تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
کد خبر : 587153

تعمیر اوکی مرجع تخصصی آموزش برای تعمیرات یخچال و فریزر

تعمیر اوکی مرجع تخصصی آموزش برای تعمیرات یخچال و فریزر

  اگر یک یخچال فریزر را جا به جا کرده باشید یا اینکه یک یخچال نو خریده باشید، می دانید که برای روشن کردن آن باید چند ساعتی صبر کنید. اما دلیل این موضوع چیست؟ پاسخ کوتاه این است که عملکرد یخچال شما با کمی دیر روشن شدن، با ثبات بیشتری انجام می شود. این

 

اگر یک یخچال فریزر را جا به جا کرده باشید یا اینکه یک یخچال نو خریده باشید، می دانید که برای روشن کردن آن باید چند ساعتی صبر کنید. اما دلیل این موضوع چیست؟ پاسخ کوتاه این است که عملکرد یخچال شما با کمی دیر روشن شدن، با ثبات بیشتری انجام می شود. این موضوع به دلیل روغنی است که در کمپرسور دستگاه وجود دارد. این روغن اگر به سیستم تبرید نشت کند، باعث انسداد آن می شود.

علت کار نکردن موتور یخچال

روغن کمپرسور یکی از اسم هایی است که ممکن است با آن آشنا نباشید. همان طور که گفته شد دلیل دیر روشن شدن یخچال، همین روغن کمپرسور است. وظیفه این روغن در کمپرسور این است که هر قسمتی که دمای آن زیاد شود را روغن کاری و خنک کند. بدین ترتیب سایش درون کمپرسور به شدت کاهش می یابد. بدون وجود این روغن، یخچال و فریزرها عمر بسیار کوتاهی خواهند داشت.

دلایل دیگر دیر روشن شدن یخچال

یکی دیگر از دلایل دیر روشن شدن یخچال، وجود محافظ درون آن است. مطمئنا با محافظ برق به صورت کامل آشنایی دارید. کار این دستگاه این است که هنگامی که ولتاژ برق ثبات ندارد، دستگاه را خاموش نگه داشته تا از وارد شدن صدمه به آن جلوگیری کند. استفاده از محافظ برق در همه دستگاه های الکترونیکی توصیه می شود. در برخی از یخچال ها، یکی از دلایل دیر روشن یخچال، وجود محافظ برق در آن است. در واقع هنگام روشن کردن یخچال و اتصال آن به برق، چند ثانیه ای زمان می برد تا یخچال شروع به کار کند. دلیل این موضوع وجود محافظ در یخچال است. بنابراین کمی تاخیر در روشن شدن یخچال کاملا طبیعی است.

نظر شما در مورد اینکه از کجا بفهمیم یخچال یکسره کار میکند چیست؟

با توجه به نحوه کارکرد به راحتی میتوانید به سوالتان مبنی بر از کجا بفهمیم یخچال یکسره کار میکند، پاسخ دهید. با شناخت نشانه‌هایی که به یکسره کارکردن یخچال مربوط میشود میتوانید به این مهم پی ببرید. گاهی اوقات به دلیل تازه بودن یخچال افراد وسواس بسیاری به خرج میدهند و به کارکرد یخچال دقت میکند. به عبارتی شاید ممکن است شک شما به یکسره کار کردن یخچال کاملا بیهوده باشد. از این رو درخواست میکنیم به نشانه‌ها و علائمی که در ادامه به آنها میپردازیم توجه کنید.
تعمیر اوکی مرجع تخصصی آموزش برای تعمیرات یخچال و فریزر2

از کجا بدانیم یخچال یکسره کار میکند

یخچال اتومات نمیکند

از مهمترین نشانه‌هایی که مبنی بر یکسره کار کردن یخچال است، اتومات نکردن آن است. اما از کجا بفهمیم یخچال یکسره کار میکند و اتومات نمیکند؟ پیش از بررسی این مورد بهتر است بدانیم که اتومات کردن چیست و چرا اتفاق می‌افتد؟ یخچال زمانی اتومات میکند که هوای داخل یخچال به حدی گرم شده است که برای مواد خوراکی دمای مناسبی نیست. به عبارتی هوای داخل یخچال به حدی خنک نیست که برای مواد غذایی داخل آن مطلوب باشد. در چنین شرایطی یخچال اتومات کرده و شروع به کار میکند. در این بین شاید یک سوال در ذهنتان ایجاد شود. چرا هوای داخل یخچال باید به حدی گرم باشد که یخچال یکسره کار کند؟ مبرهن است که یکسره کار کردن یخچال و اتومات نکردن آن دلیل محکمی بر وجود مشکل در یخچال است. هر مشکلی که اتومات کردن یخچال را دچار مشکل میکند باید سریعا رفع شود.

اتومات نکردن یخچال میتواند به دلیل بروز خرابی در قطعاتی مانند ترموستات و یا به علت دلایلی مانند باز ماندن درب یخچال باشد.

صدای یخچال دائما از آشپزخانه به گوش میرسد

از کجا بفهمیم یخچال یکسره کار میکند و موتور آن دائما در حال خنک کردن هوای داخل یخچال است؟ موتور یخچال صدای ضعیفی دارد که با نزدیک شدن به یخچال میتوانید آن را بشنوید. اگر یخچال‌تان از سری مدلهای هوشمند است، باید درب یخچال را باز کنید تا بتوانید صدای ضعیف موتور را بشنوید. زمانی که صدای موتور یخچال دائما به گوش میرسد، به راحتی میتوان تشخیص داد که یخچال یکسره کار میکند. این مورد از سری دلایل محکم مبنی بر این است که از کجا بفهمیم یخچال یکسره کار میکند.

زمانی که یخچال به دلایل مختلفی اتومات نمیکند، هیچ فرمانی به موتور مبنی بر غیرفعال شدن آن ارسال نمیشود. برای مثال گزینه نشتی در گاز یخچال را در نظر بگیرید. زمانی که گاز یخچال نشت کرده و عملکرد یخچال به هم میخورد، موتور یخچال نیز به فعالیت خود ادامه داده و اتومات نمیکند. در نتیجه یخچال یکسره کار کرده و صدای موتور دائما به گوش می رسد.

از همین لحظه به صدای موتور یخچالتان توجه کنید!

 

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.