تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
کد خبر : 65265

چری تیگو ۸ پرو با قیمت نامعقول توسط مدیران خودرو در ایران رونمایی شد + مشخصات و امکانات

چری تیگو ۸ پرو با قیمت نامعقول توسط مدیران خودرو در ایران رونمایی شد + مشخصات و امکانات

چری تیگو ۸ پرو با قیمت نامعقول توسط مدیران خودرو در ایران رونمایی شد + مشخصات و امکانات چری تیگو ۸ پرو رسما در ایران رونمایی شد. مدیران خودرو با برگزاری یک مراسم، قیمت و مشخصات کامل خودرو ف..

چری تیگو ۸ پرو با قیمت نامعقول توسط مدیران خودرو در ایران رونمایی شد + مشخصات و امکانات

چری تیگو ۸ پرو رسما در ایران رونمایی شد. مدیران خودرو با برگزاری یک مراسم، قیمت و مشخصات کامل خودرو فونیکس Tiggo 8 Pro را اعلام کرد.

سرانجام پس از چند ماه انتظار، شرکت مدیران خودرو امروز به صورت رسمی از خودرو تیگو ۸ پرو در ایران رونمایی کرد. این مراسم از ساعت ۱۸ امروز شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ برگزار شد و طی آن ضمن رونمایی از تیگو ۸ پرو و اعلام مشخصات و امکانات آن، مدیران خودرو قیمت و زمان آغاز فروش این خودرو لوکس چینی را اعلام کرد.

تیگو 8 پرو

بر این اساس قرار است چری تیگو ۸ پرو از فردا یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ با قیمت نامعقول و باورنکردنی ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان در ایران به فروش برسد. فروش این خودرو در نمایندگی‌های مجاز مدیران خودرو انجام خواهد شد. Tiggo 8 Pro در بازار چین و بازارهای جهانی با نشان تجاری چری عرضه می‌شود، اما در ایران به عنوان اولین محصول شاخه لوکس مدیران خودرو یعنی فونیکس پا به بازار کشورمان خواهد گذاشت.

قیمت گذاری عجیب و نجومی

این کراس اوور لوکس هفت نفره در کارخانه مدیران خودرو واقع در منطقه تجاری ارگ جدید مونتاژ می‌شود و کامبیز دیرباز، بازیگر مطرح کشورمان به عنوان سفیر تیگو ۸ پرو در ایران معرفی شد. فونیکس Tiggo 8 Pro با قیمت ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به همراه ۷ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر گارانتی و ۵ سال یا ۱۰ نوبت سرویس دوره‌ای رایگان به فروش می‌رسد.

تیگو 8 پرو

شرکت چینی چری برای ۱۷ سال پیاپی بزرگترین صادرکننده خودرو در چین بوده و ۱.۶۵ میلیون دستگاه خودرو را به بیش از ۸۰ کشور دنیا صادر کرده است. در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی، این خودروساز چینی ۶۹ هزار دستگاه خودرو را صادر کرده که جهش ۳۶.۴ درصدی را نسبت به سال قبل نشان داد و تیگو ۸ یکی از خودروهایی بود که نقش مهمی در این میزان صادرات داشته است. این خودرو در کشورهایی مانند روسیه، عربستان، شیلی و اوکراین به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کرده است.

اما اکنون قصد داریم به معرفی مشخصات،‌ امکانات، طراحی و تمام ویژگی‌های خودرو چری تیگو ۸ پرو یا همان فونیکس Tiggo 8 Pro بپردازیم.

تیگو 8 پرو

معرفی چری تیگو ۸ پرو

تیگو ۸ پرو با زبان طراحی Life In Motion طراحی شده و اوج زیبایی‌شناسی را در آن مشاهده می‌کنیم. این خودرو پرچمدار و لوکس در نمای جلو دارای طراحی الماسی‌شکل بوده و خطوط مشبک جلوپنجره ماتریسی در آن از الماس الگو گرفته است. طول ۴۷۲۲ میلی‌متر، عرض ۱۸۶۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۷۴۵ میلی‌متر باعث شده این خودرو را در رده کراس اوورهای سایز متوسط قرار دهیم. در داخل خودرو نیز صندلی‌های هفت نفره قرار گرفته‌اند.

تیگو 8 پرو

چراغ‌های باریک LED به شکل J در جلوی خودرو خودنمایی می‌کنند. چراغ‌های این خودرو مجموعه‌ای از چراغ‌های کریستالی LED، چراغ‌های دی لایت تیغه‌ای و چراغ‌های راهنمای دینامیک است که جلوه جذاب با نوردهی عالی را به وجود آورده‌اند.

