تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
کد خبر : 606751

پارامترهای موثر بر قیمت فن کویل

پارامترهای موثر بر قیمت فن کویل

چکیده : بررسی انواع مدل های فن کویل و قیمت های آن ها – معرفی تنها مرجع تخصصی تهویه مطبوع در ایران دستگاه فن کویل از ساده‌ترین ادوات مرتبط با سیستم‌های تهویه مطبوع محسوب می‌شود که با دریافت آب گرم از دیگ‌های داغ یا آب سرد از چیلرها و سپس به‌کارگیری فن و مبدل‌های گرمایی،

چکیده : بررسی انواع مدل های فن کویل و قیمت های آن ها – معرفی تنها مرجع تخصصی تهویه مطبوع در ایران

دستگاه فن کویل از ساده‌ترین ادوات مرتبط با سیستم‌های تهویه مطبوع محسوب می‌شود که با دریافت آب گرم از دیگ‌های داغ یا آب سرد از چیلرها و سپس به‌کارگیری فن و مبدل‌های گرمایی، به کنترل دمای محیط می‌پردازد. باتوجه‌به تنوع بالای این تجهیزات به‌لحاظ ابعاد، ظرفیت، مدل و نوع عملکرد، قیمت فن کویل سقفی، کاستی، دیواری، زمینی، کانالی و … بسیار متفاوت خواهد بود. بایستی بدانید که این تجهیزات (FAN COIL UNIT)، هم برای گرمادهی و سرمادهی و هم به‌منظور تصفیه هوای محیط به‌کار گرفته می‌شوند.

نحوه کارکرد و کاربردهای دستگاه فن کویل

کاربردهای این تجهیزات، بسیار گسترده است؛ بدین‌صورت که قابلیت نصب در انواع محیط‌های ویلایی و آپارتمانی، اماکن تجاری، فضاهای اداری، سالن‌های تولید صنعتی، مرغداری‌ها و دامداری‌ها، بیمارستان‌ها و … را خواهند داشت. بسته به نوع عملکرد دستگاه، نحوه کارکرد آن‌ها نیز متفاوت است و این مسئله روی قیمت فن کویل تأثیر خواهد گذاشت. به‌طورکلی این تجهیزات پس از دریافت آب سرد یا گرم از منابع تغذیه، بایستی برودت یا حرارت این سیالات را با استفاده از مبدل، فن و ترموستات، به محیط انتقال دهند.

چنانچه بخواهید به عملیات گرمایش یا سرمایش مجزا دسترسی داشته باشید، بایستی سراغ فن‌کویل‌های 2 لوله بروید؛ همچنین اگر به عملیات‌های برودت و حرارت هم‌زمان نیاز داشتید، انتخاب FAN COIL چهار لوله برای‌تان گزینه مناسبی خواهد بود. گاها نیز این تجهیزات با مکش هوای سرد یا گرم فعلی فضا و به کمک قطعه ترموستات، به تصفیه هوا و البته تنظیم دمای محیط اقدام می‌کنند.

انواع FAN COIL به‌لحاظ نوع نصب

فن‌کویل‌ها به لحاظ موقعیت قرارگیری و نوع نصب، در مدل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند:

  • زمینی

  • کانالی

  • دیواری

  • سقفی (Ceiling)

  • کاستی یک طرفه و چهار طرفه.

حال این سوال مطرح می‌شود که هر یک از ساختارهای فوق، دارای چه ویژگی‌هایی بوده و چه پارامترهایی روی قیمت آن‌ها موثر خواهد بود؟ در ادامه به بررسی برخی از مدل‌های پرتقاضاتر خواهیم پرداخت.

قیمت فن کویل کاستی

گونه‌های محبوبی از انواع فن‌کویل‌‌ها هستند که باتوجه‌به عدم اشغال فضا توسط آن‌ها، همواره با تقاضاهای خرید گسترده‌ای روبه‌رو می‌شوند. اصلی‌ترین پارامترهای موثر روی قیمت فن کویل کاستی، عبارت‌اند از:

  • هوادهی یک طرفه: این مدل‌ها به راحتی روی سقف قرار گرفته و جریان هوای 1 طرفه را ایجاد می‌کنند. غالبا این تجهیزات در سیستم‌های تهویه مطبوع مرکزی به‌کار می‌روند.

  • هوادهی چهار طرفه: این‌گونه تجهیزات از 4 سمت مختلف و با استفاده از ریموت کنترل‌ها، قابلیت دهش برودت یا حرارت به محیط را دارند.

  • ظاهر دستگاهظاهر این فن کویل‌ها زیباست؛ اما با این‌حال یونیت داخلی آن‌ها درون سقف کاذب قرار می‌گیرد و قابلیت مشاهده ندارد.

