تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰
کد خبر : 584555

چری آریزو 8 ؛ مشخصات فنی، امکانات رفاهی، ویدیو و تست تصادف

چری آریزو 8 ؛ مشخصات فنی، امکانات رفاهی، ویدیو و تست تصادف

چری آریزو 8 ؛ مشخصات فنی، امکانات رفاهی، ویدیو و تست تصادف چری آریزو 8 یک سدان سایز بزرگ است که آبروی خودروهای چینی را در برابر ماشین‌ هایی مثل تویوتا کمری و نیسان ماکسیما حفظ می‌کند پس با ما همراه باشید تا در ادامه به سراغ تصاویر و مشخصات فنی Chery Arrizo 8 برویم.

چری آریزو 8 ؛ مشخصات فنی، امکانات رفاهی، ویدیو و تست تصادف

چری آریزو 8 یک سدان سایز بزرگ است که آبروی خودروهای چینی را در برابر ماشین‌ هایی مثل تویوتا کمری و نیسان ماکسیما حفظ می‌کند پس با ما همراه باشید تا در ادامه به سراغ تصاویر و مشخصات فنی Chery Arrizo 8 برویم.

سدان‌های شرکت چری که با نام آریزو به بازار می‌آیند، یکی از محبوب‌ترین خودروهای جهان در بین ایرانی‌ها هستند. اکنون آخرین عضو این خانواده قصد دارد تا قوی‌ترین پیشرانه‌ای که یک آریزو به خود دیده است را در کنار نمایشگاهی از امکانات و کابین بی‌نظیر و منحصر به فرد، در اختیار خریداران قرار دهد. در ادامه با کامل‌ترین مجموعه تصاویر چری Arrizo 8 همراه خواهیم بود و به مشخصات فنی، طراحی ظاهری و امکانات آن هم نگاهی خواهیم داشت اما قبل از اینکه به هر کدام از موارد یاد شده برسیم، با گجت نیوز همراه باشید تا با یک ویدیو کامل و جذاب، به سراغ دست پخت جدید چینی‌ها برویم.

معرفی چری آریزو 8

جلو پنجره اسپرت با هواکش‌های مشبک لوزی شکل در کنار چراغ‌های LED منحصر به فرد با نوار DRL و فلاپ‌های زیبای مه شکن‌ها در کنار لیپ سپر 3D، اصلی‌ترین موادی هستند که در همان نگاه اول، توجه شما را شکار می‌کنند.

به تفاوت فرم هواکش‌های جلو پنجره توجه کنید.

سدان Chery Arrizo 8
سدان Chery Arrizo 8
سدان Chery Arrizo 8
سدان Chery Arrizo 8

در نمای کناری، رینگ‌های 19 اینچی استاندارد و علامت زیبای روی گلگیرها را داریم و فرورفتگی‌های جذاب درب‌ها همراه با انحنای ستون C، واقعا چهره‌ای عجیب را خلق کرده‌اند. البته رینگ‌های 20 اینچی هم جزو آپشن‌های انتخابی خواهند بود.

چری آریزو 8

چری آریزو 8
چری آریزو 8

هنر طراحان چینی در قسمت عقبی چری Arrizo 8 به اوج خود می‌رسد و در این قسمت می‌توانید چراغ‌های خطر دو پره با طراحی ممتدی را ببینید و علامت تجاری شرکت Chery هم در وسط آن‌ها حک شده است. کمی پایین‌تر به سیستم اگزوز 2 کاناله (برای پیشرانه 1.6 لیتری) و 4 کاناله (برای پیشرانه 2 لیتری) می‌رسیم و نهایتا آنتن کوسه‌ای، هواکش‌های گلگیرهای عقب و اسپویلر «دم اردکی» را خواهیم داشت. (به تفاوت طرح دیفیوزر و تعداد اگزوزها توجه کنید)

سدان Chery Arrizo 8
سدان Chery Arrizo 8

سدان Chery Arrizo 8
سدان Chery Arrizo 8
سدان Chery Arrizo 8

چری آریزو 8
چری آریزو 8
چری آریزو 8

این قسمت را با ابعاد چری آریزو 8 به پایان می‌رسانیم که شامل 4780 میلی متر طول، 1843 میلی متر عرض و 1469 میلی متر ارتفاع می‌شود می‌شود. همچنین بد نیست بدانید که اگر به صورت میانگین حساب کنیم، باید گفت که تویوتا کمری 2022 و نیسان ماکسیما 2022 نسبت به چری آریزو 8 ، ابعاد کوچک‌تری دارند.

کابین منحصر به فرد، نمایشگر دوال اسکرین و زیباترین دستگیره‌های چینی

چری آریزو 8

سدان Chery Arrizo 8
سدان Chery Arrizo 8
سدان Chery Arrizo 8

بر روی داشبورد چری Arrizo 8 می‌توانید یک نمایشگر دوال اسکرین 12.3 اینچی (مجموعا 25 اینچی) با طرح ذوزنقه‌ای را پیدا کنید که از سرویس‌های اپل کارپلی و اندروید اتو هم بهره می‌برد و به دستیار اجرای فرمان‌های صوتی هم مجهز شده است.

