تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
کد خبر : 593827

چرا باید به جیرفت سفر کرد؟

چرا باید به جیرفت سفر کرد؟

اگر در حال برنامه ریزی برای سفر هستید و در میان شهرهای داخلی ایران، به دنبال مقصدی جدید و متفاوت می‌گردید، به جیرفت سفر کنید. این شهر متمدن و کهن که در جنوب استان کرمان واقع شده، جز قدیمی ترین تمدن های بشری به حساب می‌آید که مرکبات مرغوب و انواع خرماها، جز بهترین سوغات

اگر در حال برنامه ریزی برای سفر هستید و در میان شهرهای داخلی ایران، به دنبال مقصدی جدید و متفاوت می‌گردید، به جیرفت سفر کنید. این شهر متمدن و کهن که در جنوب استان کرمان واقع شده، جز قدیمی ترین تمدن های بشری به حساب می‌آید که مرکبات مرغوب و انواع خرماها، جز بهترین سوغات و محصولات این شهر به شمار می‌روند. برای گشت و گذار حسابی در جیرفت، نیاز به چند روز اقامت در این شهر دارید. نگران نباشید هتل های جیرفت، از سطح ارائه خدمات و امکانات و همچنین قیمت مناسب برخوردار هستند. پس با خیال راحت چمدانتان را ببندید و این سفر را مهمانان مردم خونگرم جیرفت باشید.

جیرفت کجاست؟

جیرفت یکی از شهرهای جنوبی استان کرمان محسوب می‌شود. این شهر در دامنه کوه های زاگرس قرار گرفته و به دلیل جلگه‌ای بودن، از حاصلخیزی بالایی برای کاشت محصول به شمار می‌آید. به گونه ای که از جیرفت به عنوان هند ایران یاد می‌شود. جالب است بدانید در این شهر حدود 2000 محصول زراعی کاشته می‌شود که به دلیل حاصلخیزی زمین ها و پتانسیل بالای اقتصادی، قیمت زمین در آن نسبتا بالا است.

آب و هوای جیرفت چگونه است؟

این شهر ارتفاع چندانی از سطح دریا ندارد، به همین دلیل آب و هوای آن در تابستان گرم و خشک است که دمای هوای گاهی به 48 درجه هم می‌رسد. زمستان های آن هم خیلی سرد نخواهد بود که دمای هوا در کمترین حالت به منفی چهار درجه خواهد رسید. البته جیرفت به دلیل قرارگیری در دامنه رشته کوه های زاگرس در معرض های بادهای مختلفی که از سمت اقیانوس هند و خلیج فارس می‌وزند، قرار می‌گیرد که این بادها تغییرات آب و هوایی خوبی را در جیرفت به وجود می‌آورند و گاهی موجب بارش باران نیز می‌شوند.

مردم جیرفت چه آداب و رسومی دارند؟

جیرفت یکی از کهن ترین و اولین شهرهای فلای ایران به شمار می‌رود که به سبب کشف زیگورات و کتیبه های آجری، به عنوان بهشت باستان شناسان معرفی می‌شود. لباس محلی مردم جیرفت به سه نوع محلی، بلوچی و زرتشتی تقسیم می‌شود که وجود عشایر در ییلاقات جیرفت، اشکال مختلفی از آداب و رسوم و پوشاک را به آداب و رسوم جیرفت اضافه می‌کند. قالی گل سرخ، معروف ترین سوغات و صنایع دستی جیرفت به حساب می‌آید که علاوه بر آن می‌توان به سفالگری، حصیربافی، آینه دوزی و… نیز اشاره کرد.

مهمترین جاهای دیدنی جیرفت کدامند؟

این شهر تاریخی بناهای زیادی را در خود جای داده که هر کدام از این اماکن بیانگر داستان خودشان در طول تاریخ هستند. اما اگر بخواهیم به طور خلاصه جاهای دیدنی جیرفت را معرفی کنیم حتما باید سری به کاروانسرای گنجعلی خان، قلعه سموران، مسجر شهر قدیم جیرفت (دقیانوس)، محوطه باستان شناسی روستای کنارصندل، شهر دقیانوس جیرفت، هلیل رود، موزه باستان شناسی، غار شعیب و آبشار سرنکوه بزنید. فراموش نکنید در میان گشت و گذارهایتان در جیرفت، حتما طعم لذیذ غذاهای محلی جیرفت نظیر لپه پلو با زیره، مجور کدو، خورش به آلو، خورش آلوچه و کشک کدو را بچشید.

چرا باید به جیرفت سفر کرد؟

چگونه به جیرفت سفر کنیم؟

این شهر تا تهران حدود 1375 کیلومتر فاصله دارد که مدت زمانی حدود 14-15 ساعت را از شما زمان خواهد گرفت. برای رفتن به جیرفت هم می‌توانید به صورت زمینی با قطار یا ماشین شخصی خود سفر کنید. اگر همراه خود کودک یا فرد میانسال دارید، ما به شما راه زمینی را پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا طولانی بودن مسیر خسته و کلافه کننده خواهد بود. اما با خرید بلیط هواپیما جیرفت  این مسافت را در عرض دو ساعت می‌توانید بپیمایید. می‌توانید در فلای تودی تمامی ایرلاین هایی که به جیرفت پرواز دارند را با بهترین قیمت خریداری کنید.

کدام هتل جیرفت بهتر است؟

جیرفت، شهر خیلی بزرگی نیست، به همین دلیل هتل های خیلی زیاد و متنوعی ندارد. بزرگترین و مهم ترین هتل جیرفت، هتل ناجی نام دارد. این هتل که دارای پنج بلوک، سه طبقه ای است با ارائه امکانات خوب و باکیفیت در تلاش است تا اوقات خوشی را برای مهمانان خود در جیرفت رقم بزند. اتاق های این هتل را می‌توانید به صورت سوئیت های یک نفره، دونفره، سه نفره، چهار نفره و پنج نفره انتخاب کنید. هزینه رزرو این هتل خیلی بالا نیست و شما می‌توانید این هتل را با تخفیف ویژه و با قیمتی کمتر از بورد اصلی هتل در فلای تودی رزرو کنید.

چرا باید به جیرفت سفر کرد؟

رزرو هتل های جیرفت با بهترین قیمت در فلای تودی

با رزرو هتل های جیرفت، این فرصت را دارید تا چند روزی در شهر زیبای جیرفت باشید، از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری آن بازدید کنید، طعم غذاهای محلی را بچشید و با آداب و رسوم مردم جیرفت بیشتر آشنا شوید. برای رزرو هتل جیرفت کافی است وارد سایت فلای تودی شوید، در بخش هتل های داخلی، شهر مقصد (ساری) را انتخاب کنید، تاریخ ورود و خروج، تعداد نفرات و اتاق هایی که نیاز دارید را وارد کنید تا با کلیک روی گزینه جستجو، هتل های مختلف به شما نمایش داده شود. سپس با درج اطلاعات و پرداخت هزینه، واچر هتل از طریق پیامک یا ایمیل بلافاصله از سوی فلای تودی برایتان ارسال خواهد شد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.