تیگو 8 پرو

در عقب خودرو چراغ‌های کریستالی تمام LED وجود دارند که به صورت جدا از هم طراحی شده‌اند و یک اسپویلر هم به صورت همرنگ بدنه در جهت شیب سقف در قسمت بالا قرار گرفته است. این اسپویلر هم آیرودینامیک بدنه را تقویت می‌کند و ظاهر اسپرت‌تری را برای این کراس اوور به وجود می‌آورد.

تیگو 8 پرو

در نمای جانبی، رینگ‌های ۱۸ اینچی با طراحی جذاب به چشم می‌خورند و خطوط منحنی در این بخش از خودرو با خطوط جلوی خودرو کاملا هماهنگ است. لوله‌های اگزوز دوگانه پویا و ورود به خودرو به صورت کی لس تاچ از دیگر ویژگی‌های طراحی دینامیک و مدرن این کراس اوور لوکس چینی محسوب می‌شوند. در مجموع باید گفت تیگو ۸ پرو یک کراس اوور لوکس و زیبای چینی است که طراحی آن احتمالا مورد پسند همه قرار خواهد گرفت.

تیگو 8 پرو

مشخصات فنی

فونیکس تیگو ۸ پرو از پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که با همکاری AVL و چری دارای آخرین تکنولوژی‌های پیشرانه‌های توربو است. این پیشرانه می‌تواند قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر را تولید کند و این میزان قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. بر اساس اخبار اعلام شده، Tiggo 8 Pro در ۸.۹ ثانیه صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را طی می‌کند.

تیگو 8 پرو

شنیده می‌شود که مدیران خودرو در آینده نزدیک، این خودرو را با پیشرانه ۲ لیتری توربو نیز به بازار کشور عرضه می‌کند که این پیشرانه می‌تواند قدرت ۲۵۴ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متر را تولید کند و گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه، قدرت تولیدی را به تمام چرخ‌ها منتقل خواهد کرد. بنابراین این مدل از سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برد و به همین دلیل این نسخه که در آینده معرفی و عرضه خواهد شد،‌ قیمت بالاتری هم خواهد داشت.

تیگو 8 پرو

در داخل خودرو، طراحی دو رنگ کابین با روکش چرم، ظاهر مدرن و زیبایی را به وجود آورده است. یک صفحه نمایش یکپارچه و بزرگ در وسط حضور دارد که تا پشت فرمان کشیده شده و سیستم اطلاعات و سرگرمی و جلوآمپر دیجیتالی را شامل می‌شود. در قسمت پایین وسط نیز صفحه لمسی ۸ اینچی قرار گرفته که به وسیله آن می‌توانید سیستم تهویه را کنترل کنید. ارگونومی موجود در طراحی داخلی بسیار خوب است و همه می‌توانند به خوبی با آن ارتباط برقرار کنند.

تیگو 8 پرو

امکانات و آپشن های تیگو ۸ پرو

این کراس اوور لوکس، امکانات و تجهیزات فراوانی هم دارد که برخی از آنها برای اولین بار در یک خودروی مونتاژی در بازار ایران حضور دارند. صفحه نمایش دوگانه هوشمند ۲۴.۶ اینچی، سیستم تهویه ۸ اینچی لمسی، تنظیمات گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو با استفاده از صفحه لمسی، صفحه کنترل ویژه تنظیمات سیستم ایرکاندیشن ردیف دوم، رابط کاربری فوق‌العاده شفاف ۳D، وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۷۲۰ پیکسل، انتقال اطلاعات چند صفحه‌ای، تعامل اطلاعات بین صفحه کنترل مرکزی LCD و صفحه ابزار و تهویه مطبوع به همراه تنظیمات گرم‌کن و سردکن صندلی از قابلیت‌هایی هستند که به وسیله سه صفحه نمایش تعاملی داخل کابین در اختیار شما قرار می‌گیرند.

