان‌گذار آمازون در ادامه افزود:

در حالی‌که راه‌های زیادی برای انجام کارهای بی‌اثر و نه‌چندان مفید وجود دارند، ما در حال ایجاد ظرفیتی هستیم که بتوانیم این مبالغ را تقدیم موسسات خیریه کنیم.

رقابت جف بزوس و بیل گیتس برای تصاحب لقب بزرگترین خیر تاریخ

اظهارنظر اخیر بزوس، ممکن است او را به بزرگ ترین فرد خیر در طول تاریخ تبدیل کند که قرار است بخش عمده‌ای از ثروت خود را به امور خیریه تقدیم کند. از همه مهم‌تر، بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت نیز گفته که قصد دارد تقریبا تمام دارایی خود را که در حدود 114 میلیارد دلار تخمین زده شده است را به بنیاد بیل و ملیندا گیتس که به عنوان بزرگ‌‌ترین موسسه خیریه خصوصی در جهان گزارش شده، ببخشد.

بیل گیتس در کنار همسر سابقش

بیل گیتس در کنار همسر سابقش

گیتس هم‌چنین یکی از بنیان‌گذاران The Giving Pledge بود، این کمپین برای تشویق ابرثروتمندان جهان به واگذاری اکثریت ثروت خود به منظور اهداف بشردوستانه ایجاد شده است. با این حال تا لحظه نگارش این مقاله، نام جف بزوس به عنوان یکی از امضاکنندگان فهرست مذکور دیده نمی‌شود. بزوس پیشتر نیز مبالغی هنگفت را صرف امور خیریه کرده بود، اگرچه در قیاس با ثروت کلی او رقم قابل توجهی نبود. او در سال 2022 از ایجاد صندوق زمین بزوس خبر داد و متعهد شد که 10 میلیارد دلار را صرف مبارزه با تغییرات اقلیمی می‌کند.

با این حال، آمازون، غول تجارت الکترونیکی که بزوس موسس آن است، در زمینه حمایت از محیط‌زیست سوابق ضد و نقیضی دارد. اگرچه بزوس در سال 2019 مدعی شد که تولید کربن در آمازون تا سال 2040 به صفر خواهد رسید. اما بر اساس آخرین گزارش پایداری این شرکت، انتشار دی‌اکسید کربن آمازون بین سال‌های 2020 تا 2021 با رشدی 18 درصدی همراه بوده است. بزوس سال گذشته از سمت مدیرعاملی این شرکت استعفا داد و اکنون به عنوان رئیس اجرایی آمازون مشغول به کار است.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.