تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر : 24065

کبریایی ‌زاده: امیدوارم که همایش مکمل‌ها الگویی برای فعالیت‌های مشابه باشد

کبریایی ‌زاده: امیدوارم که همایش مکمل‌ها الگویی برای فعالیت‌های مشابه باشد

رئیس سندیکای تولید کنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران گفت: مصرف ۷۰ درصدی محصولات تقلبی و غیرمعتبر یک هشدار جدی‌است و از آن‌جا که کنترل مصرف‌شان ساده نیست، باید این فرآورده‌هابه صورت استاندارد در کشور تولید شود. به گزارش خبرنگار کافه دانش، هشتمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی، پنجمین سمپوزیوم پایش سلامت مکمل های ورزشی و …

رئیس سندیکای تولید کنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران گفت: مصرف ۷۰ درصدی محصولات تقلبی و غیرمعتبر یک هشدار جدی‌است و از آن‌جا که کنترل مصرف‌شان ساده نیست، باید این فرآورده‌هابه صورت استاندارد در کشور تولید شود.

به گزارش خبرنگار کافه دانش، هشتمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی، پنجمین سمپوزیوم پایش سلامت مکمل های ورزشی و نهمین همایش‌ طلای سبز با شعار «ایمن – برگزار – می‌کنیم»، با حمایت سازمان غذا و دارو، سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های غذایی و رژیمی و اتحادیه واردکنندگان مکمل‌های غذایی، رژیمی، ویتامینی و گیاهی ایران، صبح امروز سه شنبه ۱۷ تیر ماه ۹۹، با حضور عباس کبریایی‌ زاده رئیس سندیکای تولید کنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران و رئیس شورای سیاست‌گذاری هشتمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی، دکتر محسن امین دکترای تخصصی میکروبیولوژی دارویی و دبیر علمی و عضو شورای سیاست گذاری همایش، در مرکز همایش‌های هتل المپیک تهران افتتاح شد.

عباس کبریایی ‌زاده، رئیس شورای سیاست‌گذاری هشتمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی

عباس کبریایی ‌زاده، رئیس شورای سیاست‌گذاری هشتمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی، در مراسم افتتاحیه گفت: برگزاری ایمن در شرایط کرونایی، یکی از ویژگی‌های بارز این همایش می باشد و امیدوارم که هشتمین همایش مکمل‌ها الگویی برای فعالیت‌های مشابه باشد.

وی از تأمین بیش از ۸۰ درصد نیاز کشور در زمینه مکمل‌ها خبر داد و تأکید کرد: بسیاری از واردکنندگان سال‌های قبل نیز به عرصه تولید آمده‌اند و خوشحالم که اعلام کنم فرآورده‌های خونی و های‌تک نیز در کشور تولید می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری هشتمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی، در ادامه گفت: بخش آموزش با همکاری سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران به این همایش اضافه شده است و به طور متوسط هر سال ۲۰ تا ۳۰ کارگاه آموزشی با همیاری مسئولان سازمان غذا و دارو برگزار و تعداد زیادی مقاله پژوهشی نیز ارائه می‌شود.

کبریایی ‌زاده، ضمن اشاره به آمار اعلامی درباره میزان مصرف مکمل‌های ورزشی غیراستاندارد، این نکته را بلای جان بعضی ورزشکاران جوان دانست و افزود: مصرف ۷۰ درصدی محصولات تقلبی و غیرمعتبر یک هشدار جدی‌است و از آن‌جا که کنترل مصرف‌شان ساده نیست، باید این فرآورده‌ها به صورت استاندارد در کشور تولید شود.

رئیس سندیکای تولید کنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران، در پایان سخنان خود، از سختی‌َ‌ زیاد در حوزه تولید گلایه کرد و با اشاره به چالش‌های تولیدکنندگان در حوزه‌های مختلف مانند بانک مرکزی، سازمان غذا و دارو، گمرک و… گفت: لطفا تولید را آسان کنید.

بنا به این گزارش، دکتر محمدرضا شانه ساز معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، دکتر مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، دکتر عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، از مدعوین مراسم افتتاحیه این همایش بودند.

این گزارش می افزاید، این همایش و نمایشگاه های جانبی آن، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار می شود و کلیه تهمیدات بهداشتی لازم جهت فضای ایمن و سالم برای بازدیدکنندگان و غرفه‌داران در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، هشتمین همایش مکمل‌های رژیمی و غذایی، پنجمین سمپوزیوم پایش سلامت مکمل های ورزشی و نهمین همایش‌ طلای سبز با شعار «ایمن – برگزار – می‌کنیم»، از ۱۷‌ تا ۱۹‌ تیر ماه ۹۹، در محل هتل المپیک تهران برگزار می‌ شود.

خبرنگار: زهرا سادات فاطمی

 

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.