تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۹
کد خبر : 596745

تفاوت گوشی ردمی 10a و 10a

تفاوت گوشی ردمی 10a و 10a

همه ما مهمانان‌هایی در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم و هر روز شاهد تحولات گسترده در این عرصه هستیم. در حالی که سرعت تغییر در این حوزه باورنکردنی است، برندهای پیشگام در صنعت همیشه در حال بهبود و ارتقای تولیدات خود هستند. برند شیائومی، یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، به موجب کیفیت

همه ما مهمانان‌هایی در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم و هر روز شاهد تحولات گسترده در این عرصه هستیم. در حالی که سرعت تغییر در این حوزه باورنکردنی است، برندهای پیشگام در صنعت همیشه در حال بهبود و ارتقای تولیدات خود هستند. برند شیائومی، یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، به موجب کیفیت بالا و قیمت مناسب گوشی‌های خود شناخته شده است. برای هر کسی که به دنبال دستگاهی قدرتمند و با کیفیت باشد، انتخاب یک گوشی شیائومی نوید روزهای خوبی را به او خواهد داد.

گوشی‌های هوشمند شیائومی هر یک از مزایای و مکانیزم‌های خاصی برخوردار هستند که باعث محبوبیت بیش از حد آن‌ها شده‌اند. با محصولات برند شیائومی، ارتباط بین دنیای دیجیتال، واقعیتی فراگیر و بدون مرز است، به همین دلیل این برند از انتخاب‌های برتر و اول مصرف‌کنندگان در سراسر جهان است. با ما همراه باشید تا تفاوت گوشی ردمی 10a و 10a sport دو محصول برتر و پرفروش این برند نامی را بررسی کنیم.

 

تفاوت گوشی ردمی 10a و 10a sport در طراحی بدنه

دو گوشی ردمی 10A  و 10A Sport  در طراحی بدنه، تفاوتی چشم‌گیری با هم ندارند. هر دوی این مدل‌ها با طراحی شیک و جذاب خود، توجهات زیادی را به خود جلب کرده و نمادی از زیبایی و اصالت هستند. تفاوت اصلی بین این دو گوشی در یک ویژگی خاص و مهم است؛ گوشی ردمی 10A Sport  مجهز به حسگر اثرانگشت در پشت گوشی است، در حالی که گوشی ردمی 10A  این قابلیت را ندارد. این ویژگی موجب ایجاد تفاوت مهمی در استفاده از این دو گوشی شده است.

گوشی ردمی10A Sport  در مقابل آب و گرد و غبار مقاومت بیشتری دارد، حتی اگر در شرایط دشوار و آب و هوای بد قرار بگیرد به سبب استاندارد بالایی که دارد، دچار هیچ مشکلی نخواهد شد در حالی که این مقاومت در گوشی ردمی10A  وجود ندارد و به نظر می‌رسد که گوشی ردمی 10A Sport برای کاربرانی که به دنبال یک گوشی با مقاومت بالاتر در برابر شرایط دشوار هستند، بهترین گزینه باشد.

 

بررسی تفاوت گوشی ردمی 10a و 10a sport به لحاظ قابلیت‌های نمایشگر

هر دو گوشی ردمی 10A  و 10A Sport  از یک نمایشگر TFT LCD با اندازه 6.53 اینچی با رزولوشن 720 × 1600 پیکسل و نسبت تصویر 20:9 بهره می‌برند. تفاوت اصلی بین این دو گوشی در تکنولوژی به کار رفته در نمایشگر آن‌ها است.

نمایشگر گوشی ردمی 10A  به تکنولوژی IPS مجهز شده است که در آن نور پس‌زمینه از طریق لایه‌های مختلف نور ایجاد شده و به نمایشگر منتقل و آن را روشن می‌کند. این تکنولوژی قابلیت نمایش رنگ‌های واقعی و یکنواخت را دارد و در بیشتر گوشی‌های هوشمند و حتی تلویزیون‌های هوشمند نیز از آن استفاده می‌شود.

اما گوشی ردمی 10A Sport در نمایشگر خود از تکنولوژی IPS LCD پشتیبانی می‌کند. این تکنولوژی نوعی نمایشگر TFT با نام IPS LCD capacitive touchscreen  است که قابلیت‌های مدرن‌تری را به ویژگی‌های تکنولوژی نمایشگر IPS اضافه می‌کند و همچنین باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری گوشی خواهد شد.

 

بررسی تفاوت گوشی‌های ردمی 10a و 10a sport به لحاظ پردازنده

گوشی‌های ردمی 10A  و 10A Sport  از یک پردازنده اسنپ دراگون 439 با تکنولوژی 12 نانومتر پشتیبانی می‌کنند. این پردازنده شامل 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.95 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A53  با فرکانس 1.45 گیگاهرتز است.

مهم‌ترین تفاوت بین این دو گوشی، در حافظه و رم آن‌ها است. گوشی ردمی 10A  از حافظه داخلی 32 گیگابایت و رم 2 گیگابایت برخوردار است در حالی که گوشی ردمی 10A Sport  دارای حافظه داخلی 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت است. این دو گوشی هر دو از اسلات کارت حافظه خارجی بهره می‌برند از این رو به کاربران این امکان را خواهد داد که فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی داده‌های خود داشته باشند.

