تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
کد خبر : 600302

چگونه یک دیزل ژنراتور متناسب با کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

چگونه یک دیزل ژنراتور متناسب با کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

در فصل تابستان نیز به علت افزایش دمای هوا و استفاده بیشتر از وسایل سرمایشی مصرف برق به اوج خود رسیده که این موضوع سبب نزدیک شدن تقاضای مصرف به عرضه برق شده و در نتیجه برای کنترل آن ممکن است ساعاتی قطعی برق اتفاق بیفتد آسیب های قطعی برق به طور کلی، خاموشی صدمات

در فصل تابستان نیز به علت افزایش دمای هوا و استفاده بیشتر از وسایل سرمایشی مصرف برق به اوج خود رسیده که این موضوع سبب نزدیک شدن تقاضای مصرف به عرضه برق شده و در نتیجه برای کنترل آن ممکن است ساعاتی قطعی برق اتفاق بیفتد

آسیب های قطعی برق

به طور کلی، خاموشی صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور و به زندگی مردم وارد می‌کند. اکنون با توجه به قرار گرفتن در گرم‌ترین فصل سال و شکستن رکورد مصرف برق در برخی مناطق تهران شاهد قطعی‌های بلند مدت و کوتاه مدت برق بوده‌ایم که مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده‌است.

آسیب قطعی برق به مشاغل

قطعی های برق می تواند پیامدهایی به دنبال داشته باشد که از جمله آنها می توان به وقفه در کسب و کارهای وابسته به برق، خرابی تجهیزات کارگاهی، خراب شدن دستگاه های برقی، ایجاد بی نظمی و تصادف در موارد خاموشی چراغ های راهنمایی و رانندگی، ایجاد مشکلات روانی و جسمانی در پی ماندن در تاریکی یا آسانسور، ازکار افتادن دستگاههای پزشکی و. . . اشاره کرد.

یکی دیگر از بخش هایی که شدیدا دچار ضرر و زیان‌های مالی می‌شوند، مشاغل خرد است که بدون برق فروش، تولید و یا ارائه خدمت آن‌ها با مشکل مواجه شده و روند کارشان تا وصل شدن برق متوقف می‌شود که بعضا ضررهای بسیاری را در پی این اتفاق متحمل می‌شوند.

راه های جلوگیری از خسارات ناشی از قطعی برق

یکی از راه های جلوگیری از خسارات احتمالی موقع قطعی برق خرید تجهیزات برق اضطراری مانند موتور برق، دیزل ژنراتور وUPS است. در ادامه به بررسی انواع ژنراتور و چگونگی خرید دیزل ژنراتور متناسب با نیاز خود میپردازیم.

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور یا ژنراتور گازوییلیدستگاهی متشکل از یک موتور دیزلی و یک ژنراتورالکتریکی می باشد که با احتراق گازوییل، انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و به عنوان منبع تولید کننده برق شناخته می شود که در نبود برق شهری می تواند انرژی الکتریکی مورد نیاز ما را تامین کند.


شرکت مهندسی-بازرگانی آبادیزل ارائه دهنده انواع موتور برق و دیزل ژنراتور در برند ها و توان های مختلف است. جهت خرید و کسب مشاوره رایگان با شماره های درج شده روی سایت تماس بگیرید.02133992294


انواع دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها بسته به وسعت و میزان مصرف محل مورد استفاده انواع مختلفی دارد. موتور برق برای مصارف کم از جمله منازل، ژنراتور گازسوز و دیزل ژنراتور برای مصارف بیشتر از جمله مجتمع‌های تجاری یا مسکونی بزرگ استفاده می‌شود.

دیزل ژنراتور با توجه به مکان و میزان برقی که تامین می کنند به دو دسته زیر تقسیم می شوند.

