تاریخ انتشار : جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
کد خبر : 588155

ترفندهای شستشوی کتانی سفید

ترفندهای شستشوی کتانی سفید

کفش های کتانی سفید بسیار شیک به نظر رسیده و محبوبیت زیادی نیز دارند . اما یک نقطه ضعف قابل توجه دارند و آن هم این است که خیلی سریع کثیف می شوند و  پس از پوشیدن طولانی مدت، این کتانی ها ظاهر خود را از دست می دهند. اگر کتانی های  خود را به

کفش های کتانی سفید بسیار شیک به نظر رسیده و محبوبیت زیادی نیز دارند . اما یک نقطه ضعف قابل توجه دارند و آن هم این است که خیلی سریع کثیف می شوند و  پس از پوشیدن طولانی مدت، این کتانی ها ظاهر خود را از دست می دهند.
اگر کتانی های  خود را به طور منظم تمیز  و از آنها بخوبی مراقبت کنید، کفش های کتانی سفید شما همیشه از ظاهری بی عیب و نقص برخوردارند.  هنگام انتخاب روش سفید کردن، به مواد رویه و کفی آن توجه کنید. کتانی های پارچه ای ، چرم و جیر به مراقبت متفاوتی نیاز دارند تا آسیب نبینند و لکه های کثیف بر روی آنها باقی نماند.
به عنوان مثال، شستن در ماشین لباسشویی ظاهر مدل های پارچه ای را حفظ می کند، اما یک جفت کتانی سفید چرمی یا جیر را کاملا از بین می برد . همچنین بهتر است کفی ها و توری ها را جداگانه بشویید.

نحوه تمیز کردن کتانی سفید

بیایید فرض کنیم که قبلاً کثیفی و گرد و غبار روی کتانی را با یک برس خشک پاک کرده اید، کفی ها و توری ها را جدا کرده اید. حال بیایید به این سوال بپردازیم که از کدام محصولات پاک کننده می توان استفاده کرد.

 4  نکته در مورد نحوه تمیز کردن کفش های کتانی سفید:

1.    پاک کننده های آرایش نه تنها برای لوازم آرایشی، بلکه برای ناخالصی های کوچک روی سطح کثیف نیز مناسب است. کافی است یک پد پنبه ای خیس شده را روی لکه کفش کتانی سفید بکشید تا  از بین برود.
2.    مخلوط ساخته شده از نشاسته سیب زمینی و شیر به نسبت مساوی برای تمیز کردن مدل های چرمی مناسب است.
3.    صابون یا مایع شوینده را روی برس بمالید و روی کتانی بکشید، سپس کتانی سفید را کاملا بشویید.
4.    استفاده از یک ماده سفید کننده مبتنی بر اکسیژن برای کتانی های مدل های پارچه ای مناسب است. آن را روی کتانی بمالید، کمی صبر کنید و در انتها  خوب بشویید.

 

2  راه برای تمیز کردن کفش های کتانی سفید از زردی:

1.    برای پاک کردن لکه زرد از روی کتانی سفید یک مسواک قدیمی را به اندازه یک نخود خمیر دندان بریزید و روی کتانی بکشید سپس آن را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.
2.    مقدار مساوی آب لیمو و آب را مخلوط کنید و روی کفش بمالید، بشویید.

