تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۹
کد خبر : 61539

بهترین سرگرمی ها در دوران کرونا چیست؟

بهترین سرگرمی ها در دوران کرونا چیست؟

این روزها به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، مکان هایی که می توانیم برای تفریح و خوشگذرانی به آنجا برویم بسیار کم شده و همین امر باعث کسلی و خستگی می شود. در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم که برای داشتن حال خوب، نیاز نیست با تعداد بالا برید جایی یا تو مهمونی های شلوغ شرکت کنید. …

این روزها به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، مکان هایی که می توانیم برای تفریح و خوشگذرانی به آنجا برویم بسیار کم شده و همین امر باعث کسلی و خستگی می شود. در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم که برای داشتن حال خوب، نیاز نیست با تعداد بالا برید جایی یا تو مهمونی های شلوغ شرکت کنید. تفریح در اماکنی مانند اتاق فرار انیگما که از هر لحاظ هم می‌تواند جذاب باشد. در این روزها که از رفتن به استادیوم های ورزشی، استخر و …. دور هستیم، باز هم می‌توان گروه های ۴ تا ۶ نفره تشکیل داد و از اسکیپ روم لذت برد.

برای دوری از این کسلی و خستگی راه های زیادی وجود دارد که به بخشی از آنها اشاره می کنیم.

استفاده بیش از حد تلفن همراه جز ضرر برای شما چیزی ندارد. پس باید به این فکر کنید که بدن و ذهن شما به یک چالش تمام عیار نیاز دارد. یکی از این چالش ها که باید بصورت حضوری و با فعالیت بدنی و فکری انجام شود بازی اتاق فرار یا اسکیپ روم است. اسکیپ روم در دوران کرونا هم با رعایت پروتکل های بهداشتی طرفداران خود را دارد.

در این بازی شما وارد اتاق هایی می شوید که هرکدام راه خروج متفاوتی دارند و شما باید با استفاده از حل کردن معماهای موجود در اتاق فرار به این راه های خروج دست پیدا کنید.

بازی اتاق فرار با رعایت پروتوکل های بهداشتی

اتاق فرار از اون دسته بازی هایی هست که وقتی با گوشی های همراه بازی می کنی، با خودت میگی کاش تو واقعیت هم بود. خب این ی جواب داره که بله تو واقعیت هم هست.

وقتی وارد اتاق میشی و میبینی دقیقا با همون صحنه های بازی، دکور و شخصیت روبرو شدی ی حس خیلی عالی بهت میده که اصلا متوجه نمیشی زمان بازی کی گذشت. هر بازی اتاق فرار برگرفته از یک داستان متفاوت هست، بعنوان مثال بازی اتاق روانی در مورد یک دکتر بیمار به اسم اچ اچ هلمز هست که صاحب یک هتل مرموز بوده و هر شخصی که اتاق رزرو میکنه رو با دست های خودش سلاخی میکنه و به قتل میرسونه. زمانی که شما وارد فضای بازی میشید همه چیز همونجوری هست که درباره اون شنیدید.

بهترین بازی واقعی جهان

اینو می دونستید که بهترین بازی واقعی جهان اتاق فرار هست؟

نزدیک بودن اتاق فرار به واقعیت و باز بودن دست طراح اتاق فرار برای هرچه واقعی تر نشان دادن بازی، باعث شده این بازی بعنوان بهترین بازی واقعی جهان انتخاب شود.

تاحالا خودتون رو توی این شرایط قرار دادید؟ به بخش رزرو اتاق فرار برید و ببینید شخصیت شما با کدام بازی سازگارتر است.

شاید این روزها با پیشرفت تکنولوژی و وجود بازی های بی نظیر کامپیوتری با گرافیک بالا، این عقیده را داشته باشید که دیگر کسی به سراغ بازی های واقعی مانند اسکیپ روم نمی رود. اگر این عقیده را دارید کاملا در اشتباه هستید. چرا؟

زیرا اتاق های فرار بهترین راه برای لمس واقعیت در بازی هستند. بازی های کامپیوتری هرچقدر هم طبیعی جلوه کنند نمی توانند جای بازی های فکری واقعی را بگیرند. حضور در لوکیشن اتاق فرار و جو بازی با دکور اتاق فرار بسیار هیجان انگیز است. حین بازی، اکت های متفاوتی دریافت می کنید که این هم دلیلی است برای انتخاب اتاق فرار بعنوان یک تفریح جذاب در زمان اوقات فراغت از میان بازی های فکری جدید که اکثر این بازی های فکری معروف هستند.

مستندهای گردشگری ببینید

بهترین سرگرمی ها در دوران کرونا چیست؟

در این روزها که سفر و گردشگری از رونق افتاده و برای حفظ سلامتی خود و دیگران مجبور به دوری از سفر هستید، فرصت خوبی است تا به سبک دیگری، در زمین ماجراجویی کنیم. اگر گردشگری از علایق اصلی شما است، پیشنهاد می‌کنیم که بیش از پیش درمورد زیبایی‌های دنیا بدانید و اطلاعات خود درمورد مقاصد گردشگری ایرانی و خارجی را افزایش دهید. برای این کار می‌توانید مستندهای مختلف در صنعت گردشگری را تماشا کنید و مجله‌های آنلاین در سایت‌های معتبر را دنبال و مطالب آنها را مطالعه کنید. علاوه بر مستندهای خارجی، مستندسازهای ایرانی نیز در صنعت گردشگری، بسیار موفق عمل کرده‌اند و حیف است که تماشای آنها را از دست بدهید. همچنین می‌توانید تصاویر مقصد رؤیایی خود را در گوگل جست‌وجو کنید.

