تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
کد خبر : 603313

پژمان جمشیدی و سام درخشانی در «تگزاس ۳»

پژمان جمشیدی و سام درخشانی در «تگزاس ۳»

پژمان جمشیدی و سام درخشانی در «تگزاس ۳» به گزاش منیبان ،خبر این است که فیلم کمدی «تگزاس ۳» با بازی پژمان جمشیدی، سام درخشانی و مهدی هاشمی به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان در تهران کلید خورده است. قسمت اول این فیلم در سال ۱۳۹۷ اکران شد و ۱۴ میلیارد و ۴۲۵

پژمان جمشیدی و سام درخشانی در «تگزاس ۳»

    به گزاش منیبان ،خبر این است که فیلم کمدی «تگزاس ۳» با بازی پژمان جمشیدی، سام درخشانی و مهدی هاشمی به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان در تهران کلید خورده است. قسمت اول این فیلم در سال ۱۳۹۷ اکران شد و ۱۴ میلیارد و ۴۲۵ میلیون تومان فروخت. قسمت دوم نیز در سال ۱۳۹۸ به روی پرده رفت و ۲۵ میلیارد تومان فروش کرد. با توجه به اینکه در یکی دو سال اخیر صرفا فیلم‌های کمدی در گیشه موفق بوده‌اند و تقریبا هیچ ژانر دیگری، از درام اجتماعی گرفته تا فیلم‌های بیگ پروداکشن دفاع مقدس، بختی برای موفقیت در گیشه ندارد، می‌توان فروش بالایی برای قسمت سوم «تگزاس» پیش‌بینی کرد.

    ابراهیم عامریان در زمان اکران «تگزاس ۲» در سال ۱۳۹۸ گفته بود که «تگزاس ۳» در زمستان همان سال کلید می‌خورد، اما احتمالا شیوع کرونا و در پی آن تعطیلی و توقف تولیدات سینمایی این کار را تا امروز به تاخیر انداخته است.

    نکته‌ای که درباره همکاری مجدد جمشیدی و درخشانی جالب است این است که پژمان جمشیدی اسفند سال ۱۳۹۹ گفته بود که سریال «خوب، بد، جلف: رادیواکتیو» تا چند سال آینده، آخرین همکاری او و سام درخشانی خواهد بود و به دلیل قراردادهایی که بسته‌اند تا مدتی نمی‌توانند کنار یکدیگر بازی کنند. اما با کلید خوردن «تگزاس ۳» مشخص است که همکاری کردن یا نکردن بازیگرها را با هم نه تکراری شدن آنها یا حتی نه خواست مردم که میزان موفقیت احتمالی فیلم‌شان در گیشه تعیین می‌کند.

    در رابطه با همکاری زوج جمشیدی و درخشانی، مهراب قاسم‌خانی، فیلمنامه‌نویس، نیز در مصاحبه با روزنامه «هفت صبح» در اسفند ۱۳۹۹ گفته بود: «ما خودمان به این نتیجه رسیده‌ایم کار روی زوج سام و پژمان دیگر بس است و بهتر است دیگر ادامه نداشته باشد. برای مردم تاریخ مصرفی وجود دارد. ممکن است بازیگر کمدی باشی و با یک تیپ و بازی خاص به شدت جواب بگیری، اما شاید بعدش سلیقه مردم عوض شود. ما در سریال‌های تلویزیونی بازیگران زیادی داشته‌ایم که با یک تیپ جاافتاده‌اند و آن را برده‌اند در سینما و چند سالی خرج کرده‌اند اما یک‌مرتبه تمام شده‌اند چون کاملاً به ذائقه مخاطب بستگی دارد.»

    همچنین این نویسنده درباره حضور این زوج در دو قسمت فیلم «تگزاس» گفته بود: «حضور در تگزاس انتخاب خودشان بود، ما که نمی‌توانستیم دخالت کنیم. ولی یادم هست در شروع تگزاس خیلی صحبت کردیم که با احتیاط این کار را انجام دهید تا اگر خواستیم پژمان را ادامه دهیم ضربه‌ای به کارمان نخورد. البته من هیچ‌وقت تگزاس را ندیدم و نمی‌دانم کارشان چطور بود اما احساس می‌کنم کم‌کم بس‌شان است. برنامه‌ای برای ادامه خوب، بد، جلف نداریم. برای سریال هم برنامه‌ای نداشتیم. اصرارها و فشارها باعث شد پیمان ادامه دهد. اما دیگر گفتیم بس است.»

    از لحن قاسم‌خانی می‌توان این‌طور استنباط کرد که او که به همراه برادرش، پیمان قاسم‌خانی، و سروش صحت برای اولین در سریال «پژمان» از جمشیدی به عنوان نقش اصلی در کنار سام درخشانی استفاده کردند و بعد نقش‌های اصلی «خوب، بد، جلف» (پیمان قاسم‌خانی، ۱۳۹۴) را به این زوج سپردند، چندان رضایتی از حضور آنها در فیلم‌های دیگر کارگردانان ندارد.

    با رضایت یا بی‌رضایت قاسم‌خانی و دیگران، درخشانی و جمشیدی قرار است برای سومین بار در «تگزاس» جلوی دوربین پول‌سازترین کارگردان و تهیه‌کننده حال حاضر سینمای ایران بروند که در ساخت کمدی‌های شبیه به‌هم تخصص ویژه‌ای دارند.

    جمشیدی این روزها حسابی روی دور است و در «شهر هرت» (کریم امینی) و «هتل» (مسعود اطیابی) که هر دو فروش بسیار بالایی دارند («هتل» دومین فیلم و «شهر هرت» چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران هستند) با انجام حرکات موزون و تکرار کلیشه مرد پرمدعا و قالتاق ولی در واقع دست‌وپاچلفتی و خوش‌قلب پول فراوانی راه گیشه کرده است. اما وضع در مورد درخشانی فرق می‌کند.

    سال ۱۴۰۰ فیلم «قدغن» در ژانر درام اجتماعی با بازی درخشانی در نقش اول شکست بدی در گیشه خورد و خیلی زود از اکران پایین آمد. درخشانی حتی در فیلم‌های کمدی دیگری هم که بدون پژمان حضور داشته نتوانسته فروش بالایی برای آن فیلم رقم بزند. موفقیت درخشانی از قِبَل حضور در کنار جمشیدی است و خودش به تنهایی کاریزمای جذب مخاطب ندارد.

    «تگزاس ۳» با استفاده از یک فرمول تکراری اما موفق برای پول پارو کردن در حال آماده شدن است.

    منبع خبر

    برچسب ها :

    ارسال نظر شما
    مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
    • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.