به طور کلی باید گفت هر چند که این دو گوشی از یک پردازنده قدرتمند استفاده می‌کنند؛ اما گوشی ردمی 10A Sport با برخورداری از حافظه داخلی و رم بیشتر، برای کاربرانی که به دنبال اجرای بازی‌های سنگین و برنامه‌هایی با حجم بالا هستند، مناسب‌تر است.

بررسی تفاوت دوربین به کار رفته در گوشی‌های ردمی 10a و 10a sport

گوشی‌های ردمی 10A و 10A Sport به لحاظ ویژگی‌ها و قابلیت‌های دوربین به کار رفته در آن‌ها، تفاوت‌هایی با هم دارند. گوشی شیائومی ردمی 10A  دارای سه دوربین در پشت است که شامل یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسل، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسل و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسل است، در حالی که گوشی ردمی 10A Sport، تنها دو دوربین در پشت آن وجود دارد و این دو دوربین شامل یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسل و یک دوربین عمق 2 مگاپیکسل هستند.

هر دو گوشی دارای دوربین جلویی 5 مگاپیکسل هستند که امکان عکاسی سلفی و برقراری تماس‌های ویدئویی را فراهم می‌آورد. در صورتی که شما به دوربین پشت گوشی برای عکاسی و فیلم‌برداری اهمیت می‌دهید، گوشی ردمی 10A با سه دوربین قدرتمند، بهتر است. اما چنانچه به دنبال دوربین عمق و دوربین اصلی با کیفیت بالا و برخورداری از قابلیت عکاسی در شرایط نوری مختلف هستید، گوشی ردمی 10A Sport مناسب‌ترین گزینه برای شما است.

 

تفاوت گوشی‌های ردمی 10a و 10a sport به لحاظ باتری

گوشی‌های ردمی 10A  و 10A Sport هر دو  دارای باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت هستند. با این حال، مصرف باتری گوشی ردمی 10A Sport  مقداری کم‌تر است.

این مصرف کمتر باتری در گوشی ردمی 10A Sport  به دلیل این است که این گوشی دارای پردازنده‌ای با ورژن جدیدتر است که به صورت کارآمدتری از باتری استفاده می‌کند. همچنین با بهره‌گیری از تکنولوژی TFT نمایشگر در گوشی ردمی 10A Sport، میزان مصرف باتری به مقدار قابل ملاحظه‌ای در این گوشی کاهش یافته است.

تفاوت گوشی ردمی 10a و 10a
شیائومی ردمی 10a sport، مقدمه‌ای از خلاقیت و پلی به سوی آینده که قلب هر بیننده‌ای را تسخیر می‌کند.

بررسی تفاوت اتصالات به شبکه گوشی‌های ردمی 10a و 10a sport

گوشی‌های شیائومی ردمی 10A  و 10A Sport قابلیت پشتیبانی  از اتصالات شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 b/g/n ، بلوتوث 5.0 و GPS را دارند. این دو گوشی از قابلیت Dual SIM برخوردار هستند که به کاربر امکان استفاده از دو سیم کارت به طور هم‌زمان را می‌دهد.

تفاوت این دو گوشی، در قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی NFC است. تنها گوشی ردمی 10A Sport قابلیت پشتیبان از NFC  را دارد. با بهره‌گیری از این تکنولوژی، کاربر می‌تواند از قابلیت پرداخت برخط و مبادله اطلاعات با دستگاه‌هایی که از NFC پشتیبانی می‌کنند، بهره‌مند شود.

 

جمع‌بندی

یکی از محبوب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین برندهای گوشی در ایران، برند خوش‌آوازه شیائومی است. شیائومی برندی است که به سبب عرضه گوشی‌های خوش‌قیمت و در عین حال کارآمد و مدرن در جهان شناخته شده است.

گوشی‌های ردمی 10A  و 10A Sport  دو مدل از تولیدات پرفروش این کمپانی هستند که طراحی خارق‌العاده و عملکردی کم‌نظیر دارند. در این مقاله تفاوت این دو مدل از شیائومی ردمی را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این دو گوشی با برخورداری از صفحه‌ نمایش بزرگ و حساس، پردازنده‌ بالا و حجم حافظه‌ زیاد، تجربه‌ای زیبا و لذت بخش از جهان ارتباطات و اطلاعات را برای کاربران فراهم می‌آورند.

البته که این گوشی‌ها شباهت‌های نیز با هم دارند؛ اما اگر به دنبال گوشی با دوربین‌های عالی و خروجی صوتی 3.5 میلی‌متری هستید، گوشی ردمی 10A  برای شما مناسب‌تر خواهد بود. اگر از دو سیم کارت استفاده می‌کنید، هر دو مدل 10A  و 10A Sport  مناسب شما هستند و در صورتی که به دنبال گوشی با قابلیت پرداخت الکترونیکی از طریق NFC و قابلیت جستجوی مکان هستید، بهترین گزینه برای شما، گوشی ردمی 10A Sport  است.

امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشیدو مطالب آن برایتان مفید واقع شده باشد.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.