  1. دیزل ژنراتور اضطراری(استندبای/Standby): دیزل ژنراتور اضطراری برای تولید جریان الکتریکی مورد نیاز در زمان قطعی برق مورد استفاده قرار می گیرند و زمانی که جریان برق شهری قطع شود این نوع دیزل ژنراتور وارد مدار می شوند و برق مورد نیاز را تامین می کنند.
  2. دیزل ژنراتورهای دایم کار(پرایم/Prime):این نوع دیزل ژنراتورها کامل ترین نوع در بین دیزل ژنراتورها به شمار می روند و مناسب استفاده طولانی مدت و دایم می باشند. دیزل ژنراتورهای دایم کار قادر هستند تا با متوسط انرژی و توان مصرفی خود برای مدت زمان بسیار طولانی به کار خود ادامه دهند و برق مورد نیاز شمار ار تامین کنند. دیزل ژنراتورهای دایم کار زمانی که به برق شهری دسترسی ندارید یا به یک منبع دایم تولید انرژی الکتریکی نیازمند هستید مورد استفاده قرارمی گیرند و از مصرف سوخت پایین تر و راندمان بالاتری برخوردار هستند.

نوع دیگر دیزل ژنراتورها چیست؟

این نوع بر اساس توان خروجی به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم می‌شوند.

خروجی تک فاز برای مناطق مسکونی و خروجی سه فاز برای تاسیسات برقی و استفاده‌های تجاری کاربرد دارد.

انواع دیزل ژنراتور بر اساس نوع سوخت

دیزل ژنراتورها بر اساس نوع سوخت مصرفی تقسیم بندی هم می‌شوند. دیزلی، بنزینی، گازی، دوگانه سوز و

انواع دیزل ژنراتور بر اساس مولدها آن‌ها

همچنین مولدهای آن‌ها بر اساس مدت زمان به۴دسته تقسیم بندی می‌شوند:۱-مولدهای اضطراری۲-مولدهای پایه۳-مولدهای دائم۴-مولدهای چند منظوره

برترین برند های دیزل ژنراتور

به طور کلی دیزل ژنراتورها در انواع برندهای گوناگونی در بازار موجود هستند که به راحتی می‌توان آن‌ها را خریداری کرد.

دیزل ژنراتور بادوین، ولوو پنتا، پرکینز، لوول، موتور سازان ودیزل ژنراتور کامینزاز انواع برندها هستند که در بازار پرفروش بوده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

  چگونه یک دیزل ژنراتور متناسب با کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

کاربرددیزل ژنراتور

امروزه با گسترش سیستم برق رسانی در دنیا دسترسی به برق سه فاز یا تک فاز برای کاربران به راحتی میسر شده است اما این سیستم هنوز به طور کامل پاسخ گوی تمام نیاز های کاربران نیست و با قطعی سیستم برق رسانی یا خارج شدن از محدوده تحت پوشش آن عملا دسترسی ما به آن قطع می شود و در چنین شرایطی دستگاه های تولید کننده برق وارد عمل می شوند که دیزل ژنراتورها یکی از مناسب ترین انتخاب ها در چنین شرایطی می باشند.

  • کاربرد دیزل ژنراتور در منازل مسکونی، ساختمان ها و ادرات: قطعی های مکرر برق در واحد های مسکونی، ساختمان ها و ادارات و در نتیجه خاموش شدن دستگاه های برقی می تواند باعث به وجودآمدن دردسری های متعددی شود از این رو یکی از کاربردهای دیزل ژنراتور تامین برق اضطراری ساختمان ها و ادارات می باشد.
  • کاربرد دیزل ژنراتورها در بیمارستان ها و مراکز حساس: تامین برق اضطراری بیمارستان ها و دیتا سنترها از اهمیت ویژه ای برخورد است زیرا در صورت قطعی برق و عدم تامین آن باعث وارد شدن آسیب های جبران ناپذیری می شود از این رو وجود چند دستگاه مولد برق به صورت همزمان برای این مراکز توصیه می شود.
  • کاربرد دیزل ژنراتور در صنعت غذایی: وجود دیزل ژنراتورها در صنایع غذایی به علت تامین برق یخچال ها، فریزها و محفظه های نگهداری مواد غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
  • کاربرد دیزل ژنراتور در صنایع کشاورزی: برق مورد نیاز صنایع کشاورزی به دلیل فاصله از شهر می تواند توسط دیزل ژنراتورها تامین شود و دستگاه های نظیر پمپ های ابیاری، تراکتورها و خرمن کوب ها را به کار بیندازد.
  • کاربرد دیزل ژنراتورها در صنایع معادن: از دیگر کاربردهای دیزل ژنراتورها تامین برق معادن برای استخراج مواد معدنی و منابع طبیعی می باشد.

