تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶
کد خبر : 74401

اجزای تشکل دهنده گیربکس فنلدر و گیربکس کوپلینگ

اجزای تشکل دهنده گیربکس فنلدر و گیربکس کوپلینگ

همه ما می دانیم که گیربکس یکی از مهم ترین تجهیزات در خودرو و وسایل صنعتی به شمار می رود. اما اصولا در صنعت یک گیربکس چه تعریفی دارد و چه کار می کند؟ این سوالی است که شاید برای شما هم پیش آمده باشد و ما قصد داریم در ادامه این مقاله به بررسی …

همه ما می دانیم که گیربکس یکی از مهم ترین تجهیزات در خودرو و وسایل صنعتی به شمار می رود. اما اصولا در صنعت یک گیربکس چه تعریفی دارد و چه کار می کند؟ این سوالی است که شاید برای شما هم پیش آمده باشد و ما قصد داریم در ادامه این مقاله به بررسی آن بپردازیم. در صورتی که علاقمند هستید با این قطعه و کارکرد آن بیشتر آشنا شوید، با ما همراه باشید.

 

گیربکس فلندر چیست و چه انواعی دارد؟

گیربکس فلندر یک محصول صنعتی تولید شده توسط برند فلندر آلمان (زیرمجموعه زیمنس) می باشد. این محصول در تجهیزات صنعتی برای انتقال توان مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند از یک منبع تولید نیرو برای تامین گشتاور و دوران مصرف کننده استفاده کند. منبع توان و مصرف توان به عنوان ورودی و خروجی یک گیربکس فلندر شناخته می شود. گیربکس های فلندر در انواع افزاینده و کاهنده تولید می شوند. محصولات افزاینده گیربکس های دور بالا می باشند و گیربکس های کاهنده در میان محرک و متحرک قرار داده می شوند. به طور کلی شش نمونه از گیربکس صنعتی در بازار وجود دارد :

  • گیربکس حلزونی : اجزای تشکیل دهنده این سری از گیربکس های فلندر را می توان ماردون فولادی دانست و همچنین یک سنگ خورده و یک چرخنده به حالت حلزونی می باشد. در نظر داشته باشید که این سری از محصولات کارکرد بسیار نرمی داشته و از این روی در بسیاری از صنایع از این محصولات استفاده می شود.
  • گیربکس هلیکال : اجزای تشکیل دهنده این سری از گیربکس فلندر شامل چرخنده های ساده و پروفیل مورب می باشد. در واقع این سری از گیربکس ها می توانند انتقال نیرو را با حرکت در یک نقطه انجام دهند. میزان صدای بسیار کم گیربکس هلیکال را می توان از مهم ترین عواملی دانست که از این سری گیربکس ها استفاده می شود.
  • گیربکس آویز : از چند محور در تولید این سری گیربکس فلندر استفاده می شود و همین مسئله باعث می شود که ایجاد گشتاور بسیار بالایی از این محصول دائم کار انتظار داشته باشیم. به طور کلی بیشترین میزان استفاده از این سری گیربکس را می توان جرثقیل های سقفی دانست. همچنین باید در نظر داشته باشید که این سری از محصولات فلندر به دلیل طول عمر بالایی که دارند بسیار شناخته شده می باشند.
  • گیربکس خورشیدی : در صورتی که فضا محدود و راندمان مورد نیاز بسیار بالا باشد، گیربکس خورشیدی می تواند عملکرد بسیار مطلوبی را از خود نشان دهد. ۰.۵ الی ۸۰۰ دور در دقیقه به عنوان بازه دوران این سری از انواع گیربکس فلندر به شمار می رود و می توان گفت که فلندر یکی از بهترین سازنده های این سری از گیربکس در دنیا شناخته می شود.
  • گیربکس گرانویل : چرخدنده های هلیکال در این سری نیز مشاهده می شوند ولی دو چرخدنده با قابلیت انتقال گشتاور به صورت ۹۰ درجه نیز در این محصول وجود دارد. انتقال نیرو در این محصول در محورهای متعامد انجام می شود و می توان گفت که در دستگاه های صنعتی به صورت گسترده ای از این محصول استفاده می شود.
  • گیربکس صنعتی : این نمونه از گیربکس توسط سفارش دهنده تولید می شود و می توان گفت که در واقع الکتروگیربکس می باشد. در صنایع کشتی سازی و همچنین تجهیزات دوار از این نمونه گیربکس به صورت گسترده ای استفاده می شود.

با توجه به آشنایی که در خصوص اجزای تشکیل دهنده و تعریف گیربکس فلندر که داشتیم، در ادامه شما را همراهی خواهیم کرد تا بیشتر در خصوص کوپلینگ گیربکس اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

اجزای تشکل دهنده گیربکس فنلدر و گیربکس کوپلینگ

گیربکس کوپلینگ یا کوپلینگ موتور چیست؟

برای اتصال دو محور شفت از کوپلینگ موتور یا کوپلینگ گیربکس استفاده می شود. این سری از تجهیزات صنعتی در صورت عدم وجود کارکرد یک دستگاه و حتی صنعت را به طور کامل مختل می کنند و از این روی باید گفت که انتخاب دقیق آن ها دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. در واقع می توان گفت که کوپلینگ ها تماما از چرخ دهنده ها و قطعات مهار کننده تشکیل می شوند و باید در نظر داشته باشید که این سری از محصولات انواع مختلفی ساخته می شوند. از مهم ترین انواع گیربکس کوپلینگ می توان به کوپلینگ گیره ای، غلافی، هیرث، سرعت ثابت و غیره اشاره نمود. در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید می توانید با کارشناسان اشناب در ارتباط باشید و سوالات خود را بپرسید.

با توجه به تمامی توضیحات بیان شده باید در نظر داشته باشید که شما می توانید از روش آنلاین نسبت به خرید گیربکس کوپلینگ اقدام کنید. در صورتی که سوالی داشته باشید نیز می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را بپرسید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.