تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
کد خبر : 585026

چرا گل رز هدیه دهیم ؟ (بررسی مفهوم ، گونه های مختلف و تاریخچه گل رز)

چرا گل رز هدیه دهیم ؟ (بررسی مفهوم ، گونه های مختلف و تاریخچه گل رز)

گل رز از دیرباز و در تمام جوامع جزو گل های شناخته شده است . این شناخته بودن به حدی است که هر شخصی که قصد خرید گل داشته باشد اولین گزینه ای که به ذهنش میرسد خرید گل رز است.این موضوع خود نشان دهنده اهمیت بالای گل رز در بین افراد تمام دنیاست .

گل رز از دیرباز و در تمام جوامع جزو گل های شناخته شده است . این شناخته بودن به حدی است که هر شخصی که قصد خرید گل داشته باشد اولین گزینه ای که به ذهنش میرسد خرید گل رز است.این موضوع خود نشان دهنده اهمیت بالای گل رز در بین افراد تمام دنیاست . یکی دیگر از دلایل اهمیت گل رز این است که این گل چهار فصل بوده و در تمام شرایط آب و هوایی قابل رشد و پرورش است . از این رو یکی از پر مصرف ترین گل های هر گلفروشی گل رز است . در این مقاله قصد داریم به بررسی معانی و مفهوم گل رز و دلیل پرطرفدار بودن این گل بپردازیم :

معرفی گل رز

گل رز از خانواده گیاهان roseacea یا رزاسه هستند به شکل بوته ای رشد میکنند و ارتفاع و ضخامت ساقه های آن ها متفاوت است.روی ساقه های آن تیغ های کوچک و بزرگ وجود دارد که این تیغ ها نتیجه شوک های دمایی است که به گیاه وارد شده است و در واقع واکنشی است که گیاه در مواجه با تغییرات ناگهانی دما از خود نشان میدهد.گل رز بومی منطقه کره شمالی است و طیف رنگی متفاوتی از جمله سفید ، صورتی ، زرد ، نارنجی ، قرمز ، زرشکی و یا قهوه ای دارد.همچنین اکثر گل های رز عطر و رایحه ای ملایم و خوشایند دارند که بسته به آب و هوای منطقه متفاوت است.گل رز دارای گونه های مختلفی میباشد و در حال حاضر بیش از 300 گونه مختلف آن در سراسر جهان شناخته شده است.

گونه های معروف و مشهور گل رز در سراسر دنیا عبارتند از :

رزهای هیبرید چای ،رز گراندیفلورا،رز فلوریبوندا،رزپولیانتا،رز مینیاتوری،رز بوته ای،رز بالارونده ،رز پاسیویی، رز هلندی ،گل رز پاکوتاه،گل سرخ کرپه،گل رز ساقه بلند،گل سرخ مجنون،رز بونیکا،رز پارفیت گیلاسی،رز آتشین،رز تاهیتی و…

دیزاین های مختلف گل رز

معمولا از این گل های زیبا در شکل های مختلف به صورت دسته گل های ده تایی ، بیست تایی و یا تعداد بالا 100 شاخه و 200 شاخه و حتی بیشتر دیزاین میگردند. خرید گل رز برای خواستگاری نیز مرسوم است . زیرا ماهیت خواستگاری یک قرار عاشقانه است پس استفاده از گل رز انتخابی عالیست.

خرید دسته گل رز برای مناسبت های عاشقانه و دیدار های رمانتیک بسیار توصیه میشود . حتی میتوانید برای سالگرد یا ماهگرد رابطه عاشقانه تان به تعداد روز ها یا سال هایی که با هم هستید گل رز هدیه دهید و مطمئن باشید که تاثیر شگفت انگیزی در تسخیر قلب محبوبتان دارد .