تیگو 8 پرو

از جمله آپشن‌ها و امکانات این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چراغ‌های جلوی تمام LED – ورود بدون کلید – در صندوق عقب اتوماتیک – سنسور عقب – دوربین ۳۶۰ درجه – سقف پانورامیک – سیستم کنترل صوتی با امکان فرمان صوتی – کول باکس – شارژر بدون سیم – تنظیم برقی صندلی شاگرد از ردیف دوم – سیستم تهویه دو کاناله اتوماتیک در جلو – ورودی تهیه مستقل در ردیف سوم – شش کیسه هوای ده نقطه‌ای – سیستم کنترل پایداری – کروز کنترل هوشمند – رانندگی خودکار در ترافیک – رانندگی خودران سطح ۳ – سامانه پیشگیری از تصادف – نور بالای خودکار – سردکن و گرم کن صندلی‌های جلو – سیستم صوتی سونی – ترمز پارک برقی – اتوهلد – سامانه پاکسازی هوا – سنسور نور و باران – رادار خطی – رادار نقطه کور – تنظیم حالت رانندگی – سامانه کنترل حرکت در سربالایی

تیگو 8 پرو

سیستم صوتی دولوکس سفارشی با برند سونی توسط تیم حرفه‌ای Golden Ears به صورت ویژه و اختصاصی، ارتقا و سفارشی‌سازی شده است. این سیستم صوتی با ۸ بلندگو در تمام جهات فضای خودرو قرار گرفته است. جای‌گذاری باندهای داخلی با اصول علمی در فضای داخلی، تجهیزات سخت افزاری پیشرفته، سیستم تقسیم فرکانس دوگانه جلو و عقب، بلندگوهای منحصربه‌فرد با کیفیت بالا، صدای بلند و بیس از ویژگی‌های این سیستم صوتی فوق‌العاده محسوب می‌شوند.

تیگو 8 پرو

رانندگی خودران سطح ۳ از جمله ویژگی‌های جذاب تیگو ۸ پرو محسوب می‌شود که برای اولین بار در یک خودروی مونتاژی وارد بازار ایران شده است. این سیستم از رادار خطی، رادار نقطه کور و کروز کنترل تطبیقی استفاده می‌کند و به این ترتیب شما می‌توانید در سرعت‌های میانی، دست‌های خود را از روی فرمان بردارید و رانندگی را به این سیستم خودکار بسپارید. این سیستم با سیستم مدیریت حرکت در ترافیک به صورت هماهنگ عمل می‌کند و حرکت خودروی شما با حرکت خودروی جلوی هماهنگ می‌شود.

البته باید بگوییم که شاید نسخه فول این خودرو با تمام امکانات در بازار ایران عرضه نشود و مدیران خودرو مجبور شود برخی از این آپشن‌ها از جمله همین سیستم رانندگی خودران سطح ۳ را در نسخه نهایی به مشتریان ایرانی ارائه نکند.

تیگو 8 پرو

صندلی‌های چرمی لوکس و منحصربه‌فرد چری تیگو ۸ پرو از ویژگی‌هایی مانند مفهوم فانتزی طراحی، پروسه ارتقای یکپارچگی فوم‌های صندلی و استفاده از گودی کمر مناسب صندلی برای حمایت بهتر از بدن سرنشینان، استفاده از لایه اسفنجی راحت در منطقه تماس با بدن سرنشینان و طراحی بر اساس پارامتر راحتی برخوردار است و در نهایت صندلی‌هایی راحت و ارگونومیک را در داخل کابین خودرو مشاهده می‌کنیم. پشت سری صندلی‌ها نیز از صندلی‌های هواپیما الهام گرفته‌اند و شما می‌توانید آن را در ۴ جهت تنظیم کنید. این استانداردهای لوکس به کار رفته در تیگو ۸ پرو باعث شده گواهینامه راحتی موسسه J.D Power به این خودرو تعلق بگیرد.

همچنین همانطور که گفته شد، این خودرو از ۶ کیسه هوای ده نقطه‌ای بهره می‌برد و تمام سرنشینان با این ایربگ‌ها محافظت می‌شوند. این ایربگ‌ها شامل کیسه هوای جلوی راننده و سرنشین، کیسه هوای جانبی راننده و سرنشین و کیسه هوای پرده‌ای سمت چپ و راست می‌شود. کیسه هوای جانبی ردیف دوم و کیسه‌های هوای ۳۶۰ درجه، محافظتی همه جانبه را برای راننده و سرنشین به وجود می‌آورند. سقف پانورامای ۱۸۰ درجه ۱.۱۷ متری هم لذت بصری دوچندانی را برای شما به وجود می‌آورد.

تیگو 8 پرو

در هر صورت امروز مدیران خودرو فونیکس تیگو ۸ پرو را برای بازار ایران رونمایی کرد و قرار است این خودرو را از فردا با قیمت نجومی ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان به فروش برساند. باید دید آیا این کراس اوور لوکس چینی می‌تواند با چنین قیمتی با رقبای مطرح و غیر چینی خود به رقابت بپردازد یا خیر.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.