  • فریم خارجیپس از جانمایی یونیت درون سقف‌های کاذب، از یک فریم رویه تزئینی استفاده می‌شود تا روی فضای خالی سقف و محل قرارگیری یونیت داخلی را بپوشانند. معمولا این فریم‌ها، دارای طراحی زیبایی هستند تا ظاهر فضا را خراب نکنند. اکثر فضاهای لوکس از مدل‌های کاستی بهره می‌برند؛ همچنین روی این فریم‌ها نیز، صفحه نمایش‌گر کنترل دما نصب خواهد شد.

  • تعداد لوله‌هافن‌کویل‌های کاستی می‌توانند به 2 صورت چهار لوله‌ای و دو لوله‌ای طراحی و تولید شوند.

خریداران همواره هنگام خرید و نصب این تجهیزات، بایستی به جهت پرتاب و مکش هوا و میزان نازک بودن سقف موردنظر توجه داشته باشند.

پارامترهای موثر بر قیمت فن کویل

قیمت فن کویل زمینی

مدل‌های زمینی غالبا در فضاهایی که قابلیت ایجاد سقف‌های کاذب را ندارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ چنان‌که به شکل عمودی، روی زمین قرار داده می‌شوند. باتوجه‌به جانمایی این مدل‌ها روی زمین، فن‌کویل‌های زمینی می‌توانند در سه حالت مختلف «شیب‌دار»، «بالازن» و «روبه‌رو زن»، به دمش هوا بپردازند؛ همچنین به دلیل نوع جانمایی این تجهیزات، جنس بدنه و طراحی ظاهری آن‌ها بسیار حائز اهمیت است و شدیدا روی قیمت فن کویل زمینی تأثیر می‌گذارد.

البته مهم‌ترین عیب آن‌ها نیز همین است که فضای محیط را اشغال می‌کنند. لازم به‌ذکر است که بسته به نوع دیوار متصل به زمین، امکان نصب روکار یا توکار مدل‌های زمینی وجود دارد؛ ضمنا ظرفیت هوادهی fan coil زمینی، غالبا کمتر بوده و به همین علت، مقداری ارزان‌تر هستند.

ویژگی‌های فن کویل سقفی

امکان طراحی فن‌کویل‌های سقفی در انواع مدل‌های روکار، کانالی و توکار و در ظرفیت‌های متنوع، موجب شده تا قیمت فن کویل سقفی (در انواع مختلف این تجهیزات) بسیار متفاوت در نظر گرفته شود. نصب راحت و تنظیم خودکار دمای محیط توسط ترموستات، به محبوبیت مدل‌های سقفی افزوده است. مدل‌های دو لوله‌ای و چهار لوله‌ای این تجهیزات، قادر به مکش و دهش هوای گرم و سرد، از سمت زیر و پشت fan coil هستند و هوای محیط را تصفیه کنند.

فن‌کویل‌های دیواری

به‌لحاظ کلیت کارکرد، مدل‌های fan coil دیواری دارای تفاوت‌های خاصی با سیستم‌های سقفی و کاستی نخواهند بود و تنها در جزئیات عملکردی، فرق‌هایی با یکدیگر دارند؛ اما به‌لحاظ ظاهر، بسیار لوکس بوده و از شباهت فوق‌العاده زیادی به اسپلیت‌ها بهره می‌برند. همین ظاهر زیبای مدل‌های دیواری، موجب شده تا غالبا به‌صورت روکار نصب شوند.

پارامترهای موثر بر قیمت فن کویل

انتخاب فن‌کویل‌ها؛ بر مبنای بهترین کیفیت و قیمت

بسیاری از کارفرمایان همواره بدون تحقیقات لازم و دریافت مشاوره، سراغ شرکت‌های غیرمعتبر سازنده تجهیزات سرمایشی و گرمایشی می‌روند. بخش عمده‌ای از این خریداران، در کوتاه‌مدت با مشکلات مختلفی نظیر: کاهش بازدهی، خرابی سیستم، سر و صداهای عجیب، قطعات مصرفی کم‌کیفیت و … مواجه شده‌اند و به اجبار، به تعویض و تعمیر قطعات و دستگاه‌ها اقدام کرده‌اند.

شرکت خوشنام «دماجت»، به‌لطف در اختیار داشتن پرسنل و طراحان مجرب و بهره‌گیری از سالن تولید مکانیزه، برترین متریال‌ها و البته استانداردهای جهانی تولید، همواره بهترین کیفیت و قیمت فن کویل را تضمین کرده‌اند. در کنار فن‌کویل‌ها، شرکت دماجت به تولید انواع تجهیزات صنعتی همچون: چیلر، یونیت هیتر، روفتاپ پکیج، سیستم‌های کولینگ تاور، هواسازها، زنت، air washer و ساخت ده‌ها دستگاه صنعتی دیگر نیز می‌پردازد. به‌منظور بهره‌مندی از مشاوره‌های فنی و ویژه، امکان برقراری تماس با کارشناسان حرفه‌ای مجموعه دماجت را خواهید داشت.

تماس: 021-25917227 – 09123497312.

 

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.