وظایف دیزل ژنراتور

یکی از مهم ترین وظایف ژنراتور، تامین برق در موارد اضطراری است. به همین منظور بسیاری از کسبه و افرادی که به نوعی به ژنراتور احتیاج دارند، ذهنشان درگیر این موضوع است که در هنگام خرید ژنراتور باید به چه مواردی توجه داشته باشند تا مطمئن شوند بهترین خرید را انجام داده اند.

  چگونه یک دیزل ژنراتور متناسب با کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

راهنمای خرید ژنراتور

نکات مهمی که در هنگام خرید ژنراتور باید به آن ها توجه داشت.

در هنگام خرید هر محصولی از جمله ژنراتور باید یکسری مشخصات و نکات را مدنظر قرار داد تا مطمئن شویم بهترین خرید خود را انجام داده ایم و محصولی که خریداری کرده ایم میتواند نیاز های ما را مرتفع کند؛ این نکات مهم عبارتند از:

  • نوع ژنراتور برحسب مدل
  • توان خروجی
  • برق خروجی
  • سوخت مصرفی ژنراتور
  • ابعاد و اندازه دستگاه
  • بلندی صدا
  • نوع فناوری به کار رفته در دستگاه

مزایای دستگاه دیزل ژنراتور

در بالا با دیزل ژنراتور و طرز کار آن آشنا شدیم، اکنون در این بخش به مزایای این دستگاه می‌پردازیم:

  • موتورهای دیزلی در مقایسه با موتورهای بنزینی مصرف سوخت کمتری داشته و در مدت زمان یکسانی مصرف سوخت موتور دیزلی کمتر است.
  • سوخت‌های دیزلی ارزان‌تر از سوخت‌های بنزینی هستند و استفاده از موتورهای دیزلی صرفه اقتصادی دارد.
  • موتورهای دیزلی فاقد کاربراتور هستند و در مقایسه با دیگر موتورها استهلاک کمتری دارند.
  • عمر مفید دیزل ژنراتورها سه برابر موتورهای بنزینی است.

مزایای استفاده از دیزل ژنراتورها

تأمین برق اضطراری توسط دیزل ژنراتور، از جمله مهمترین کاربردهای این دستگاه ها است. اما باید بدانید که نسل های جدید دیزل ژنراتورها توانسته اند تا مشکلات موجود در نسل های قبلی مانند هزینه های تعمیر، نگهداری و تعویض و یا سروصداهای مزاحم ایجاد شده را از بین ببرند. دیزل ژنراتورهای جدید موجود در بازار بدون صدا بوده و در قیاس با موتورهای گازی که دارای ظرفیت یکسانی با آن ها هستند، هزینه های نگهداری پایین تری دارند.

نمایندگی دیزل ژنراتور در ایران

شرکتآبادیزلافتخار دارد به‌عنوان نماینده فروش ژنراتور وواردات این ژنراتور را با برگ سبز گمرکی و تائیدیه شرکت تولیدکننده به طور خاص برای مشتریان خود انجام دهد. آبادیزل ضمانت می‌کند حمل‌و‌نقل دیزل ژنراتور کامینز صحیح و اصولی انجام شود و پس از نصب دستگاه کار خود را به اتمام برساند.

دیزل ژنراتور یایک سالیا1000 ساعتگارانتی و کارکرد برای دستگاه ضمانت می شود و کوپله و شاسی آبادیزل نیز به مدت 2 سال گارانتی خواهد شد تا به مشتریان عزیز از جانب کیفیت و اصالت دستگاه و لوازم جانبی آن اطمینان کامل داده شود.

