تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۶:۲۱
کد خبر : 49894

پیشنهاد راه اندازی موزه تهران در مدت باقیمانده از عمر مدیریت شهری

پیشنهاد راه اندازی موزه تهران در مدت باقیمانده از عمر مدیریت شهری

مسجد جامعی عنوان کرد پیشنهاد راه اندازی موزه تهران در مدت باقیمانده از عمر مدیریت شهری عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد موزه تهران در ساختمان روزنامه اطلاعات و در مدت باقیمانده از عمر مدیریت شهری در دو..

مسجد جامعی عنوان کرد

پیشنهاد راه اندازی موزه تهران در مدت باقیمانده از عمر مدیریت شهری

پیشنهاد راه اندازی موزه تهران در مدت باقیمانده از عمر مدیریت شهری

عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد موزه تهران در ساختمان روزنامه اطلاعات و در مدت باقیمانده از عمر مدیریت شهری در دوره پنجم راه اندازی شود.

به گزارش ایسنا، احمد مسجدجامعی در دویست و نودو پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری ضمن تبریک روز جهانی موزه و میراث گفت: در تهران حدود ۱۵۰ موزه ثبت شده و ۵۰ موزه ثبت نشده داریم که مجموعا تهران ۲۰۰ موزه دارد و به این ترتیب می شود گفت شهر موزه ها است؛ شهرهای بزرگ دنیا هم که گردشگری آنها رونق دارد تعداد موزه هایشان بیشتر از عدد ۲۰۰ نیست.

وی افزود: در تهران ۳ یا ۴ مجموعه موزه ای داریم مثل کاخ گلستان، سعدآباد، نیاوران و سردرباغ ملی که محوطه آن سنگ فرش شد ولی به حیاط وزارت خارجه تبدیل شده که اول شب در آنجا بسته می شود، در حالی که برای نورپردازی آنجا هزینه زیادی شد. چندین موزه در آنجا قرار دارد از جمله موزه دوران اسلامی، موزه دوران باستان، کتابخانه ملک، موزه عبرت، مخابرات و پست. مجموعه ای که برای آن زحمت زیادی کشیده شده ولی در اختیار شهروندان نیست.

وی ادامه داد: شهردار منطقه چندین بار اعلام کرده حل می شود ولی نشده این برای مردم است، درحالی که خیابان مردم را به مجلس دادیم این خیابان هم داده ایم به وزارت خارجه، اینطور که نمی شود.

به گفته مسجد جامعی، خود ساختمان وزارت خارجه هم در آن دورانی که در دولت بودیم مصوبه داشتیم که به موزه دیپلماسی تبدیل شود و با آقای حناچی هم صحبت کردم تا محلی را بدهیم که وزارتخانه برود و محل فعلی به یکی از مجموعه های ارزشمند تهران تبدیل شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به کاخ مرمر اشاره کرد و گفت: بنیاد این محل را گرفته و یک بارهم اتش سوزی اتفاق افتاد که مرحوم ایت الله هاشمی با کمک استان قدس آنجا را تعمیر و مرمت کردند که به وضعیت سابق برگشت. این مجموعه هم وقف مردم تهران و موزه قرآن در آن قرار دارد.

محسن هاشمی در پاسخ به مسجدجامعی گفت: بعد از انقلاب سه خیابان بسته شد در حقیقت خیابان مردم، وزارت خارجه و پاستور که باید پس بگیریم.

مسجدجامعی ادامه داد: دو راسته موزه ها را داشته ایم یکی از میدان امام خمینی به کاخ گلستان و یکی از میدان حر تا میدان امام خمینی که در این مسیرها موزه مقدم، قرآن،جنگ، کاخ مرمر و موزه ملی قرار دارد. پیشنهاد من این است که می توانیم سال ۱۴۰۰ موزه تهران افتتاح کنیم. در قلب این موزه ها ساختمان روزنامه اطلاعات است که به لحاظ تاریخی ساخت آن با همین موزه ها برابری می کند.

وی تاکید کرد: این ساختمان در اختیار شهرداری تهران است حدود سه سال پیش به مناسبت جایزه تهران از موزه ملی خواستیم یک طبقه را به اشیائی که در تهران بوده اختصاص دهد که این کار در یک ماه برنامه ریزی شد و طبقه دوم موزه به این اشیاء اختصاص پیدا کرد. حال پیشنهادم این است که ساختمان روزنامه اطلاعات خالی است و در مرکز این موزه ها هم قرار گرفته لذا با کمک میراث فرهنگی می توانیم در مدت باقی مانده از عمر مدیریت شهری دوره پنجم موزه تهران را راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: در شهر ری نیز۱۵۰۰ متر فضا به عنوان موزه در کنار برج طغرل داریم که می توانیم موزه ری را در آن محل راه اندازی کنیم.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.