نحوه تمیز کردن کفش های کتانی جیر سفید

اگر در باران گرفتار شدید و مجبور شدید از میان گل و لای عبور کنید، اولین کاری که برای تمیز کردن کتانی جیر سفید خود باید انجام دهید این است که با پر کردن داخل کتانی با روزنامه یا دستمال کاغذی از داخل، اجازه دهید رطوبت به خوبی خشک شود. در مرحله بعد، موارد زیر را انجام دهید:
– با یک برس خشک خاک کتانی را تمیز کنید.
– در برخی موارد، می توانید لکه را با پاک کن نیز پاک کنید.
– از محلول صابون بدون کلر همراه با مقدار کمی آمونیاک استفاده دکنید.
هنگام تمیز کردن، دقت کنید که کارهایتان ظریف باشد، سطح کفش را خیس کنید و نه از داخل آن، تا کفش‌های جیر در اثر خیس شدن تغییر شکل ندهند. در انتها با یک پارچه خشک، کفش را خشک کنید و در اتاقی با تهویه مناسب و بدون استفاده از منابع حرارتی، ترجیحاً برای حفظ شکل، داخل آن را با کاغذ پر کنید تا کاملا خشک شود.

نحوه شستن کفش های کتانی چرمی سفید

قبل از شستن کفش‌های کتانی چرم سفید، کف آن را از خاک، سنگریزه‌های چسبیده و سایر زباله‌ها کاملاً تمیز کنید. بسته به درجه کثیفی کف پا، آن را با محلول صابون تمیز کنید یا با مخلوطی از خمیر دندان و آب مسواک بزنید .هرگز کتانی های های چرمی را در ماشین لباسشویی نشویید بلکه  فقط با یک برس کفش نرم یا یک مسواک قدیمی به دقت تمیز کنید.

نحوه شستن کفش های کتانی پارچه ای سفید

مدل های پارچه ای کتانی معمولاً در تابستان پوشیده می شوند و این کتانی ها نه تنها گرد و غبار را جمع می کنند، بلکه لکه های چمن را نیز به خود می گیرند.  برای اینکه کتانی پارچه ای سفید شما به سرعت شکل و سفیدی اصلی خود را از دست ندهد، قبل از هر چیز به دمای آب هنگام شستشو توجه کنید. آنها می توانند پس از استفاده از آب گرم جمع شوند و با آب خیلی سرد نیز لکه ها پاک نمی شوند . استفاده از  خشک کن چه در ماشین لباسشویی و چه در دستگاه های خشک کن ، یکی دیگر از دشمنان از بین رفتن فرم کتانی پارچه ای هستند .
بنابراین،  باید این کتانی ها را همیشه با آب گرم بشویید و آنها را به طور طبیعی در هوای آزاد خشک کنید و همچنین  به روش های عامیانه زیر توجه کنید:
•    در یک ظرف پلاستیکی، سرکه را با جوش شیرین مخلوط کنید تا یک توده کف آلود به دست آید، آن را روی کفش بمالید، سپس با آب گرم بشویید.
•    پودر لباسشویی، پراکسید هیدروژن و سرکه را در قسمت های مساوی ترکیب کنید. آنها را با برس روی کفش بزنید.
•    برای تمیز کردن کتانی سفید پارچه ای از خمیر دندان استفاده کنید که باعث از بین رفتن خاکستری و زردی می شود.
هنگام شستشو با ماشین لباسشویی، حالت ظریف را انتخاب کنید، توصیه می شود کفش های کتانی را در یک روبالشی سفید قرار دهید، فراموش نکنید که حالت چرخش و خشک کردن را برای جلوگیری از تغییر شکل خاموش کنید و از سفید کننده های حاوی کلر استفاده نکنید.

خشکشویی ، ایمن ترین راه شستن کفش و کتانی

در خشکشویی ، لک و کثیفی کفش و کتانی را با مواد ویژه  پاک کرده و در نهایت بدون آسیب به کتانی و کفش ، آن را تمیز و پاکیزه دریافت می کنید .
امروزه انواع خدمات خشکشویی بصورت آنلاین در دسترس است . خشکشویی حباب در تهران خدمات خشکشویی کتانی ، خشکشویی فرش ماشینی در منزل ، شستشوی تشک خوشخواب و… را در کمترین زمان انجام می دهد.  امکان ثبت سفارش بصورت آنلاین و تلفنی در خشکشویی حباب فراهم شده است.
۹۱۰۹۲۷۳۲ – ۰۲۱
www.hobabb.com

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.