در کلاس‌های ورزشی آنلاین شرکت کنید

بهترین سرگرمی ها در دوران کرونا چیست؟

این روزها که رفتن به باشگاه‌های ورزشی و حضور در جمع، توصیه نمی‌شود، باز هم نباید ورزش را فراموش کنید. شرکت در کلاس‌های آنلاین که بسیاری از مربی‌ها برگزار می‌کنند، می‌تواند بسیار مؤثر باشد و حس کسلی را از شما دور کند. همچنین از طریق بسیاری از سایت‌های ورزشی می‌توانید ویدئوهای آموزشی ورزش موردعلاقه‌تان را تماشا کنید. یوگا یکی از بهترین ورزش‌ها برای تفریح در خانه و کاهش استرس است. این ورزش محبوب وسیله خاصی نمی‌خواهد و به‌راحتی می‌توانید آن را شروع کنید.

بازی های رومیزی در خانه

بازی های ساده اما هیجان انگیزی هستند که فقط به بازیکن و ذهن فعال نیاز دارند؛ بردگیم ها هم زمین بازی هستند و هم جایی برای پیاده کردن محتویات مغزتان.

بردگیم

بعید است که یک نفر آدم اجتماعی و شادی باشد، اما بردگیم ها را نشناسد. شاید اگر چند سال پیش بود، می‌گفتیم بلااستثنا همه با این نوع بازی‌ها آشنا هستند و حداقل یک دست منچ، توی خانه‌ها پیدا می‌شد، اما حالا وضعیت فرق می‌کند و آنقدر برخی با این بازی‌ها غریبه هستند که اگر از آنها بپرسیم بازی رومیزی یا بردگیم چیست ، نتوانند پاسخ درستی به سوال ما بدهند.

این روزها سرگرمی‌های مجازی مجال استفاده از این بازی‌ها را گرفته‌ و باعث شده‌است خیلی‌ها نه تنها از بازی‌های جمعی و دوستانه دور شوند، بلکه از خود آن جمع هم غافل بشوند. اکثر مردم دوست دارند، خودشان را در دنیایی غرق کنند که کم کم، هوش، بینایی و روابط اجتماعی‌شان را از آنها می‌گیرد. ولی شما اینجایید. در صفحه‌ای که قرار است درباره بردگیم، جدیدترین انواع برد گیم ها، مزایای بازی های رومیزی و آمار مربوط به محبوبیت بردگیم‌ها در آن صحبت کنیم.

تقریبا در خانواده های ایرانی بدون اینکه اسم بردگیم را شناخته باشیم، با شطرنج آشنا شده ایم. تقریبا شطرنج پرطرفدارترین بردگیم در جهان است. بعد از شطرنج، تخته نرد و فکر بکر بازی هایی بود که مردم ایران انجام می دادند ولی با مفهوم بردگیم آشنایی نداشتند.

بازی‌های رومیزی یا بردگیم (Board Game) در سال‌های اخیر در دنیا محبوبیت چشمگیری داشته‌‌اند. بردگیم‌ها معمولا به دو بازیکن یا بیشتر نیاز دارند و خوشبختانه برخلاف اکثر بازی‌های ویدئویی باعث پیشرفت مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی میشوند. تعامل در حین بازی و گیم‌پلی های مهیج و سرگرم کننده تجربه‌های کم‌نظیر و به خاطره‌انگیز برای جمع دوستان و خانواده به وجود می‌‌‌آورند

امروزه توی هر خونه ای که پا بذارید، یک مورد یا بیشتر بردگیم پیدا میکنید که ساعت های خالی شما رو پر میکنه. اسم بهترین بردگیم ها در جهان توی سایت boardgamegeerk.com اومده که بصورت مجزا بهترین بردگیم از نگاه مردم و بهترین بردگیم از نگاه گیمرها رو مشخص کرده است.

اسم چندتا از این بردگیم ها رو برای شما جمع کردیم تا در خرید بردگیم به شما کمک کنیم:

Chess-

Stratego-

Monopoly-

Risk-

The Settlers of Catan-

Scrabble-

Battleship-

Clue-

انجام بازی های فکری در روزهایی که کرونا ویروس اومده و اکثرمون خونه نشین و قرنطینه هستیم کمک میکنه از این زمان بهترین استفاده را ببریم و لحظاتی شاد در کنار خانواده داشته باشیم .

 

بازی‌ فکری هم فال است و هم تماشا. لحظات‌مان را شاد و مفرح می‌کند و از طرفی مغزمان را هم ورزش می‌دهد و برای تقویت ذهن و تقویت حافظه مفید است. در این مقاله درباره انواع بازی فکری و مزایای مختلفی که برای تقویت مهارت‌های ذهنی و اجتماعی‌ شما دارند صحبت میکنیم و بهترین بازی های فکر بزرگسالان و نوجوانان را معرفی می کنیم.

مجموعه اتاق فرار انیگما در زمان فراگیری کرونا هم با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی محیطی شاد و مفرح را برای شما عزیزان تدارک دیده است تا از استرس این روزها رهایی پیدا کنید.

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.