تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر : 54424

آیا بیمه برای سفر به ترکیه هم لازم است

آیا بیمه برای سفر به ترکیه هم لازم است

کشور ترکیه به دلیل هم مرز بودن با ایران و البته عدم نیاز به ویزا برای سفر به این کشور در کنار آب و هوای فوق العاده و مراکز خرید متعدد، یکی از مقاصد مهم گردشگری برای سفر به خارج از کشور برای ما ایرانیان است. به نحوی که هر سال تعداد زیادی از ایرانیان …

کشور ترکیه به دلیل هم مرز بودن با ایران و البته عدم نیاز به ویزا برای سفر به این کشور در کنار آب و هوای فوق العاده و مراکز خرید متعدد، یکی از مقاصد مهم گردشگری برای سفر به خارج از کشور برای ما ایرانیان است. به نحوی که هر سال تعداد زیادی از ایرانیان برای تفریح و گردش و البته دیدن اماکن تاریخی و دیدنی این کشور به ترکیه سفر می کنند. به همین دلیل است که صنعت گردشگری ایران هم به مقصد ترکیه دارای خدمات بسیار خوبی است و آژانس های هواپیمایی زیادی در این زمینه فعال بوده و خدمات نسبتاً خوب و متنوعی را به هموطنان ارائه می دهند.

اما با توجه به اینکه ورود به ترکیه برای ایرانیان نیازی به تشریفات ویزا ندارد و هر شخصی در کمترین زمان ممکن فقط با مراجعه به مرز زمینی و یا با سفر هوایی می تواند وارد خاک ترکیه شود، استفاده از بیمه مسافرتی برای سفر به ترکیه کمتر مورد توجه مسافران قرار می گیرد. در حالی که به گواه بسیاری از افرادی که در کشور ترکیه دچار مشکلاتی نظیر بیماری یا حادثه شده اند، پرداخت هزینه های درمانی در این کشور بسیار کمرشکن بوده و در صورتی که یک مشکل حتی کوچک هم دچار شوید، مجبور به پرداخت هزینه های چند ده میلیون تومانی خواهید بود. این در حالی است که در شما می توانید قبل از خروج از ایران، بیمه مسافرتی ترکیه تهیه کرده و خیال خود را از بابت این گونه اتفاقات غیرمنتظره هم راحت کنید. در این زمینه شرکت بیمه سامان این امکان را هم برای شما قرار داده است که بتوانید به صورت آنلاین بیمه مسافرتی سامان ترکیه را خریداری کنید.

یکی از دلایلی که مسافران بیمه مسافرتی را فراموش می کنند، اقدام آژانس های مسافرتی است که بیمه تور را در پکیج های سفر به ترکیه تبلیغ می کنند. در حالی که با بررسی های صورت گرفته در این زمینه می بینیم که بیمه های خریداری شده روی تور های ترکیه، پوشش های بسیار کمی در مقایسه با بیمه نامه هایی دارند که به صورت عرف از نمایندگی های شرکت بیمه خریداری می شوند. در حالی که اگر مشکل حادی در ترکیه دچار شوند، بیمه نامه آنها پوشش کافی برای میزان خسارت به وجود آمده را ندارد.

همچنین در زمان پاندمی کرونا هم برخی پوشش های بیمه مسافرتی با پوشش کرونا و یا بیمه های مسافرتی که قرنطینه هتل را برای افرادی که در حین سفر به بیماری مبتلا می شوند، از جمله نیازهای مسافرانی هست که به ترکیه سفر می کنند.

بنابراین با توضیحاتی که داده شد، اگر قصد سفر به کشور ترکیه را دارید، حتماً تصویر بیمه مسافرتی را که در پکیج تور به شما ارائه شده است درخواست کنید و آن را مطالعه کنید و با بیمه های مسافرتی که در سایت شرکت های بیمه موجود است، مقایسه کنید. اگر بیمه شما پوشش های کافی از نظر شما را ندارد، حتماً یک بیمه نامه دیگر از نمایندگی های بیمه یا وب سایت فروش آنلاین بیمه مسافرتی تهیه کنید تا در حین سفر با پرداخت هزینه ها از جیب خود غافلگیر نشوید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.