تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
کد خبر : 24709

در بازدید جمعی از نمایندگان مجلس از رصدخانه شهری تهران مطرح شد: ضرورت استفاده از داده های تحلیلی در مدیریت شهر

در بازدید جمعی از نمایندگان مجلس از رصدخانه شهری تهران مطرح شد: ضرورت استفاده از داده های تحلیلی در مدیریت شهر

کافه دانش: جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز دهم تیر ماه در رصدخانه شهری ، میهمان سازمان فاوای شهرداری تهران بودند و ضمن بازدید از این مرکز با داده‌ها و داشبوردهای مختلف و کاربردهای متفاوت آن آشنا شدند. به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در این نشست مجتبی رضاخواه، …

کافه دانش: جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز دهم تیر ماه در رصدخانه شهری ، میهمان سازمان فاوای شهرداری تهران بودند و ضمن بازدید از این مرکز با داده‌ها و داشبوردهای مختلف و کاربردهای متفاوت آن آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، در این نشست مجتبی رضاخواه، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، ابوالفضل عمویی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، زهره سادات لاجوردی و بیژن نوباوه، اعضای کمیسیون فرهنگی حضور داشتند و با محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوا به گفتگو و و تبادل نظر پرداختند.
در ابتدای این جلسه، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران با ارائه توضیحاتی در خصوص تاریخچه و کارکردهای اصلی رصدخانه گفت: این مرکز درواقع مکانی برای تجمیع داده‌ها، ارائه تحلیل‌های شهری بر بستر اطلاعات مکانی و به نوعی قلب اصلی داده‌ها و آمار مرتبط با شهر و شهرداری است.
در ادامه، فرجود با اشاره به اهمیت تبادل داده‌ای میان دستگاه‌های مختلف تاکید کرد: سازمان فاوا آماده آغاز و توسعه همکاری‌های مشترک و تبادل انواع داده‌ها با مجلس شورای اسلامی است و همچنین می‌تواند بر اساس اعلام نیاز مجلس، داشبوردهای اطلاعاتی مناسب برای تصمیم گیری‌های کلان تولید کند.
نوباوه در این نشست ضمن تاکید بر بزرگی و جمعیت بالای تهران، وجود بانک اطلاعاتی جامع و کاملی از پایتخت و شفافیت و در دسترس بودن آنها را بسیار با اهمیت توصیف کرد و افزود: رسیدگی به جنبه‌های مختلف شهر تهران نه تنها برای این شهر بلکه برای کل کشور حیاتی است.
در ادامه، عمویی نیز بهترین مبنا برای تصمیم‌گیری و تصمیم سازی را داده‎های شفاف و دسترسی تمامی سازمان‌ها به آن را با اهمیت دانست و رصدخانه شهری را مرکزی با رویکردهای قابل تقدیر و ظرفیت‌های بالا توصیف و ابراز امیدواری کرد، الگویی برای کار سایر سازمان‌ها در تمامی شهرهای ایران باشد.
لاجوردی نیز با تقدیر از تلاش سازمان فاوا در به روزرسانی داده‌های موجود در رصدخانه و استفاده تحلیلی از آنها گفت: اطلاعات و آمار خوبی در این مرکز جمع‌آوری شده و همچنین کار بسیار ارزشمندی صورت گرفته است. رصدخانه می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف بلند مدت و برای برنامه‌ریزی‌های کلان آینده یاری دهد.
رضاخواه نیز با تاکید بر اهمیت داده ها در مدیریت شهر گفت: بدون داده‌های تجمیع شده در آینده قاعدتا مدیریت شهری امکان‌پذیر نخواهد بود. بنابراین باید تمامی تلاش خود را برای به روزرسانی و تحلیل آنها و استفاده درست از داده‌ها متمرکز کنیم. همچنین می‌توانیم در مجلس شورای اسلامی نیز از این داده‎ها نهایت بهره را ببریم.

انتشار: کوروش جم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.