سدان Chery Arrizo 8

چری آریزو 8
چری آریزو 8
چری آریزو 8

چری آریزو 8
سدان Chery Arrizo 8

فرمان D کات با غربیلک سه پره به همراه لبه‌ی زیبای داشبورد و طرح منحصر به فرد دریچه‌های سیستم تهویه هوا در کنار تزئینات چشم نواز طرح چوب، ارگونومی دستگیره‌‌های درب و کنترلرهای تنظیم صندلی هم واقعا در نوع خود تک و بی‌نظیر هستند.

چری آریزو 8
چری آریزو 8

از هد آپ دیسپلی هم عبور می‌کنیم تا به کنسول وسطی برسیم. در این قسمت، دو جالیوانی مخفی، شارژر وایرلس، درگاه برق 12 ولت DC، پورت USB، اهرم دنده با کلید پارک اختصاصی و ترمز پارک برقی را داریم.

مشخصات فنی و امکانات Chery Arrizo 8

سدان Chery Arrizo 8

سدان سایز بزرگ چری Arrizo 8 با سه پیشرانه مختلف به بازار خواهد آمد. در تریم استاندارد، پیشرانه چهار سیلندر خطی توربو شارژ 1.6TGDI با 195 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور را داریم که این اعداد در تریم دوم و به لطف پیشرانه 2.0TGDI، به 250 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا می‌کنند. البته سیستم انتقال قدرت هر دو تریم، گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه است که با چرخ‌های جلویی درگیر می‌شود و در بهترین روز خود می‌تواند 210 کیلومتر سرعت را به راننده هدیه دهد.

چری آریزو 8

در انتها به ضعیف‌ترین عضو خانواده‌ی چری Arrizo 8 می‌رسیم که از گیربکس اتوماتیک 9 سرعته CVT و پیشرانه توربو شارژ 1.5 لیتری با 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور بهره مند است. همچنین بد نیست که به امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی چری آریزو 8 نگاهی بیندازیم که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سیستم تعلیق چند میله‌ای در محور عقب و دو جناغی در محور جلو
  • هدآپ دیسپلی با قابلیت واقعیت افزوده
  • سنسور تشخیص صورت راننده
  • دستیار اجرای فرامین صوتی
  • سیستم کروز کنترل تطبیقی
  • سیستم باقی ماندن در بین خطوط و هشدار خارج شدن از خط
  • ترمزهای اضطراری در هر چهار چرخ
  • دوربین ۳۶۰ درجه و رادار نقطه کور
  • دوربین پارک و سنسورهای فاصله سنج در سپر عقب و جلو
  • سیستم مانیتور فشار باد تایرها
  • سیستم هشدار تصادف از عقب
  • ۱۰ کیسه هوا
  • دستیار پارک اتوماتیک

قیمت چری آریزو 8 و احتمال واردات آن به ایران

چری آریزو 8

گفته می‌شود تریم‌های مختلف چری آریزو 8 در بازه قیمت 15.5 هزار دلار (برای نسخه 1.5T) و 22 هزار دلار (برای نسخه 2.0T) به بازار خواهند آمد. اگر قوانین واردات خودرو به ایران را در نظر بگیریم، با تقریب خوبی می‌توان گفت که در صورت رسمی شدنِ واردات آریزو 8 به ایران، قیمت این سدان چینی، کمتر از 1.3 میلیارد تومان نخواهد بود! همچنین بد نیست بدانید که شرکت مدیران خودرو به عنوان نماینده رسمی چری در ایران، احتمالا از همین حالا به دنبال واردات این سدان خوش ساخت و قدرتمند هستند و اگر بتوانند قیمت آن را در محدوده 1.3 میلیارد تومان حفظ کنند، باید گفت که فروش چری آریزو 8 تضمین شده خواهد بود.

نتایج تست تصادف Chery Arrizo هشت

تیم تحقیق و توسعه چری Arrizo 8، استحکام فوق العاده ستون‌های A و B را تضمین می‌کنند و گفته می‌شود که ساختار بدنه این خودرو می‌تواند نیروی وارد شده در تصادف‌ها را به خوبی جذب کند تا سرنشینان در امنیت کامل باقی بمانند. در ادامه به سراغ تنها فیلم‌های منتشر شده از تست تصادف چری آریزو 8 می‌رویم که تست تصادف از جلو و تست «برخورد از جلوی هم‌پوشانی کوتاه IIHS» را به تصویر می‌کشند.

جذاب ترین مطالب دنیای خودرو:

سهول آیپائو – Aipao یا E50A Pro؛ نگاهی به سدان برقی جدید جک با سیستم‌های خودران هواوی

چانگان C385، اولین خودرو هیدروژنی تولید انبوه چین است + ویدیو

مرسدس بنزهای S کلاس میباخ جدید منصوری با 720 اسب بخار از راه رسیدند

کراس اوور کوپه آیویز U6 با ظاهری خاص و جذاب معرفی شد

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.