راهنمای خرید دیزل ژنراتور

انتخاب و خرید دیزل ژنراتورمناسب که پاسخ گوی نیازهایتان باشد و برق مورد نیاز شما را تامین کند یکی از چالش هایی است که اکثر کسانی که تصمیم به خرید دیزل ژنراتور دارند با آن مواجه می شوند و از آنجایی که انتخاب دیزل ژنراتور مناسب به عواملی مختلفی بستگی دارد این فرآیند را سخت تر نیز می کند.

انتخاب دیزل ژنراتور با توان ضعیف تر می تواند پاسخ گویی برق مورد نیاز دستگاه هایتان نباشد و از طرفی خرید دیزل ژنراتور با توان قوی تر از میزان لازم می تواند باعث هدر رفت هزینه و اسهلاک قطعات در طولانی مدت شود. از این رو در ادامه این مطلب به بررسی مهم ترین فاکتورهایی که باید در هنگام خرید دیزل ژنراتور به آن توجه ویژه داشته باشید می پردازیم.

  • بارالکتریکی مصرفی دیزل ژنراتور:بار الکتریکی مصرفی دیزل ژنراتور مورد نیازتان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نیاز است که بار مصرفی تمام دستگاه های برقی که دیزل ژنراتور قرار است برق آنها را تامین کند محاسبه کنید.

برای این منظور لازم است تا لیستی از دستگاه های مصرف کننده تهیه کنید و به دو دسته سه فاز و تک فاز تقسیم کنید وهرکدام را به صورت جداگانه محاسبه کنید . مطابق با عدد به دست آمده اقدام به تهیه دیزل ژنراتور نمایید.

  • انتخاب ژنراتور:دیزل ژنراتورها برای پوشش نیازهای مختلفی طراحی می شوند که می تواند برای تامین برق اضطراری باشد و در صورت قطعی برق وارد مدار شود یا برای تامین برق به صورت دایم مورد استفاده قرار گیرد از این رو الزامی است که باتوجه به نیاز دایم یا اضطراری به سراغ انتخاب دیزل ژنراتور بروید.
  • شرایط آب و هوایی و ارتفاع از سطح دریا:توان اعلام شده در کاتالوگ دیزل ژنراتوربه طور پیش فرض در شرایط استاندار محاسبه و اعلام می شود (25 درجه سانتی گراد و هم تراز با سطح دریا) و به ازای هر 1000 متر افزایش ارتفاع امکان کاهش توان دیزل ژنراتور بین 5 الی 15 درصد وجود دارد.
  • خدمات پس از فروش گارانتی معتبر:گارانتی معتبر موتور و ژنراتور، خدمات پس از فروش دستگاه، دسترسی و تامین قطعات دستگاه و تعمیر پذیری بالای دیزل ژنراتور به دلیل قیمت بالای محصول و مولد جریان برق از همیت ویژه ای برخوردار است از این رو انتخاب موتور و ژنراتور از برندهای معتبر و قابل اطمینان بسیار مهم است.

خرید دیزل ژنراتور از فروشگاه آبادیزل

آبادیزل یکی از معتبرترین فروشگاهی است که شما می توانید با اطمینان خاطر اقدام به خرید ژنراتور برق دیزلی نمایید. آبادیزل با سابقه طولانی در تأمین قطعات دیزل ژنراتور و انجام مشاوره‌های تخصصی جهت خرید ژنراتور دیزلی اطمینان‌بخشی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

آبادیزل آماده اعزام کارشناس جهت مشاوره قبل از خرید و فروش دیزل ژنراتور برای شرکت‌ها و صنایع است. انبار بزرگ شرکت و تأمین قطعات یدکی در همه زمان سبب خواهد شد تا شما همیشه با آبادیزل بدرخشید. برای بهره مندی از خدمات مشاوره رایگان هنگام خرید ژنراتور برق دیزلی و آگاهی از قیمت ژنراتور برق دیزلی با ما تماس بگیرید.

شماره های تماس۰۲۱۳۳۹۹۲۲۹۴۰۲۱۳۳۹۱۴۰۸۴

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.