از رز های ساقه کوتاه برای تزئین باکس گل رز استفاده میشود . صنعت گل آرایی نیز همچون صنعت مد وفشن مدام در حال تغییر و تحول است و از طرفی دیزاینر ها با سلیقه های خود تنوع و نوآوری زیادی را وارد این رشته هنری کرده اند.از این رو شما عزیزان میتوانید از دنیای متفاوتی از دیزاین ها وتزئین ها استفاده کنید.خرید باکس گل رز برای مناسبت های سورپرایزی و در مواقعی که میخواهید همراه گل هدیه ای تقدیم کنید گزینه مناسبی است . برخی باکس های گل آرایی دارای محفظه مخفی برای قرار گرفتن هدیه هستند و به اینصورت میتوانید با یک تیر دو نشان بزنید .همچنین میتوانید از دیزاینر خود بخواهید که میان گل ها فضایی خالی در ابعاد هدیه شما ایجاد کند تا خودتان کادو را داخل آن تعبیه کنید.

معانی رنگ های مختلف گل رز

گل ها حامل پیام هایی هستند از این رو برخی معتقدند که گل ها زبان دارند و حتی در مواقعی که زبان از بیان جملات قاصر است گل ها به میدان می آیند و به بهترین شکل احساستان را به گیرنده منتقل میکنند.از طرفی با توجه به علم رنگ شناسی هر رنگ خود نیز بیان گر معنا و مفهومی خاص و منحصر به فرد است . اگر میخواهید هنگام خرید گل انتخابی عالی و خاص داشته باشید و منظورتان را به درستی به طرف مقابل برسانید بهتر است سر رشته ای از معانی رنگ های آن داشته باشید .

گل رز قرمز:نماد عشق آتشین و محبت عمیق قلبی است.

گل رز سفید:نمادی از محبت پاک و احساسات روحانی است.

گل رز زرد:نماد سرزندگی ، نشاط و دوستی ارزشمند است.

گل رز نارنجی:نماد شور و اشتیاق فراوان است.

گل رز صورتی:نماد لطافت،معصومیت،سپاسگزاری و قدردانی است.

چرا گل رز هدیه دهیم ؟ (بررسی مفهوم ، گونه های مختلف و تاریخچه گل رز

رنگ های اصلی گل رز شامل لیست بالا میشود و رنگ های دیگر به صورت مصنوعی و با استفاده از رنگ های شیمیایی به دست می آید . تعدادی از رنگ های پرمصرف که به شیوه مصنوعی ایجاد میشوند شامل رز آبی ، رز بنفش و گل رز هفت رنگ است که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد.اما در نظر داشته باشید این گل ها ماندگاری کمتری به نسبت سایر گل ها که دارای رنگ طبیعی هستند میباشد.

قیمت گل رز

همانطور که در بالا اشاره شد گل رز در تمام فصول سال قابل رشد و پرورش است اما در فصل بهار و تابستان هزینه پرورش آن کمتر است.از طرفی نزدیک به مناسبت های خاص از جمله روز ولنتاین ، روز دختر ، روز مادر ، روز معلم و شب یلدا قیمت تمام گل های به خصوص گل رز افزایش چشم گیری پیدا میکند .

در حال حاضر قیمت هر بسته بیست تایی گل رز با قیمت 350 هزار تومان در بازار تهران به فروش میرسد.البته قیمت گل رز با توجه به کیفیت آن به سه دسته تقسیم میشود .رزهای با سرگل درشت و ساقه های ضخیم که با نام رز سوپر در بازار شناخته میشود قیمت بالاتری به نسبت بقیه دارد.رز ممتاز و فوق ممتاز گل های رده دو و رده سه به حساب می ایند.

چرا گل رز هدیه دهیم ؟ (بررسی مفهوم ، گونه های مختلف و تاریخچه گل رز

خرید آنلاین گل رز

اگر میخواهید عزیزانتان را در مناسبت های مختلف سورپرایز کنید یا قرار عاشقانه تان را برای همیشه در خاطر محبوبتان ماندگار کنید میتوانید از طریق گلفروشی آنلاین رزلاکچری سفارش دسته گل رز یا باکس گل رز دهید تا در زمان دلخواهتان به آدرس گیرنده تحویل داده شود . فراموش نکنید متن روی گل از خود گل مهم تر است پس با یک متن جذاب و دلربا زیبایی گل را چند برابر بیشتر کنید.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.